Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
EKOZESPÓŁ „PRZYŁĘCZAKI”
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
KOŁO PLASTYCZNE.
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Wychowanie ekologiczne
Nie pal przy mnie, proszę
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
II Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Środowiskowy Dom Samopomocy
III ZESPÓŁ EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNY „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska Maj 2012.
W SIECI Warsztaty W SIECI zrealizowane w III Zespole Edukacyjno-Terapeutycznym „C” Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie.
J EDEN ŚWIAT WIELKANOCNE EKOJAJKO Zajęcia warsztatowe w III zespole edukacyjno--terapeutycznym „C” gimnazjum.
III Zespół Edukacyjno-Terapeutyczny „C” SOSW w Szczytnie Opracowały: Hanna Ojcewicz Alina Witkowska 1.
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały: Alina Witkowska, Hanna Ojcewicz GRUDZIEŃ 2012.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zapis prezentacji:

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014

Propagowanie wiedzy i zachowań proekologicznych, Propagowanie wiedzy i zachowań proekologicznych, Podniesienie świadomości ekologicznej uczestników w zakresie ochrony środowiska, Podniesienie świadomości ekologicznej uczestników w zakresie ochrony środowiska, Rozwijanie zainteresowań środowiskiem społeczno- przyrodniczym, jego różnorodnością i pięknem, Rozwijanie zainteresowań środowiskiem społeczno- przyrodniczym, jego różnorodnością i pięknem, Poznawanie współzależności między człowiekiem a środowiskiem, Poznawanie współzależności między człowiekiem a środowiskiem, Kształcenie postaw odpowiedzialności za stan środowiska, Kształcenie postaw odpowiedzialności za stan środowiska, Zrozumienie podstawowych haseł dotyczących sortowania śmieci (recykling, odpady, utylizacja). Zrozumienie podstawowych haseł dotyczących sortowania śmieci (recykling, odpady, utylizacja).

Doskonalenie umiejętności segregowania odpadów, Doskonalenie umiejętności segregowania odpadów, Uświadamianie potrzeby oszczędzania i wielokrotnego używania rzeczy, Uświadamianie potrzeby oszczędzania i wielokrotnego używania rzeczy, Rozwijanie aktywności twórczej uczniów, Rozwijanie aktywności twórczej uczniów, Kształtowanie umiejętności współdziałania grupie, Kształtowanie umiejętności współdziałania grupie, Umiejętność obiektywnego spojrzenia na możliwości swoich dzieci, Umiejętność obiektywnego spojrzenia na możliwości swoich dzieci, Integrowanie rodziców, skupianie ich wokół realizacji wspólnych celów, Integrowanie rodziców, skupianie ich wokół realizacji wspólnych celów, Zaobserwowanie funkcjonowania dziecka w innych niż szkolne okolicznościach, Zaobserwowanie funkcjonowania dziecka w innych niż szkolne okolicznościach, Pokazanie dzieciom i rodzicom, jak razem można spędzić czas wolny. Pokazanie dzieciom i rodzicom, jak razem można spędzić czas wolny.

CZĘŚĆ I POSPRZĄTAJMY NASZ ŚWIAT CZĘŚĆ I ZAJĘCIA WARSZTATOWE Z UCZNIAMI I RODZICAMI POSPRZĄTAJMY NASZ ŚWIAT

Nasze sposoby na ochronę środowiska – Ekozgadula

Recykling, odpady, utylizacja – co to takiego? – tworzenie definicji w małych grupach

Segregujemy odpady – ćwiczenia praktyczne Pomyłka… A wydawało się to takie proste! I nikt nie podpowiada.

Co.

FOTORELACJA