seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania (koordynator projektu) Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania (koordynator projektu) 1
2 INMA (Innovation Knowledge and Management Agent) jest jednym z projektów programu Leonardo da Vinci, który koncentruje się na bardzo aktualnej problematyce nowej strategii UE 2020, stanowiącej jej długofalowy program społeczno - gospodarczy. W programie tym jednym z trzech najważniejszych priorytetów jest inteligentny rozwój oparty na wiedzy i innowacjach. Idea projektu INMA wywodzi się z pomyślnie zrealizowanego projektu w latach o nazwie Innovation Agent
– = 27 miesięcy
4 Głównym celem projektu jest stworzenie nowego profilu zawodowego w postaci Agenta Innowacji (AI). Jego zadaniem będzie stałe profesjonalne doradztwo (w trakcie projektu zostanie wypracowany toolkit – skrzynka narzędziowa, która uwzględnia potrzeby w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji przyszłego agenta) przedsiębiorcom, innowatorom, menedżerom w zakresie potrzeb innowacyjnych, a także tworzenie kultury i klimatu innowacyjnego na poziomie instytucji lokalnych, regionalnych, krajowych i europejskich poprzez powstałą sieć agentów innowacyjności. W pierwszej fazie swojego działania Agent Innowacji skupi się głównie na profesjonalnym doradztwie oraz promocji zatrudnienia kobiet oraz ich zawodowej aktywizacji (kobiet poszukujących pracy, bądź pragnących się przekwalifikować). Głównym celem projektu jest stworzenie nowego profilu zawodowego w postaci Agenta Innowacji (AI). Jego zadaniem będzie stałe profesjonalne doradztwo (w trakcie projektu zostanie wypracowany toolkit – skrzynka narzędziowa, która uwzględnia potrzeby w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji przyszłego agenta) przedsiębiorcom, innowatorom, menedżerom w zakresie potrzeb innowacyjnych, a także tworzenie kultury i klimatu innowacyjnego na poziomie instytucji lokalnych, regionalnych, krajowych i europejskich poprzez powstałą sieć agentów innowacyjności. W pierwszej fazie swojego działania Agent Innowacji skupi się głównie na profesjonalnym doradztwie oraz promocji zatrudnienia kobiet oraz ich zawodowej aktywizacji (kobiet poszukujących pracy, bądź pragnących się przekwalifikować).
5 AI będzie zdolny do analizy materialnych i niematerialnych elementów organizacji (przedsiębiorstwa, instytucji), odkrywać i sugerować możliwości ulepszenia ich funkcjonowania, a przez to umożliwiać osiąganie optymalnych strategii rozwoju zainteresowanych podmiotów, co w konsekwencji powinno dawać im konkurencyjną przewagę na rynku. Proponowana instytucja AI powinna działać we wszystkich obszarach ludzkiej działalności (od przemysłu do medycyny czy wszelkiego rodzaju usług), ale przede wszystkim w obszarze zasobów ludzkich. AI będzie zdolny do analizy materialnych i niematerialnych elementów organizacji (przedsiębiorstwa, instytucji), odkrywać i sugerować możliwości ulepszenia ich funkcjonowania, a przez to umożliwiać osiąganie optymalnych strategii rozwoju zainteresowanych podmiotów, co w konsekwencji powinno dawać im konkurencyjną przewagę na rynku. Proponowana instytucja AI powinna działać we wszystkich obszarach ludzkiej działalności (od przemysłu do medycyny czy wszelkiego rodzaju usług), ale przede wszystkim w obszarze zasobów ludzkich.
6 Analiza obecnej sytuacji w opisanym wyżej obszarze innowacyjnego zarządzania wskazuje na brak europejskiego konsensusu w zakresie profesjonalnych kompetencji i standardów wymaganych od AI. Jednakże, AI powinien być wszechstronnym profesjonalistą, dobrze przygotowanym w zakresie nowoczesnych systemów zarządzania organizacjami, stale uzupełniający i rozwijający wiedzę w zakresie zasobów ludzkich, umiejętności zarządzania nimi, strategii zarządzania i przedsiębiorczości, odpowiedzialności społecznej i zarządzania wiedzą, a także nowych technologii informacyjno – komunikacyjnych (ICT).
7 Nowe technologie w informacji i komunikacji - ICT Zarządzanie wiedzą Zarządzanie kapitałem ludzkim Zarządzanie strategiczne Odpowiedzialność społeczna
8 Przywództwo Zarządzanie Komunikacja Zarządzanie czasem Innowacyjność Umiejętność rozwiązywania problemów
9 Systematyczne nadawanie ważności rozwiązywanym problemom Systematyczne nadawanie ważności otrzymywanym rezultatom Pełne zaangażowanie w obowiązki związane z wykonywaną profesją Uczestnictwo i współpraca zespołowa Wymiana opinii i doświadczeń z innymi Otwarcie na środowisko zawodowe i jego ewolucję Dostosowywanie się do nowych sytuacji w obszarze kompetencji zawodowych Przedsiębiorcza mentalność w wykonywaniu zadań Bycie poufnym Szacunek dla zdrowej, bezpiecznej i środowiskowo akceptowanej pracy Systematyczne nadawanie ważności rozwiązywanym problemom Systematyczne nadawanie ważności otrzymywanym rezultatom Pełne zaangażowanie w obowiązki związane z wykonywaną profesją Uczestnictwo i współpraca zespołowa Wymiana opinii i doświadczeń z innymi Otwarcie na środowisko zawodowe i jego ewolucję Dostosowywanie się do nowych sytuacji w obszarze kompetencji zawodowych Przedsiębiorcza mentalność w wykonywaniu zadań Bycie poufnym Szacunek dla zdrowej, bezpiecznej i środowiskowo akceptowanej pracy
10 CZĘŚĆ TEORETYCZNA CZĘŚĆ PRAKTYCZNA CZĘŚĆ TEORETYCZNA CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
11 ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.
12 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.
13 NOWE TECHNOLOGIE W INFORMACJI I KOMUNIKACJI I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. NOWE TECHNOLOGIE W INFORMACJI I KOMUNIKACJI I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.
14 ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.
15 ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I Spotkanie:II Spotkanie: (4 h) (4 h) (9 h) (9 h) (6 h) (6 h) UWAGA! W ramach modułu przewiduje się także trening / konsultacje on-line (40 godzin). Dni i godziny – do ustalenia z trenerem na spotkaniach.
16 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Doc. Dr S. Jerzy Rozwadowski DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Doc. Dr S. Jerzy Rozwadowski