„Dziecko 6-letnie w szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
Co nowego w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej?
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wspomaga szkołę w realizacji zadań wychowawczych Opracował zespół w składzie: Joanna Brzoskowska PP-P Nr 2 Gdańsk,
SPRAWOZDANIE z działalności Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie w roku szkolnym 2008/2009.
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu 1) z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Poradnictwo zawodowe Oferta. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju udziela pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom.
Program terapeutyczny
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Dydaktyka ogólna.
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
PEDAGOG SZKOLNY.
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
- dobre rozwiązanie.. Kalendarium Integracji Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na Rzecz Osób z Niedosłuchem. Współpraca ze Stowarzyszeniem Rodzin na.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

„Dziecko 6-letnie w szkole”

DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ Celem psychologiczno - pedagogicznej diagnozy dziecka jest określenie profilu rozwoju poszczególnych funkcji i umiejętności, ale również wskazanie rodzicom przedszkolaka, w jaki sposób mogą efektywnie wspierać jego rozwój i kompensować obszary deficytowe (jeśli takowe zaobserwowano). Jak to robimy w Poradni?

ELEMENTY DIAGNOZY GOTOWOŚCI SZKOLNEJ: Wywiad z rodzicem Opinia nauczyciela przedszkola Przesiewowe badania słuchu i wzroku Badanie logopedyczne Badanie pedagogiczne Przesiewowe badanie Skalą Ryzyka Dysleksji Badanie psychologiczne

NARZEDZIA DIAGNOSTYCZNE: Testy Arkusze Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 i 6 letnich Specjalistyczne programy multimedialne-Słyszę, Widzę, Mówię, Ocena Ryzyka Dysleksji, Gotowość Szkolna

POMOC WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDZIAŁANIE: SZKOŁA R O D Z I C E DZIECKO PRZEDSZKOLE PORADNIA SZKOŁA

OFERTA PORADNI W ZAKRESIE POMOCY DLA RODZICÓW I DZIECI DOTYCZĄCA WSPIERANIA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ: Terapia logopedyczna, w tym surdo- i neurologopedyczna Terapia tyflopedagogiczna Indywidualne zajęcia dla dzieci przejawiających symptomy braku gotowości szkolnej Grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z 5 i 6 letnich przejawiających nieharmonijny rozwój psychoruchowy Grupowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci przejawiających ryzyko dysleksji Indywidualne konsultacje z rodzicami- porada bez badań Prelekcje dla rodziców w przedszkolach nt. kryteriów dojrzałości szkolnej oraz wspomagania rozwoju dziecka Przesiewowe badania słuchu i wzroku w przedszkolach Terapia eegbiofeedback Indywidualne spotkania psychoedukacyjne dla rodziców dzieci ujawniających trudne zachowania

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ