Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Generator przyszłości
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Akademia przyszłości -program rozwoju Gimnazjum nr 18 im
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Poradnictwo Zawodowe II
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
EDUKACJA NA RZECZ ORIENTACJI
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Rozpoznawanie predyspozycji zawodowych u uczniów gimnazjum
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
doświadczenia drogą do wiedzy"
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Szkolenie dla opiekunów Centów
DZDZ Zespół Szkół.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
doświadczenia drogą do wiedzy"
Doradzamy - wybieramy zawód
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Inteligencja Marta Riess.
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu

Zespół Szkół Nr 14 Gimnazjum Nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi Gimnazjum Nr 49 z Oddziałami Dwujęzycznymi Liceum Ogólnokształcące Nr XIV Liceum Ogólnokształcące Nr XIV

Program wychowawczy szkoły Opracowany w oparciu o cztery sfery rozwoju ucznia: rozwój intelektualny rozwój emocjonalny rozwój społeczny rozwój zdrowotny

Program wychowawczy szkoły Proponowana tematyka godzin wychowawczych. Proponowana tematyka godzin wychowawczych. Wychowawca wybiera określoną liczbę tematów z każdego obszaru Wychowawca wybiera określoną liczbę tematów z każdego obszaru Umawia się z pedagogiem, psychologiem i doradcą zawodowym na zajęcia, pozostałe godziny wychowawcze prowadzi samodzielnie Umawia się z pedagogiem, psychologiem i doradcą zawodowym na zajęcia, pozostałe godziny wychowawcze prowadzi samodzielnie

Tematy godzin wychowawczych w gimnazjum z obszaru doradztwa Klasa 1: Moje mocne strony Klasa 1: Moje mocne strony Moje zainteresowania Inteligencja emocjonalna Klasa 2: Świat zawodów Klasa 2: Świat zawodów Rynek pracy Charakter – jaki jestem? Klasa 3: Jak podejmować decyzje Klasa 3: Jak podejmować decyzje Szkolenie na temat zasad i terminów rekrutacji

Inteligencja emocjonalna Inteligencja to „intelektualna zdolność człowieka do rozwiązywania problemów społecznych oraz efektywnej pracy umysłowej” Inteligencja to „intelektualna zdolność człowieka do rozwiązywania problemów społecznych oraz efektywnej pracy umysłowej” Zdolności te należy uwzględnić w planowaniu kariery zawodowej Zdolności te należy uwzględnić w planowaniu kariery zawodowej Wiedza o własnych zdolnościach pomaga planować proces uczenia się ucznia Wiedza o własnych zdolnościach pomaga planować proces uczenia się ucznia

Rodzaje inteligencji Matematyczno - logiczna Matematyczno - logiczna Językowa Językowa Ruchowa (kinestetyczna) Ruchowa (kinestetyczna) Muzyczna Muzyczna Interpersonalna Interpersonalna Wizualno – przestrzenna Wizualno – przestrzenna Przyrodnicza Przyrodnicza Intrapersonalna (duchowa) Intrapersonalna (duchowa)

Korzyści Określenie swoich mocnych stron Określenie swoich mocnych stron Jak wykorzystać swoje mocne strony Jak wykorzystać swoje mocne strony Jak się efektywnie uczyć wykorzystując mocne strony Jak się efektywnie uczyć wykorzystując mocne strony Nad czym warto popracować aby rozwinąć inne typy inteligencji Nad czym warto popracować aby rozwinąć inne typy inteligencji

Praca z gimnazjalistami klas 1 i 2 to głównie praca grupowa, pozwala uczniom poznać doradcę zawodowego. Dzięki temu w klasie 3 chętniej korzystają z porad indywidualnych.

Dziękuję za uwagę