Jak powstaje obraz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W DOŚWIADCZENIACH WIKTORIA KOŁOSZCZYK 4c, SP 306
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Ułamki dziesiętne.
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Zastosowanie Internetu
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
III. Proste zagadnienia kwantowe
Alicja Przepióra Grupa 1015a. Tekst nieuporządkowany ZYCIORYS Urodziłam sie 9 listopada 1992 w Gorlicach. Mieszkam w Strzeszynie. Mam dwóch braci. Lubię
Systemy klastrowe inaczej klasterowe.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Prezentacja z przedmiotu systemy wizyjne Biblioteka Point Cloud Library Przygotowali: Paweł Król, Michał Kulbat Recenzent: Krzysztof Holak.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Podstawy programowania
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
fotografie - Marcel Cohen
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
BUDOWA KOMPUTERA.
Dzianiny.
UCHO – Narząd słuchu i równowagi.
KLAWIATURA Co to jest?.
ALGORYTMY.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ALGORYTM.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wykonała Sylwia Kozber
Prezentacja dla klas I-III szkoły podstawowej.
Jeżdżę z głową.
Światowy dzień walki z otyłością
Rola tabel w kodzie HTML
xHTML jako rozszerzenie HTML
Władza lokalna w Polsce
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
19 mm długość (16 mm -TENAX Fiber White) Wkład może być wykorzystywany również jako wkład z odchodzeniem oraz wkład równoległy Materiał jest transparentny.
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Typy palet.
TECHNIKI BARWNE Opracował: Anna Pietruszka
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Metody geometrycznego dodawania wektorów. Metoda trójkątaMetoda równoległoboku Dane są dwa wektory: Szukamy wektora c : b a a a c c bb 1.Przerysuj pierwszy.
Marcin Nielipiński kl. ITR
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Piotr Michałowski Listopad 2011
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Gdy taki żółwik Przejdzie przez ekran, to znak że za chwilę zmieni się slajd.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 6: Elementy podstawowe
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Informacje podstawowe
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
w/g Grzegorz Gadomskiego
1 Technika cyfrowa Systemy zapisu liczb wykonał Andrzej Poczopko.
Aleksandra Welik kl. II lic.
Zapis prezentacji:

Jak powstaje obraz

Jak powstaje obraz Zasada wyświetlania obrazu na ekranie monitora jest podobna jak w odbiornikach telewizyjnych . O jakości obrazu na ekranie monitora decydują dwa podstawowe elementy biorące udział w przetwarzaniu informacji graficznej : Parametry monitora Parametry karty grafiki Jak wiemy światło białe jest mieszaniną barw. Dowolny kolor można uzyskać mieszając w odpowiednich proporcjach trzy barwy podstawowe: R (red)- czerwony, G (green)- zielony i B (blue) - niebieski. Ten sposób (stosowany w monitorach) polegający na „dodawaniu” barw nazywamy addytywnym. (rys. A). Stosowany w monitorach i drukarkach atramentowych. A B Inny sposób - substraktywny określany w skrócie jako CMYK polegający na odejmowaniu barw przyjmuje za barwy podstawowe Cyan (morski), Magenta (fioletowy), Yellow (żółty) oraz dodatkowo kolor czarny. (rys. B) (stosowany głównie w drukarkach atramentowych)

Wykonana jest w postaci bańki szklanej z której odpompowano powietrze; w przedniej części stożkowej i prawie płaskim ekranie. W dalszej części wykonanej w kształcie walca umieszczone są wyrzutnie elektronów. Wewnętrzna powierzchnia ekranu pokryta jest luminoforem, świecącym pod wpływem bombardowania strumieniem elektronów. W zależności od składu chemicznego luminoforu można uzyskać różne barwy świecenia. Lampa obrazowa Lampa obrazowa (kineskop) Katody- wykorzystano zjawisko emisji termoelektronowej Cewki odchylające wytwarzające pole elektromagnetyczne przesuwające strumień elektronów po powierzchni ekranu

Lampa obrazowa w przekroju

Luminofor Luminofor naniesiony jest w postaci trójek złożonych z pastylek świecących w kolorach podstawowych lub w postaci pasków. Wyrzutnia elektronów posiada trzy katody, a każdy z wytworzonych trzech strumieni elektronów pobudza do świecenia tylko jeden kolor luminoforu. Aby strumienie elektronów trafiały w odpowiednie miejsca przed ekranem znajduje się maska z otworami (A) lub szczelinami (B) Świecąca trójka pastylek jest bardzo mała, a jej wymiar ( 0,2 - 0,28 mm) decyduje o wierności (liczbie szczegółów) odtwarzania obrazu. Wskutek określonej rozdzielczości oka ludzkiego do rozróżniania szczegółów ta świecąca trójka jest widziana jako jeden punkt. B A

Tworzenie obrazu Wytworzony przez wyrzutnie elektronów strumień odpowiednio przyspieszonych i zogniskowanych w wiązkę o jak najmniejszym przekroju elektronów jest kierowany na ekran. Przemieszczanie strumienia w poziomie i pionie jest realizowane przez układy odchylania których elementem wykonawczym są cewki odchylające wytwarzające pole elektromagnetyczne oddziaływujące na pędzące z dużą prędkością elektrony. Tworzony obraz składa się z określonej liczby linii (np. w TV jest to 625 linii). W ciągu 1 sek. wyświetlana jest określona liczba obrazów ( w TV - 25 obrazów/sek) Strumień elektronów jest przemieszczany w poziomie pobudzając do świecenia luminofor, a następnie szybko (już niewidoczny na ekranie) przenoszony na początek następnej linii. (rys. poniżej)

Co to jest przeplot W zależności od sposobu kreślenia linii monitor może wyświetlać obraz : Dzieląc go na półbrazy z których jeden zawiera tylko linie parzyste a drugi linie nieparzyste. Taki sposób nazywamy wyświetlaniem z przeplotem (interlaced) Linie wyświetlane są kolejno tak, że każdy obraz zawiera zarówno linie parzyste jak i nieparzyste - wyświetlanie bez przeplotu - (non interlaced) lub kolejnoliniowe Kolejnoliniowo Z przeplotem I półobraz II półobraz

Rozdzielczość obrazu i liczba kolorów Obraz na ekranie monitora tworzony jest z setek tysięcy świecących punktów nazywanych pikselami. Liczba wyświetlanych pikseli w poziomie i pionie określa tzw. rozdzielczość obrazu. Współczesne monitory pozwalają na wyświetlanie obrazu z rozdzielczościami: 640x480 pikseli 800x600 pikseli 1024x768 pikseli 1152x864 pikseli 1280x1024 pikseli 1600x1200 pikseli Liczba wyświetlanych kolorów może wynosić: 16, 256 ,65536, 16777216 Aby odtwarzać dużą liczba kolorów z dużą rozdzielczością obrazu karta grafiki musi posiadać odpowiednią pojemność pamięci. (Obecnie karty grafiki posiadają minimum 2 MB, a coraz częściej 4 MB lub 8 MB, a nawet 16 MB)

Połączenie karty grafiki i monitora Gniazdo Wtyk