Konferencja „Bezpieczna i przyjazna szkoła”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
KAMPANIA DRUGIE ŻYCIE w XIV LO w Krakowie. Harmonogram akcji: 1)Zajęcia warsztatowe dla uczniów (wykład nauczyciela biologii, praca uczniów w grupach.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Tarnobrzegu
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
Agresja warsztaty Agnieszka Stroynowska, Małgorzata Makowska – wizytatorzy Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Szczecinie 2011 r.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Szkolenie dla pedagogów Szkolenie dla pedagogów Comenius Regio Radom 2011.
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
1 Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki Katolickie Liceum Ogólnokształcące Czerwiec 2010.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Bezpieczny Internet
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Paulina Karczewska Sklepik Mikołajki Pracownia komputerowa Dzień nauczyciela Dzień kultury Dzień niepodległości.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
PUNKT PRZEDSZKOLNY W DĄBROWICY
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej Agnieszka Krawczyk Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu Jarocin, 23 września 2011 r.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY. PODSTAWA PRAWNA zUSTAWA Z DNIA 7 WRZEŚNIA 1991 R y O systemie oświaty zROZPORZĄDZENIE MENiS Z DNIA 7 STYCZNIA 2003 R yw sprawie.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich. Prezentacja dla rodziców dzieci sześcioletnich w SP 189 Oddziały 0 w naszej szkole prowadzone są od wielu.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Konferencja „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Beata Biała-Grzędzicka

Temat konferencji „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Podczas posiedzenia 19 sierpnia Rada Ministrów przyjęła program na lata 2008-2013 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”. Na realizację programu rząd przeznaczy w 2008 r. ok. 51 mln zł z budżetu państwa. Szkoła ma być miejscem bezpiecznym i przyjaznym dla dzieci i młodzieży, a zmiana relacji między uczniami, rodzicami oraz nauczycielami najskuteczniejszą metodą przeciwdziałania agresji oraz przemocy w szkole.

Podstawowe cele programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła": poprawa stanu bezpieczeństwa w szkołach i placówkach systemu oświaty poprzez poprawę relacji interpersonalnych i klimatu społecznego w szkole; zwiększenie wpływu rodziców na życie szkoły; zwiększenie umiejętności wychowawczych dyrektorów, nauczycieli i rodziców oraz pracowników administracji; zwiększenie kompetencji społecznych i emocjonalnych uczniów; indywidualizacja kształcenia uczniów, rozwój ich zainteresowań, zwiększenie autonomii uczniów w szkole; wzmocnienie i rozszerzenie specjalistycznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej; ograniczenie skali występowania zjawisk patologicznych (m.in. przemoc, narkomania, alkoholizm); przeciwdziałanie agresji i patologii wśród dzieci i młodzieży poprzez sport.

Statystyka Najnowsze badania z 2008 roku „Diagnoza Szkolna 2008” wskazują , że w porównaniu z rokiem ubiegłym w gimnazjach utrzymał się wysoki poziom przemocy rówieśniczej 55 % uczniów było ofiarami przemocy psychicznej 29 % padło ofiarą przemocy fizycznej ze strony rówieśników Odnotowano też wzrost poziomu przemocy ze strony nauczycieli z 30 do 36 %

„Zastąpienie programy „Zero tolerancji dla przemocy w szkole programem „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Zmiana kierunku oddziaływań. Odejście od polityki dyscyplinowania ucznia i restrykcji prowadzących do wykluczenia ze społeczności szkolnej uczniów sprawiających trudności wychowawcze. Program ten zachęca do refleksji pedagogicznej, poszukiwania źródeł problemów i wspólnego rozwiązywania tych problemów w szkole, a także podejmowania oddziaływań, które powinny doprowadzić do zmiany zachowania. Program „Bezpieczna i przyjazna szkoła" ukierunkowany został na budowanie szkoły wspierającej uczniów i jednocześnie wymagającej. I

Prelegenci kładli szczególny nacisk na : doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli i rodziców , budowanie klimatu współpracy oraz szacunku i zaufania do szkoły, wspieranie rodziny w jej funkcji wychowawczej, zakładanie szkolnych punktów konsultacyjnych poza dużymi miastami, zwiększenie dostępu rodziców do psychologów i pedagogów, organizowanie zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych, (sportowych, artystycznych, itp.,) Adresatami są: -uczniowi zdolni, -uczniowie mający trudności z nauką, -pochodzący ze środowisk zaniedbanych i zagrożonych wykluczeniem społecznym, Miałyby być one prowadzone przez gminne lub miejskie domy kultury, ośrodki politechniczne, ogrody jordanowskie. Ich cel to skuteczne przeciwdziałanie agresji i patologiom wśród dzieci i młodzieży, a zwłaszcza narkomanii i alkoholizmowi.

Sytuacje zagrażające bezpieczeństwu w szkole alkohol narkotyki konflikty przemoc agresja wypadki w szkole i w drodze do i ze szkoły wagary choroby kradzieże dewastacje

Wprowadzenie programu rządowego „Bezpieczna i przyjazna szkoła” wymaga od dyrektora stworzenia harmonogramu działań DZIAŁANIA OSOBA ODPOWIEDZIALNA TERMIN REALIZACJI 1.Kontrola stopnia realizacji obowiązku szkolnego - podjęcie działań zapobiegających ewentualnym wagarom. dyrektor, wicedyrektor koordynator działań ds. bezpieczeństwa, pedagog szkolny IX 2008 – VI 2009 2. Stworzenie i zatwierdzenie regulaminów: - przerw, - korzystania z natrysków, - z sali gimnastycznej, - dyskotek, - wycieczek, - dowozów dzieci. zespół wychowawczy, pedagog IX 2008 3. Zapoznanie uczniów z regulaminami obowiązującym w szkole oraz przestrzeganie ich. Wychowawcy , pedagog szkolny IX 2008 –VI 2009

4.Wyodrębnienie w szkole świetlicy jako bezpiecznego (zamkniętego) miejsca, gdzie uczniowie spędzają wolny czas po lekcjach, rozwijają swoje pasje i zainteresowania. dyrektor, wicedyrektor , nauczyciele świetlicy IX 2008 – VI 2009 5.Stworzenie jednego, bezpiecznego wejścia do szkoły dla uczniów klasy 1-6 SP i G, oraz odrębnego wejścia dla kl. „0” wraz z rodzicami dyrektor IX 2008 6.Postawienie znaku drogowego przed wjazdem na dziedziniec szkolny dla zachowania bezpieczeństwa uczniów 7.Systematyczna kontrola dyżurów nauczycieli na korytarzach dyrektor, wicedyrektor 8.Zmiana dzwonków, wprowadzenie przeddzwonków (2 min. przed rozpoczęciem oraz zakończeniem lekcji) IX 2008– VI 2009

9. Regularny przegląd klas i zapleczy. dyrektor, wicedyrektor IX 2008– VI 2009 10.Wprowadzenie identyfikatorów i księgi ewidencji wejść i wyjść -gości szkoły. dyrektor XI 2008 – VI 2009 11.Wprowadzenie obowiązku sporządzania notatek służbowych z zajść, zdarzeń , wypadków mających miejsce w szkole wg ustalonego wzoru. nauczyciele, pedagog szkolny, wychowawcy, dyrekcja, IX 2008 – VI 2009 12. Współpraca z Policją, Strażą Miejską i PPP: - bezpieczna droga do i ze szkoły - odpowiedzialność karna za popełnione na terenie szkoły przewinienia. dyrekcja 13. Warsztaty dla rodziców dotyczące bezpiecznego przebywania dzieci w szkole i poza nią. pedagog szkolny, wychowawcy 14. Szkolenie Rady Pedagogicznej w kierunku podwyższenia bezpieczeństwa uczniów nauczycieli i pracowników szkoły. dyrektor, wicedyrektor, koordynator działań ds. bezpieczeństwa, pedagog szkolny

III-VI 2009 30 VIII 2008 10 IX 2008 X, XII 2008 III, V 2009 15. Realizacja wychowania komunikacyjnego zorganizowanie i przeprowadzenie egzaminu na kartę rowerową i motorowerową. dyrekcja, pedagog szkolny, wychowawcy III-VI 2009 16.Kontrola stanu szkoły pod względem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p.poż. dyrektor inspektor BHP 30 VIII 2008 17.Rozszerzenie zakresu monitoringu wizyjnego wejść i wyjś . dyrektor, 10 IX 2008 18.Spotkania indywidualne dla rodziców – punkt konsultacyjny . nauczyciele X, XII 2008 III, V 2009 19.Bogata oferta zajęć pozalekcyjnych ( artystycznych, sportowych, naukowych ). dyrekcja, nauczyciele IX 2008– VI 2009 20.Realizacja projektów z środków EFS ( j. angielski, informatyka, przedsiębiorczość). X 2008 – VI 2009 21.Budowanie przyjaznej atmosfery – współpraca szkoły z rodziną, parafią w realizacji zadań wychowawczych. cały rok szkolny

Dziękuje za uwagę