OBOWIĄZKI ZDAJĄCEGO PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO EGZAMINU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE ROK SZKOLNY 2011/2012.
Advertisements

Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE ćwiczenia /art..13 UPE/
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Godz historia, WOS; dyslektycy do godz Godz język polski; dyslektycy do godz
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Awans zawodowy nauczyciela
Sprawozdanie z obserwacji egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w sesji zimowej 2005 r. przez wizytatorów Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pełniących.
Zasady kierowania do Komisji Egzaminacyjnej - sesja zimowa 2009: Wszyscy absolwenci będą kierowani do Komisji przy Dolnośląskim Kuratorze Oświaty.
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
ALGORYTMY.
ALGORYTM.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
Punkty rekrutacyjne Zasady rekrutacji Wybór szkoły kolejne kroki Zapoznanie się z ofertą edukacyjną m.in. na stronach www szkół Wybór maksymalnie.
Opracowała: Barbara Czahajda ZASADY PRZYJMOWANIA KANDYDATÓW DO PUBLICZNYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
1 Zwany egzaminem zawodowym jest formą oceny poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu danego zawodu, ustalonych w standardach wymagań będących.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE w roku 2009 Zespół Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole Zespół Szkół Ekonomiczno.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe po nowemu wicedyrektor Grzegorz Zieliński Barlinek dn r.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
EGZAMIN MATURALNY FIZYKA I ASTRONOMIA OKE Kraków.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Prawo o aktach stanu cywilnego
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
1 Spotkanie z dyrektorami szkół zawodowych Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
CENTRUM KSZTA Ł CENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel , fax
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 6: Elementy podstawowe
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
1 Egzamin maturalny w roku 2009 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2009 roku.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2010/2011.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Beneficjent Zespół Szkół Samochodowych im. T. Kościuszki we Włocławku Włocławek ul. Leśna 1A.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE ROK SZKOLNY 2010/2011 TECHNIK MASAŻYSTA

OBOWIĄZKI ZDAJĄCEGO PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO EGZAMINU Złożenie deklaracji do Dyrektora Szkoły nie później niż do dnia 20 grudnia (w przypadku sesji letniej) lub 30 września (w przypadku sesji zimowej) – dotyczy słuchaczy semestrów najwyższych Absolwenci Szkoły składają deklarację do Dyrektora Szkoły nie później niż do dnia 20 grudnia roku szkolnego, w którym zamierzają przystąpić do egzaminu

Struktura egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Część I –  zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji w zawodzie Zdający rozwiązuje test zawierający 50 zadań zamkniętych Czas trwania 120 minut (+ 30 min) ETAP PISEMNY Część II – zakres wiadomości i umiejętności związanych z zatrudnieniem i działalnością gospodarczą Zdający rozwiązuje test zawierający 20 zadań zamkniętych Etap praktyczny – obejmuje wykonanie zadania egzaminacyjnego, polegającego na opracowaniu projektu realizacji określonych prac. WYMAGANIA,KTÓRE TRZEBA SPEŁNIĆ,ABY ZDAĆ EGZAMIN Czas trwania 180 – 240 min (+ 30 min) ETAP PRAKTYCZNY

WYMAGANIA,KTÓRE TRZEBA SPEŁNIĆ,ABY ZDAĆ EGZAMIN 1. W ETAPIE PISEMNYM ZDAJ,ACY MOŻE OTRZYMAĆ ZA KAŻDE PRAWIDŁOWO ROZWIĄZANE ZADANIE 1 PKT.ZDAJĄCY ZDA TEN ETAP,JEŚLI UZYSKA: z części I-co najmniej 50% pkt. możliwych do uzyskania z części II - co najmniej 30% pkt. możliwych do uzyskania 2. W ETAPIE PRAKTYCZNYM ZDAJĄCY ZDA EGZAMIN, JEŚLI UZYSKA CO NAJMNIEJ 75% PKT. MOŻLIWYCH DO UZYSKANIA.

ETAP PISEMNY 13 CZERWCA 2011 r /poniedziałek/ godz 12.00

ZDAJĄCY PRZYCHODZĄ NA EGZAMIN 11.00 zdający wchodzą do sali pojedynczo, według kolejności na liście i zajmują wyznaczone miejsca, przy wejściu do sali każdy zdający okazuje dokument potwierdzający tożsamość z aktualnym zdjęciem (najlepiej dowód osobisty), do sali nie wolno wnosić żadnych środków łączności, każdy zdający przynosi ze sobą pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, egzamin rozpoczyna się punktualnie O GODZ. 12.00, po rozdaniu arkuszy egzaminacyjnych i kart odpowiedzi spóźnieni nie są wpuszczani do sali egzaminacyjnej

PRZEBIEG ETAPU PISEMNEGO LAUREACI I FINALIŚCI TURNIEJÓW LUB OLIMPIADTEMATYCZNYCH ZWIĄZANYCH Z WYBRANĄ DZIEDZINĄ WIEDZY ZAWODOWEJ SĄ ZWOLNIENI Z ETAPU PISEMNEGO EGZ.ZAW każdy zdający otrzymuje arkusz egzaminacyjny, który zawiera: - instrukcję zamieszczoną na pierwszej stronie, - dwuczęściowy test, część I zawiera 50 zadań, część II zawiera 20 zadań (wszystkie zadania są zadaniami zamkniętymi z czterema odpowiedziami, z których tylko jedna jest prawidłowa) zdający sprawdza kompletność otrzymanych dokumentów (tzn. czy mają wszystkie strony i czy są wyraźnie wydrukowane), jeśli nie zgłasza ten fakt przewodniczącemu, wymienia dokumenty i potwierdza to podpisem w protokole przebiegu egzaminu

zdający zapoznaje się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej stronie arkusza, następnie wpisuje na karcie odpowiedzi: - swój numer ewidencyjny PESEL , - datę urodzenia, - symbol cyfrowy zawodu oraz wersję arkusza, - przykleja naklejkę z nr PESEL czas na rozwiązywanie zadań liczony jest od momentu zakończenia czynności organizacyjnych, Przewodniczący zapisuje w widocznym miejscu godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozwiązywania

w czasie egzaminu zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu egzaminu, w szczególności: - nie opuszcza sali egzaminacyjnej, - nie opuszcza wyznaczonego miejsca w Sali, - w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi, - nie wypowiada uwag i komentarzy, - nie zdaje pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych, w przypadku naruszenia powyższych zakazów zdający opuszcza salę, jego praca zaś zostaje unieważniona, zdający, który ukończył pracę przed upływem wyznaczonego czasu zgłasza to przez podniesienie ręki i po otrzymaniu pozwolenia opuszcza salę

po upływie wyznaczonego czasu zdający kończy pracę: - sprawdza czy poprawnie zakodował na karcie odpowiedzi wszystkie wymagane informacje, - zamyka i odkłada arkusz na brzeg stolika zadrukowaną stroną do blatu, - członkowie zespołu nadzorującego w obecności zdającego sprawdzają kompletność i poprawność numeru PESEL, daty urodzenia, symbolu cyfrowego i wersji arkusza, - opuszcza salę po uzyskaniu zgody przez przewodniczącego

ETAP PRAKTYCZNY 15 CZERWCA 2011r godz. 9.00

Etap praktyczny w szkole policealnej polega na: opracowaniu projektu realizacji określonych prac (w przypadku zawodów: technik masażysta, technik administracji, technik bhp, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik mechatronik) opracowaniu projektu realizacji określonych prac i wykonanie określonej pracy lub prac na stanowisku egzaminacyjnym (technik informatyk)

zdający zgłasza się na egzamin na 30 minut przed rozpoczęciem, każdy zdający przynosi ze sobą pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, dodatkowe pomoce:linijka,ołówek,gumka przy wejściu do sali każdy zdający okazuje dokument potwierdzający tożsamość z aktualnym zdjęciem (najlepiej dowód osobisty), w przypadku wykonywania zdania praktycznego na stanowisku egzaminacyjnym – odzież roboczą oraz określone w zawiadomieniu o egzaminie dokumenty i przybory związane ze specyfiką zawodu

o ustalonej godzinie zdający zajmuje wylosowane/wyznaczone miejsce, zdający sprawdza kompletność otrzymanych dokumentów (tzn. czy mają wszystkie strony i czy są wyraźnie wydrukowane), jeśli nie zgłasza ten fakt przewodniczącemu, wymienia dokumenty i potwierdza to podpisem w protokole przebiegu egzaminu, Zdający nie otrzymują dodatkowych kartek!! zdający, którzy wykonują zadania praktyczne przy stanowisku egzaminacyjnym uczestniczą przed rozpoczęciem egzaminu w instruktażu stanowiskowym

Zdający, którzy wykonują zadania bądź określone prace na stanowiskach egzaminacyjnych mają 20 minut na zapoznanie się z treścią zadania oraz stanowiskiem egzaminacyjnym i przygotowanie się do wykonania zadania praktycznego (czasu tego nie wlicza się do czasu trwania etapu praktycznego),

Wykonanie zadania egzaminacyjnego obejmuje dla zdających wykonujących projekt realizacji określonych prac: opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania stanowiące pracę egzaminacyjną, sformułowanie tytułu odnoszącego się do zakresu treści pracy egzaminacyjnej, wypełnienie karty pracy egzaminacyjnej,

Wykonanie zadania egzaminacyjnego obejmuje dla zdających wykonujących projekt realizacji określonych prac i wykonanie pracy/prac na stanowisku egzaminacyjnym: opracowanie projektu realizacji prac i wykonanie określonej pracy lub prac związanych z opracowywanym projektem oraz sporządzenie dokumentacji z wykonania pracy lub prac, stanowiące pracę egzaminacyjną, sformułowanie tytułu odnoszącego się do zakresu treści pracy egzaminacyjnej, wypełnienie karty pracy egzaminacyjnej

w czasie egzaminu zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu egzaminu, w szczególności: - nie opuszcza sali egzaminacyjnej, - nie opuszcza wyznaczonego miejsca/stanowiska, - w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi, - nie wypowiada uwag i komentarzy, - nie zdaje pytań dotyczących zadania egzaminacyjnego, - niezwłocznie zgłasza awarie urządzeń,

w przypadku zagrożenia zdrowia lub życia spowodowanego naruszeniem przez zdającego przepisów bhp przewodniczący przerywa egzamin zdającego i nakazuje opuszczenie pomieszczenia, zdający, który podejmuje decyzję o rezygnacji z wykonywania zadania zgłasza to przewodniczącemu i składa stosowne pisemne oświadczenie razem z arkuszem egzaminacyjnym, zdający, który ukończył pracę przed upływem wyznaczonego czasu zgłasza to przez podniesienie ręki, na 30 minut przed ustalonym czasem zakończenia przewodniczący przypomina zdającym ile pozostało czasu do końca egzaminu

Po zakończeniu etapu praktycznego: Przewodniczący odbiera arkusz egzaminacyjny od zdających, sprawdza ich kompletność, potwierdza odbiór w protokole i pozwala na opuszczenie pomieszczenia, w przypadku zdających wykonujących projekt realizacji prac Przewodniczący odbiera od nich arkusz egzaminacyjny i pracę egzaminacyjną razem z brudnopisem, sprawdza kompletność, zaznacza zielonym kolorem poprawki, dopisania i inne zapisy wprowadzone przez zdającego, zapisuje ich liczbę w karcie pracy, potwierdza odbiór pracy i wykonanie określonych prac i następnie pozwala na opuszczenie pomieszczenia

TECHNIK MASAŻYSTA /240/ ABSOLWENT POWINIEN UMIEĆ: Analizować dokumentację medyczną pacjenta oraz wyniki wywiadu dla potrzeb wykonania masażu. Dobierać rodzaj, metodę i technikę masażu na podstawie wyników analizy dokumentacji medycznej i wywiadu uwzględniając aktualny stan zdrowia, wiek, typ schorzenia, potrzeby i wydolność pacjenta.

ABSOLWENT POWINIEN UMIEĆ: Dobierać sprzęt medyczny do wykonania masażu określoną metodą i techniką Opracowywać, w formie schematu blokowego , projekt działań związanych z wykonaniem masażu Przygotować pacjenta pod względem psycho-fizycznym do masażu

ABSOLWENT POWINIEN UMIEĆ Wykonywać masaż określoną metoda i techniką Sporządzać dokumentację medyczną z przeprowadzonego masażu Opracowywać wskazania dotyczące wykonywania przez pacjenta ćwiczeń usprawniających w warunkach domowych.

Jak pisać projekt realizacji prac w czasie etapu praktycznego?

Po pierwsze Przeczytaj dokładnie od początku do końca zadanie egzaminacyjne - treść zadania wraz z załącznikami, aby się dowiedzieć co masz zrobić, co masz do dyspozycji.

Po drugie Sformułuj i zapisz na pierwszej stronie swojej pracy tytuł, który będzie mówił czego dotyczy projekt.

Po trzecie Przeanalizuj dokładnie treść zadania i załączniki. Pamiętaj- masz opracować „projekt realizacji prac", a więc musisz dowiedzieć się o jakie prace chodzi, jaki ma być efekt końcowy tych prac i co masz do dyspozycji. Upraszczając problem, projektując swój wolny czas nie będziesz wybierać się na narty, gdy masz do dyspozycji tylko łyżwy.

Po czwarte Zapisz w pracy egzaminacyjnej założenia do projektu - są to wszystkie istotne informacje, które musisz wziąć pod uwagę opracowując projekt realizacji prac.

Po piąte Wyodrębnij i zatytułuj rozdziały - to żaden problem. W treści zadania jest zapis: „projekt powinien zawierać:". Kolejne punkty tego wykazu powinny stać się tytułami rozdziałów Twojego projektu.

Po szóste Wypełnij rozdziały treścią, ale to już umiesz. Uczyłeś się, zbierałeś doświadczenie wykonując ćwiczenia laboratoryjne, realizując projekty, rozwiązując różne zadania, problemy w trakcie nauki w szkole. Pamiętaj pisz na temat. Zaglądaj do danych, które zapisałeś w pierwszym rozdziale, aby fantazja nie sprowadziła Cię na manowce.

Pisz czytelnie - daj szansę egzaminatorowi na ocenę Twojej pracy.

W etapie praktycznym zadanie egzaminacyjne będzie sprawdzało umiejętności praktyczne z zakresu tematu ogólnego określonego w standardzie wymagań egzaminacyjnych: „Wykonanie analizy i oceny określonego stanowiska pracy, pod względem wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii i ryzyka zawodowego, a także określenie działań w kierunku poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.”

Zadanie w etapie praktycznym będzie miało charakter otwarty Zadanie w etapie praktycznym będzie miało charakter otwarty. Ważne było, aby zdający wykazali się wiedzą i umiejętnościami zawodowymi pozwalającymi na przeprowadzenie analizy sytuacji przedstawionej treści zadania oraz sformułowanie poprawnych wniosków na podstawie tej analizy oraz załączonej do zadania dokumentacji.

W pracy egzaminacyjnej będą podlegały ocenie: tytuł pracy egzaminacyjnej, założenia do projektu realizacji prac, wymagania wynikające z przepisów bhp dla pomieszczeń i stanowiska pracy wynikającego z tematu, ocenę pomieszczenia pracy stanowiska wynikającego z tematu, pod względem warunków środowiska pracy, wykaz zagrożeń według wskazanej klasyfikacji, ocenę ryzyka zawodowego na stanowisku pracy stanowiska wynikającego z tematu, według wskazanej metody, wnioski i zalecenia służące zminimalizowaniu skutków zagrożeń, praca egzaminacyjna jako całość (przejrzystość, estetyka, logika układu treści projektu realizacji prac oraz poprawność merytoryczna i terminologiczna).

Uwagi egzaminatorów: Egzaminatorzy oceniający w czerwcu br projekty sformułowali szereg uwag dotyczących sprawdzanych prac. Na ich podstawie można stwierdzić, że zdający mieli problemy z poprawnym sformułowaniem tytułu projektu. Często popełnianym błędem przy formułowaniu tematu był zapis zbyt ogólny lub zapis odnoszący się tylko do fragmentu opracowania. Część zdających miała problemy z poprawnym wyodrębnieniem danych, istotnych z punktu widzenia realizacji projektu. Często wykaz założeń był niepełny, brakowało informacji dotyczących: wymiarów geometrycznych pomieszczenia, oświetlenia, stanu podłóg.

Uwagi egzaminatorów: Słabo opracowywanym elementem prac egzaminacyjnych była ocena ryzyka zawodowego na stanowisku pracy magazyniera w oparciu o metodę Wstępnej Analizy Ryzyka PHA. Podstawowym problemem dla zdających było obliczanie ryzyka zawodowego na podstawie stopni oceny stosowanych we wskazanej metodzie. Bardzo trudne było dla zdających właściwe zidentyfikowanie zagrożeń na stanowisku magazyniera, sytuacji i zdarzeń niebezpiecznych, a następnie ocena stopnia szkód i prawdopodobieństwa zaistnienia danego wydarzenia.

Uwagi egzaminatorów: W wykazie wniosków i zaleceń służących zminimalizowaniu skutków zagrożeń bardzo często brakowało zaleceń dotyczących: szkoleń bhp, badań lekarskich pracowników, stosowania środków ochrony indywidualnej, konieczności uzyskania certyfikatu na znak bezpieczeństwa dla maszyn, urządzeń i sprzętu (drabin). Duże zastrzeżenia budziły brak wyraźnej struktury projektu, adekwatnej do wymagań sformułowanych w treści zadania oraz estetyka pracy. Większość zdających posługiwała się poprawnym językiem właściwym dla zawodu