„Dziecko 6-letnie w szkole”
DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ Celem psychologiczno - pedagogicznej diagnozy dziecka jest określenie profilu rozwoju poszczególnych funkcji i umiejętności, ale również wskazanie rodzicom przedszkolaka, w jaki sposób mogą efektywnie wspierać jego rozwój i kompensować obszary deficytowe (jeśli takowe zaobserwowano). Jak to robimy w Poradni?
ELEMENTY DIAGNOZY GOTOWOŚCI SZKOLNEJ: Wywiad z rodzicem Opinia nauczyciela przedszkola Przesiewowe badania słuchu i wzroku Badanie logopedyczne Badanie pedagogiczne Przesiewowe badanie Skalą Ryzyka Dysleksji Badanie psychologiczne
NARZEDZIA DIAGNOSTYCZNE: Testy Arkusze Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci 5 i 6 letnich Specjalistyczne programy multimedialne-Słyszę, Widzę, Mówię, Ocena Ryzyka Dysleksji, Gotowość Szkolna
POMOC WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDZIAŁANIE: SZKOŁA R O D Z I C E DZIECKO PRZEDSZKOLE PORADNIA SZKOŁA
OFERTA PORADNI W ZAKRESIE POMOCY DLA RODZICÓW I DZIECI DOTYCZĄCA WSPIERANIA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ: Terapia logopedyczna, w tym surdo- i neurologopedyczna Terapia tyflopedagogiczna Indywidualne zajęcia dla dzieci przejawiających symptomy braku gotowości szkolnej Grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z 5 i 6 letnich przejawiających nieharmonijny rozwój psychoruchowy Grupowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci przejawiających ryzyko dysleksji Indywidualne konsultacje z rodzicami- porada bez badań Prelekcje dla rodziców w przedszkolach nt. kryteriów dojrzałości szkolnej oraz wspomagania rozwoju dziecka Przesiewowe badania słuchu i wzroku w przedszkolach Terapia eegbiofeedback Indywidualne spotkania psychoedukacyjne dla rodziców dzieci ujawniających trudne zachowania
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ