Grzegorz Bernatek Kierownik Działu Analiz Audytel Sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy! Polish Yellow Pages Consultants. Porządek teleadresowy/omówienie Dane teleadresowe i branże: według kryterium wyszukiwania Wydawcy: lokalni i.
Advertisements

Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Związek Banków Polskich
Separacja funkcjonalna Telekomunikacji Polskiej a Karta Równoważności Niezależna ocena dwóch koncepcji Emil Konarzewski Partner Zarządzający Audytel.
Tomasz Kulisiewicz Lead Analyst Grzegorz Bernatek
Modele i przykłady separacji operatora zasiedziałego Koszty, korzyści i wpływ na konkurencyjność rynku Emil Konarzewski Partner Zarządzający Audytel S.A.
RAPORT.
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Prezentacja firmy. Prezentacja firmy [ grupa ]
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Hotel Courtyard – Warszawa
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Przedsiębiorcy i rozwój
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Jakość dostępu, szybkość łącza oraz konkurencja na rynku usług internetowych w Polsce Diagnoza internetu 2009 Warszawa, 24 marca 2009 r.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
„Migracja środowisk Novell NDS/eDirectory oraz Novell Groupwise do środowiska Microsoft Active Directory oraz Microsoft Exchange przy użyciu narzędzi Quest.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Zarządzanie projektami
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
PRODUKTY Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych Dział Promocji
Sieci oparte na architekturze Internetu
© Audytel S.A Profil firmy – usługi, referencje, studia przypadków 1 Po co nam szerokie pasmo… … a po co operatorom LTE? Tomasz Kulisiewicz Analityk.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Outsourcing datacenter
Marek Pietraszek, strona° 1 » Wszystkie prawa zastrzeżone © 1999, Alcatel, Warszawa Wykorzystanie innowacji technologicznych i nowych modeli.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Automatyzacja procesu obsługi klienta podczas sytuacji kryzysowych Igor Bokun, prezes zarządu Warszawa,
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
– Poznań Zbigniew Kowala -
Państwowy Instytut Geologiczny Sekcja Administracji Geologicznej
Świadome zarządzanie przedsiębiorstwem
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Systemy PABX 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Internetowego Biura Rachunkowego
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Stowarzyszenie Klaster ICT Pomorze Zachodnie DROGA DO WSPÓLNEGO SUKCESU.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
call center to nie tylko infolinia
Kompleksowe rozwiązania VoIP Kompleksowe rozwiązania Innowacja Szkolenia Usługi dodatkowe Wsparcie techniczne.
Kompleksowe rozwiązania VoIP Kompleksowe rozwiązania Innowacja Szkolenia Usługi dodatkowe Wsparcie techniczne.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
IDEA Klaster ICT Pomorze Zachodnie to stowarzyszenie najdynamiczniej rozwijających się firm informatycznych województwa zachodniopomorskiego. Klaster powstał,
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

Nadchodzi czas specjalizacji Raport z badania polskiego rynku outsourcingu telekomunikacyjnego 2007 Grzegorz Bernatek Kierownik Działu Analiz Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum 7.11.2007

Agenda Audytel - o firmie Metodyka badania Wyniki badania i główne obserwacje Podsumowanie Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Audytel – o firmie Niezależna firma analityczno-doradcza od 2002, Neutralna względem dostawców rozwiązań IT i operatorów telekomunikacyjnych, META Group Value Added Partner w latach 2003-2005, Doświadczony zespół analityków, doradców i audytorów: Certyfikowani audytorzy CISA Certyfikowani BS 7799-2 Leading Auditorzy Certyfikowani analitycy META Group Certyfikowani Project Managerowie Prince 2. Prof. Jan Madey, Prezes Zarządu Misją firmy Audytel jest doradzanie jak budować i eksploatować efektywne i bezpieczne rozwiązania teleinformatyczne Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Portfolio usług Audytela Doradztwo technologiczne Konsulting strategiczny dotyczący infrastruktury ICT Redukcja kosztów infrastruktury ICT Najlepsze praktyki w nabywaniu ICT Badania i analizy Monitorowanie rynku ICT Prognozy rynkowe i analizy wpływu nowych technologii/graczy/zjawisk Raporty na temat rynku ICT w Polsce Seminaria i szkolenia dla dostawców i odbiorców rozwiązań ICT Audyt & bezpieczeństwo ICT Analiza ryzyk ICT Audyt infrastruktury ICT Audyt bezpieczeństwa ICT Audyt zgodności z ustawą o ochronie danych osobowych Wsparcie Procesów Biznesowych Zarządzanie relacjami z dostawcami ICT Zarządzanie cyklem życia usług ICT Administracja bezpieczeństwem danych osobowych Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Audytel – doświadczenia rynkowe Ponad 70 audytów ICT oraz projektów doradczych, w których wyniku: Ponad 1 milion CDR jest poddawanych analizie w każdym miesiącu, Ponad 2 miliony PLN nienależnych kosztów zwrócono klientom Audytela tylko w 1 połowie 2007 roku, Ponad 20 milionów PLN wynoszą budżety telekomunikacyjne klientów Audytela zarządzane w trybie outtaskingu, Ponad 20% kosztów oszczędzają na infrastrukturze ICT klienci Audytela, Pogłębione analizy polskiego rynku ICT, regularnie od 2003: Dokładne statystyki rynku telekomunikacyjnego 2003-2007, Badania rynkowe na temat Outsourcingu ICT i Bezpieczeństwa ICT, Analizy TCO/ROI na inwestycjach w rozwiązania ICT, Serwis benchmarkowy – aktualne dane z rynku telekomunikacyjnego. Audytel jest firmą niezależną od dostawców – nie pośredniczy w nabywaniu rozwiązań i usług teleinformatycznych Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Klienci Audytela Przedsiębiorstwa: Dostawcy IT i operatorzy: Bankowość: BRE Bank, BGŻ, BISE, Usługi finansowe: Pramerica, Provident, PZU, Farmaceutyki: Abbott, AstraZeneca, Berlin Chemie, Roche, FMCG: AgrosNova, LG, Electronics, Torfarm, Sektor paliwowy: BP, ORLEN, PGNiG, Shell, Media: AxelSpringer, Bauer, PAP, TVP, Transport: Poczta Polska, TradeTrans, WSiP, Inne: AS Kontakt, Cameron McKenna, GTC, Dostawcy IT i operatorzy: IBM, HP, Microsoft, Novell, Orange, P4, Polkomtel, QAD, SBS, TP, Sektor publiczny: ARP, Minister Transportu, Kancelaria Sejmu, URTiP (UKE), ZUS. Kodeks Etyczny Audytela wymaga od wszystkich pracowników firmy bezwzględnego dochowania staranności zawodowej i poufności oraz stosowania zasady neutralności wobec dostawców rozwiązań. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Badanie Audytela: Outsourcing telekomunikacyjny 2007 Sprawdzona metodyka badawcza rozszerzenie wspólnego projektu z META Group z lat 2004 i 2006. Wysokiej jakości baza respondentów członkowie zarządów, dyrektorzy i kierownicy działów IT największych firm. Partnerzy merytoryczni: Ericsson i Polkomtel Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Systematyka usług outsourcingu telekomunikacyjnego Bazuje na metodyce Meta Group Inc (badania outsourcingu ICT 2002-2006), Porządkuje usługi według wartości dodanej, Łącznie 19 szczegółowych kategorii usług. Centrale telefoniczne PABX/IP, telefony Sprzęt i infrastruktura telefonii stacjonarnej Serwery komunikacyjne Negocjacje i zarządzanie kontraktami Telefonia mobilna Terminale mobilne Aplikacje mobilne Zatwierdzanie i rozliczanie faktur Sprzęt i infrastruktura LAN Sieci LAN Wideo/ audio-konferencje Sprzęt i infrastruktura WAN Sieci WAN Zdalny dostęp do sieci LAN Usługi help desk i wsparcie Firewall i systemy IDS Sieciowe systemy drukowania/ faks-serwery Zarządzanie bezpieczeństwem telekom. Usługi help desk i wsparcie Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Struktura badanej grupy według miejsca na liście „Top 2000” Badanie wykonano na grupie odpowiadającej największym przedsiębiorstwom z listy 2000 Rzeczpospolitej, Z badania wykluczono firmy o przychodach poniżej 80 mln zł, 76 firm-respondentów, Brak reprezentacji wszystkich branż. Liczba firm Miejsce na liście „RZ” Łączne przychody przebadanej próby wynosiły ponad 100 mld zł. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Działy odpowiedzialne za telekomunikację Brak centralnego zarządzania usługami telekomunikacyjnymi, W większości firm brak osobnej, wyspecjalizowanej komórki odpowiedzialnej wyłącznie za telekomunikację. Dominuje brak sformalizowanego podejścia do kwestii zarządzania usługami telekomunikacyjnymi, w tym outsourcingiem telekomunikacji. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Zmiany w nastawieniu do outsourcingu telekomunikacyjnego w latach 2004-2007 Wzrost penetracji outsourcingu telekomunikacyjnego – szybszy niż przewidywany na podstawie badań z 2006, Poziom penetracji outsourcingu telekomunikacyjnego zbliżony do outsourcingu IT (63%), Aż 35% firm planuje rozszerzenie usług, Penetracja zbliża się do poziomu nasycenia – dalszy wzrost rynku w rozszerzaniu zakresu usług u dotychczasowych klientów. Pozytywne doświadczenia użytkowników i edukacja rynku zwiększa penetrację usług outsourcingu telekomunikacyjnego Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Obecność i plany outsourcingu telekomunikacyjnego w grupach przychodów firm Korelacja wielkości przedsiębiorstwa z penetracją outsourcingu telekomunikacyjnego zbliżona do korelacji obserwowanej na rynku outsourcingu IT. W największych przedsiębiorstwach outsourcing telekomunikacji jest już właściwie regułą – pytanie dotyczy tylko zakresu usług oddanych w outsourcing. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Popularność outsourcingu w grupach usług Usługi o większej wartości dodanej występują na ogół rzadziej (na razie), Wyjątek (i ważna różnica w stosunku do outsourcingu IT): częstszy outsourcing zarządzania infrastrukturą niż outsourcing samej infrastruktury. Obserwuje się trend ku wyrównaniu penetracji poszczególnych grup usług Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Plany rozszerzeniu usług outsourcingu Klienci są skłonni poświęcić więcej wysiłku i czasu na zarządzanie kilkoma wyspecjalizowanymi dostawcami usług (multisourcing): daje im to poczucie większej kontroli i pozwala na optymalizację kosztów. Dostawcy usług specjalizują się, ponieważ: pozwala skupić się na obszarach kluczowych kompetencji, pozwala szybciej osiągać efekty skali. Kolejnym obszarem szybkiego wzrostu powinien być outsourcing usług i aplikacji Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Korelacje pomiędzy kategoriami usług Dodatnie korelacje z innymi grupami usług: Usługi zarządzania infrastrukturą, Helpdesk. Brak korelacji: Aplikacje mobilne, Wideo/audio konferencje. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Okresy obowiązywania umów Część respondentów nie była w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie o czas obowiązywania aktualnie zawartych usług, Preferencje rozmijają się z rzeczywistością. Preferencje klientów przesuwają się w stronę coraz krótszych czasów umów Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Udział wydatków na telekomunikację w przychodach firm w latach 2004-2007 r. Trend spadkowy w kosztach telekomunikacyjnych wynika ze spadku cen jednostkowych wszystkich niemal usług telekomunikacyjnych, Wzrost zużycia usług telekomunikacyjnych silnie zależy od branży Benchmarking branżowy. Obniżenie kosztów jest wynikiem spadku cen i wdrożenia nowych technologii telekomunikacyjnych. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Udziały grup usług w budżecie telekomunikacji Telefonia stacjonarna wciąż dominuje w budżetach telekomunikacyjnych, Duża bezwładność rozwiązań biznesowych w obszarze telefonii: Powolna wymiana technologii, Przyzwyczajenia klientów w zakresie obsługi telefonicznej, Relatywnie wysoki udział kosztów usług internetowych i transmisji danych Brak odpowiednika funkcjonalnego po stronie rynku konsumenckiego. Spadek udziału telefonii stacjonarnej wolniejszy niż rynek Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Udział wydatków na outsourcing telekomunikacyjny w budżetach telekomunikacyjnych Duży rozrzut budżetów outsourcingu telekomunikacyjnego świadczy o skrajnie różnym podejściu do kwestii outsourcingu: Brak dominującego modelu, Specyfika branżowa, Faza niskiej dojrzałości rynku. Średnio około ¼ budżetu telekomunikacyjnego przeznaczane jest na outsourcing usług Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Podsumowanie Penetracja usług outsourcingu telekomunikacyjnego wzrosła skokowo z 26% w 2004 r. do 70% w 2007 r., Połowa aktualnych klientów planuje rozszerzenie zakresu kupowanych usług, Modny staje się multisourcing, Wzrost zainteresowania usługami o większej wartości dodanej, Klienci poszukują wyspecjalizowanych dostawców usług, Około 25% budżetu telekomunikacyjnego przeznaczane jest na outsourcing usług i rozwiązań. Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007

Dziękuję za uwagę Audytel Sp. z o.o. ul. Wspólna 47/49 VII p. Kontakt: Audytel Sp. z o.o. ul. Wspólna 47/49 VII p. 00-684 Warszawa tel.: (22) 537 5050 fax: (22) 537 5051 e-mail: info@audytel.pl web : http://www.audytel.pl Audytel Sp. z o.o. Central European Outsourcing Forum – 7.11.2007