Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Zarządzanie operacjami
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Jak pisać pracę dyplomową?
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Dr Anna Kwiatkowska Instytut Informatyki
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
BADANIA STATYSTYCZNE opracował: Bąk Damian.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
REJESTRACJA CZASU PRACY
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Indywidualny plan działania
Zrównoważone Zarządzanie Projektem
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
PRZEDSIĘBIORCZE CZWARTKI
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
i efektywność osobista
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Jak uczyć się skutecznie?
Idea oceniania kształtującego
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Treści kształcenia.
Metody sprawnego uczenia się.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zmiany w projektach w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Matura Matura – część obowiązkowa Zdanie części obowiązkowej (wystarczy 30%) = zdanie matury.
7 nawyków lidera.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
OKRES WYPOWIEDZENIA DR JACEK BOROWICZ.
Test i wybrane informacje
Praca w zespole.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
U RLOP WYPOCZYNKOWY CZ. 2 Małgorzata Grześków. URLOP PROPORCJONALNY ZASADA Pracownik nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego w pełnym wymiarze określonym.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Technik transportu drogowego
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Praca metodą projektu edukacyjnego
OKRES WYPOWIEDZENIA DR JACEK BOROWICZ.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Jak napisać dobry konspekt?
Planowanie Twojego biznesu Forever
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Zapis prezentacji:

Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2

Zarządzanie czasem Czasem nie można zarządzać, można zarządzać sobą w czasie, Wyznaczanie celu – jako istotny sens i cel zarządzania czasem – cele dzienne, tygodniowe, roczne. Generalnie – długo- i krótkoterminowe, Brak celów, to brak priorytetów działania, Bycie skutecznym oznacza realizowanie ważnych dla nas celów – i przyznawania im priorytetów, Wcześniej: cele długoterminowe, później: cele krótkoterminowe. Nie odwrotnie. Równowaga.

Wyobrażenie o własnym życiu  Cele długoterminowe i dalekosiężne Piramida celów Wyobrażenie o własnym życiu  Cele długoterminowe i dalekosiężne Cele roczne Cele tygodniowe Cele na dany dzień

Cele Cele ustalamy zawsze w formie pisemnej Cele dalekosiężne mają nieocenione znaczenie dla motywacji w nauce, Ustalić termin Jak twój plan tygodniowy – zebrany w planach dziennych – realizuje Twoje cele główne.

Specyficzne, Konkretne  Mierzalne Aktywizujące Realne Terminowe Jakie mają być cele Specyficzne, Konkretne  Mierzalne Aktywizujące Realne Terminowe

Cele Określ to, kto jest największym „złodziejem” Twojego czasu, Ustal najefektywniejsze godziny, Planuj działania – dzięki temu wykonasz ich więcej, szybciej i sprawniej, Planuj dzień w poprzedzający go wieczór. W trakcie dnia – jeśli do wykonania pojawi się zdanie pilne – wpisz je do planu.

Wymówki Planuje w głowie, to mi wystarczy – nie. Planuj na piśmie (na kartce), najlepiej w harmonogramach – dzięki temu nadajesz swoim planom charakter wiążący i wspierasz swoją samodyscyplinę. Odhaczanie kolejnych zadań, świadomość realizacji sporej ich części – dodatkowo motywuje – tak. Dzięki planowi będziesz też mógł ocenić swoje zapotrzebowanie na czas. Nic nie zostanie zapomniane i przeoczone, bo nawet jeśli nie zostanie wykonane w danym dniu, będziesz pamiętał o tym zadaniu dnia następnego, Co wtedy, jeśli zadanie nie należy do ważnych, ale trzeba je wykonać: zasada Pareto – poświęć na nie mniej czasu, zgódź się wykonać mniej doskonale.

Ustalanie priorytetów Ustal – za pomocą kodu A, B, C – priorytet zadania na podstawie kryterium ważności i pilności Zadania A – pilne (naglące, nie mogące czekać) i ważne (o dużym priorytecie), Zadania B – nie pilne, ale ważne (przybliżają nas co celów), Zadania C – są pilne, ale nie są ważne (przesunąć na później lub odrzucić), Zadania D – nie są pilne, nie są ważne (do kosza), Na początek zadania najmniej przyjemne, najtrudniejsze, wymagające najbardziej wytężonej pracy.

Zasady – Credo „Czynność rozciąga się tak długo, na ile pozwala nam termin jej zakończenia” Planując dzień uwzględnij krzywą sprawności. Czas Twojej największej aktywności poświęć na naukę.. Jeśli masz do wykonania wiele zadań tego samego rodzaju, łącz je w bloki. Planuj najwyżej 60% dnia, reszta wypełni się sama. Dziel materiał na części (dni, tygodnie, miesiące) planuj powtórki. Pamiętaj o równowadze sprawdzaj, czy realizowane zadania sprzyjają założonym celom, kontroluj dotrzymywanie planu – celów dziennych, tygodniowych, długoterminowych, Jeśli coś nie wychodzi, wprowadzaj zmiany, weryfikuj, działaj.

Kolejność w planowaniu celów Ustalenie celu  Ustalenie priorytetu – A, B, C, D Ustalenie czasu realizacji oraz wpisanie w harmonogram Realizacja

4 stopnie nabywania umiejętności Niekompetencja nieświadoma Nie umiem, nie wiem Niekompetencja Świadoma Nie umiem, wiem Kompetencja Umiem, wykonuję świadomie nieświadoma Umiem, wykonuję nieświadomie

Dziękuję za Twój poświęcony czas!