Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu
Zespół Szkół Nr 14 Gimnazjum Nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi Gimnazjum Nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi Liceum Ogólnokształcące Nr XIV Liceum Ogólnokształcące Nr XIV
Program wychowawczy szkoły Opracowany w oparciu o cztery sfery rozwoju ucznia: rozwój intelektualny rozwój emocjonalny rozwój społeczny rozwój zdrowotny
Program wychowawczy szkoły Proponowana tematyka godzin wychowawczych. Proponowana tematyka godzin wychowawczych. Wychowawca wybiera określoną liczbę tematów z każdego obszaru Wychowawca wybiera określoną liczbę tematów z każdego obszaru Umawia się z pedagogiem, psychologiem i doradcą zawodowym na zajęcia, pozostałe godziny wychowawcze prowadzi samodzielnie Umawia się z pedagogiem, psychologiem i doradcą zawodowym na zajęcia, pozostałe godziny wychowawcze prowadzi samodzielnie
Tematy godzin wychowawczych w gimnazjum z obszaru doradztwa Klasa 1: Moje mocne strony Klasa 1: Moje mocne strony Moje zainteresowania Inteligencja emocjonalna Klasa 2: Świat zawodów Klasa 2: Świat zawodów Rynek pracy Charakter – jaki jestem? Klasa 3: Jak podejmować decyzje Klasa 3: Jak podejmować decyzje Szkolenie na temat zasad i terminów rekrutacji
Inteligencja emocjonalna Inteligencja to „intelektualna zdolność człowieka do rozwiązywania problemów społecznych oraz efektywnej pracy umysłowej” Inteligencja to „intelektualna zdolność człowieka do rozwiązywania problemów społecznych oraz efektywnej pracy umysłowej” Zdolności te należy uwzględnić w planowaniu kariery zawodowej Zdolności te należy uwzględnić w planowaniu kariery zawodowej Wiedza o własnych zdolnościach pomaga planować proces uczenia się ucznia Wiedza o własnych zdolnościach pomaga planować proces uczenia się ucznia
Rodzaje inteligencji Matematyczno - logiczna Matematyczno - logiczna Językowa Językowa Ruchowa (kinestetyczna) Ruchowa (kinestetyczna) Muzyczna Muzyczna Interpersonalna Interpersonalna Wizualno – przestrzenna Wizualno – przestrzenna Przyrodnicza Przyrodnicza Intrapersonalna (duchowa) Intrapersonalna (duchowa)
Korzyści Określenie swoich mocnych stron Określenie swoich mocnych stron Jak wykorzystać swoje mocne strony Jak wykorzystać swoje mocne strony Jak się efektywnie uczyć wykorzystując mocne strony Jak się efektywnie uczyć wykorzystując mocne strony Nad czym warto popracować aby rozwinąć inne typy inteligencji Nad czym warto popracować aby rozwinąć inne typy inteligencji
Praca z gimnazjalistami klas 1 i 2 to głównie praca grupowa, pozwala uczniom poznać doradcę zawodowego. Dzięki temu w klasie 3 chętniej korzystają z porad indywidualnych.
Dziękuję za uwagę