Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: 2010-1-ES1-LE005-21047 Szczecin, dnia 20.07.2012 Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Advertisements

Socjologia rynku pracy
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
Dobre praktyki: Spółdzielnia Socjalna KREATYWNI Toruń, 27/09/2013 Organizator.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Badanie sprawozdań finansowych i kontrola wewnętrzna
Fundusze europejskie i współpraca międzynarodowa Moduł H Opiekun dr Renata Lisowska.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów DorFin Baza.
Grupa tematyczna - PANEL EKSPERTÓW Technologie dla ochrony środowiska Zabrze, 26 październik 2006 Kierownik grupy Jan BONDARUK GŁÓWNY INSTYTUT GÓRNICTWA.
Zintegrowany System Zmniejszenia Eksploatacyjnej Energochłonności Budynków dr Stanisław Grygierczyk Gliwice, r. IV Seminarium zadania badawczego.
Powiatowy Urząd Pracy Grodzisk Mazowiecki,
Koło emocji wg Plutchika (1980)
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Powiatowy Urząd Pracy w Tomaszowie Lubelskim Projekt pt.
Oferta Regionalnych Ośrodków EFS w Toruniu i Bydgoszczy w zakresie wsparcia dla projektodawców konkursów POKL Toruń, r. Projekt współfinansowany.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
Przykłady dobrych praktyk Projekt realizowany w województwie zachodniopomorskim.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego realizuje Program Rozwoju Bibliotek, który ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów,
Planowanie strategiczne w ośrodkach innowacji i przedsiębiorczości Marzena Mażewska SOOIPP.
AS-CONSULTING Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces - Henry Ford.
Cele i założenia projektu Akademia Młodych Noblistów Paulina Kędzierska Koordynator projektu Akademia Młodych Noblistów.
1 AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU POWIATU CHRZANOWSKIEGO I warsztat strategiczny Chrzanów, 18 października 2005 r.
Konferencja podsumowująca projekt Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
NAUKA DLA BIZNESU INNOWACYJNA FARMACJA Prezentacja projektów realizowanych w ramach działań Uczelni Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata
Wsparcie szkoleniowo- doradcze realizowane w ramach projektu Razem dla Północnego Mazowsza.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Program szkoleń dla wyższych urzędników z instytucji Unii Europejskiej oraz wyższych urzędników ministerialnych z nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
Program szkoleń dla wyższych urzędników z instytucji Unii Europejskiej oraz wyższych urzędników ministerialnych z nowych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Przedstawienie założeń projektu Naprzeciw zmianom – badanie trendów gospodarczych miasta Jaworzna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
Propagowanie rozwoju Planu Działań na rzecz Zrównoważonego Wykorzystania Energii w Wielkopolsce, Poznań, października 2012r. Dlaczego warto wdrażać
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
Rola i zadania Rady LGD we wdrażaniu LSR, ze szczególnym uwzględnieniem procedury oceny wniosków, czyli procesu oceny zgodności i procesu wyboru. Europejski.
Instytut Logistyki i Magazynowania
Konferencja DOBRE PRAKTYKI I METODY SKUTECZNEJ AKTYWIZACJI OSÓB DOJRZAŁYCH W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM Gdynia, dnia 5 listopada 2013 r.
1. Wsparcie pracodawców przechodzących procesy adaptacyjne i ich pracowników szansą stabilizacji regionalnego rynku pracy. Departament Rozwoju Regionalnego.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w.
Bezpieczeństwo energetyczne kraju Program dla obszarów wiejskich Bogdan Sedler Olsztyn, sierpień 2008 r. Fundacja Naukowo – Techniczna GDAŃSK.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Innowacyjność szansą rozwoju nowych firm. Wyniki analizy możliwości wsparcia innowacyjności w Polsce północno-wschodniej i centralnej.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Projekt pn.: "Budowa infrastruktury rekreacyjno – wypoczynkowej w gminie Zębowice" Gminny Ośrodek Informacji, Kultury i Czytelnictwa w Zębowicach.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
MIĘDZYNARODOWE WSCHODNIE CENTRUM INNOWACJI Projekt współfinansowany ze środków Programu Współpracy w Regionie Morza Bałtyckiego Phare Polsko.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
Nowe umiejętności zawodowe - szansą na lepszą przyszłość Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Kalendarz 2020.
Zapis prezentacji:

seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania (koordynator projektu) Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania (koordynator projektu) 1

2 INMA (Innovation Knowledge and Management Agent) jest jednym z projektów programu Leonardo da Vinci, który koncentruje się na bardzo aktualnej problematyce nowej strategii UE 2020, stanowiącej jej długofalowy program społeczno - gospodarczy. W programie tym jednym z trzech najważniejszych priorytetów jest inteligentny rozwój oparty na wiedzy i innowacjach. Idea projektu INMA wywodzi się z pomyślnie zrealizowanego projektu w latach o nazwie Innovation Agent

– = 27 miesięcy

4 Głównym celem projektu jest stworzenie nowego profilu zawodowego w postaci Agenta Innowacji (AI). Jego zadaniem będzie stałe profesjonalne doradztwo (w trakcie projektu zostanie wypracowany toolkit – skrzynka narzędziowa, która uwzględnia potrzeby w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji przyszłego agenta) przedsiębiorcom, innowatorom, menedżerom w zakresie potrzeb innowacyjnych, a także tworzenie kultury i klimatu innowacyjnego na poziomie instytucji lokalnych, regionalnych, krajowych i europejskich poprzez powstałą sieć agentów innowacyjności. W pierwszej fazie swojego działania Agent Innowacji skupi się głównie na profesjonalnym doradztwie oraz promocji zatrudnienia kobiet oraz ich zawodowej aktywizacji (kobiet poszukujących pracy, bądź pragnących się przekwalifikować). Głównym celem projektu jest stworzenie nowego profilu zawodowego w postaci Agenta Innowacji (AI). Jego zadaniem będzie stałe profesjonalne doradztwo (w trakcie projektu zostanie wypracowany toolkit – skrzynka narzędziowa, która uwzględnia potrzeby w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji przyszłego agenta) przedsiębiorcom, innowatorom, menedżerom w zakresie potrzeb innowacyjnych, a także tworzenie kultury i klimatu innowacyjnego na poziomie instytucji lokalnych, regionalnych, krajowych i europejskich poprzez powstałą sieć agentów innowacyjności. W pierwszej fazie swojego działania Agent Innowacji skupi się głównie na profesjonalnym doradztwie oraz promocji zatrudnienia kobiet oraz ich zawodowej aktywizacji (kobiet poszukujących pracy, bądź pragnących się przekwalifikować).

5 AI będzie zdolny do analizy materialnych i niematerialnych elementów organizacji (przedsiębiorstwa, instytucji), odkrywać i sugerować możliwości ulepszenia ich funkcjonowania, a przez to umożliwiać osiąganie optymalnych strategii rozwoju zainteresowanych podmiotów, co w konsekwencji powinno dawać im konkurencyjną przewagę na rynku. Proponowana instytucja AI powinna działać we wszystkich obszarach ludzkiej działalności (od przemysłu do medycyny czy wszelkiego rodzaju usług), ale przede wszystkim w obszarze zasobów ludzkich. AI będzie zdolny do analizy materialnych i niematerialnych elementów organizacji (przedsiębiorstwa, instytucji), odkrywać i sugerować możliwości ulepszenia ich funkcjonowania, a przez to umożliwiać osiąganie optymalnych strategii rozwoju zainteresowanych podmiotów, co w konsekwencji powinno dawać im konkurencyjną przewagę na rynku. Proponowana instytucja AI powinna działać we wszystkich obszarach ludzkiej działalności (od przemysłu do medycyny czy wszelkiego rodzaju usług), ale przede wszystkim w obszarze zasobów ludzkich.

6 Analiza obecnej sytuacji w opisanym wyżej obszarze innowacyjnego zarządzania wskazuje na brak europejskiego konsensusu w zakresie profesjonalnych kompetencji i standardów wymaganych od AI. Jednakże, AI powinien być wszechstronnym profesjonalistą, dobrze przygotowanym w zakresie nowoczesnych systemów zarządzania organizacjami, stale uzupełniający i rozwijający wiedzę w zakresie zasobów ludzkich, umiejętności zarządzania nimi, strategii zarządzania i przedsiębiorczości, odpowiedzialności społecznej i zarządzania wiedzą, a także nowych technologii informacyjno – komunikacyjnych (ICT).

7 Nowe technologie w informacji i komunikacji - ICT Zarządzanie wiedzą Zarządzanie kapitałem ludzkim Zarządzanie strategiczne Odpowiedzialność społeczna

8 Przywództwo Zarządzanie Komunikacja Zarządzanie czasem Innowacyjność Umiejętność rozwiązywania problemów

9 Systematyczne nadawanie ważności rozwiązywanym problemom Systematyczne nadawanie ważności otrzymywanym rezultatom Pełne zaangażowanie w obowiązki związane z wykonywaną profesją Uczestnictwo i współpraca zespołowa Wymiana opinii i doświadczeń z innymi Otwarcie na środowisko zawodowe i jego ewolucję Dostosowywanie się do nowych sytuacji w obszarze kompetencji zawodowych Przedsiębiorcza mentalność w wykonywaniu zadań Bycie poufnym Szacunek dla zdrowej, bezpiecznej i środowiskowo akceptowanej pracy Systematyczne nadawanie ważności rozwiązywanym problemom Systematyczne nadawanie ważności otrzymywanym rezultatom Pełne zaangażowanie w obowiązki związane z wykonywaną profesją Uczestnictwo i współpraca zespołowa Wymiana opinii i doświadczeń z innymi Otwarcie na środowisko zawodowe i jego ewolucję Dostosowywanie się do nowych sytuacji w obszarze kompetencji zawodowych Przedsiębiorcza mentalność w wykonywaniu zadań Bycie poufnym Szacunek dla zdrowej, bezpiecznej i środowiskowo akceptowanej pracy

10 CZĘŚĆ TEORETYCZNA CZĘŚĆ PRAKTYCZNA CZĘŚĆ TEORETYCZNA CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

11 ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.

12 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.

13 NOWE TECHNOLOGIE W INFORMACJI I KOMUNIKACJI I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. NOWE TECHNOLOGIE W INFORMACJI I KOMUNIKACJI I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.

14 ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.

15 ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.

16 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Doc. Dr S. Jerzy Rozwadowski DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Doc. Dr S. Jerzy Rozwadowski