Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
JAK ZDAĆ EGZAMIN??.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Jak pisać pracę dyplomową?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
ZARZĄDZANIE PROCESAMI
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Korzystając z Przekonaj ich Zasady Piramidy. Zasada Piramidy niweluje błędy popełniane podświadomie w trakcie komunikacji Zasada Piramidy Błędy w komunikacji.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
REJESTRACJA CZASU PRACY
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Motywacja Spotkanie 3.
3 DROGI W ORIFLAME 1. KLIENT 2. SPRZEDAWCA 3. MANAGER
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Mówi się, że potrzeba tylko jednej minuty, żeby kogoś zauważyć, jednej godziny, żeby go ocenić i jednego dnia, żeby polubić, ale całego.
PRZEDSIĘBIORCZE CZWARTKI
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
i efektywność osobista
Morał tysiąclecia….
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Jak uczyć się skutecznie?
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Treści kształcenia.
Metody sprawnego uczenia się.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Zmiany w projektach w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
7 nawyków lidera.
Opiekunowie rodzinni osób starszych - jak zbudować skuteczny system wsparcia? - rekomendacje z doświadczeń międzynarodowych dr Jolanta Perek-Białas Szkoła.
Promocja listopadowa 2015 Aby zarobić już za miesiąc dużo pieniędzy - musisz te informacje przekazać dalej i nauczyć je przekazywać jeszcze dalej…
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Test i wybrane informacje
Krok 1 – Jak realizować cele w życiu?. PROGRAM 1. Co jest największym problemem dla Ciebie w realizacji celów? 2. Czy moje myślenie to wróg czy przyjaciel.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
sekunda = jednostka podstawowa minuta = 60 sekund kwadrans = 15 minut = 900 sekund godzina = 60 minut = 3600 sekund doba astroogiczna (dzień) = 24 godziny.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Praca metodą projektu edukacyjnego
przez dr Zbigniewa Wieczorka
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Morał tysiąclecia….
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
AMPS Agencja Marketingowa Sp. z o.o. dla VFC Corporation PJOK 2017
Zgłaszanie firm i konsultantów
Jak napisać dobry konspekt?
Planowanie Twojego biznesu Forever
Zapis prezentacji:

Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2

Strefa ucznia – materiały pogłębiające http://brait.pl/strefa

Akademia Maturalna PWN http://www.akademiapwn.pl/

Kalendarze maturalne http://www.akademiapwn.pl/

Zarządzanie czasem Czasem nie można zarządzać, można zarządzać sobą w czasie. Zarządzanie czasem to wyznaczanie celów dziennych, tygodniowych, rocznych. Generalnie – długo- i krótkoterminowe. Brak celów, to brak priorytetów działania. Bycie skutecznym oznacza realizowanie ważnych dla nas celów. Najpierw cele długoterminowe, później cele krótkoterminowe; nie odwrotnie. Równowaga.

Piramida celów Wyobrażenie o własnym życiu Cele długo-terminowe i dalekosiężne Cele roczne Cele/ zadania tygodniowe Cele/ zadania na dany dzień

Moje cele krótko- i długoterminowe – ćwiczenie

Cele Cele ustalamy zawsze w formie pisemnej. Cele dalekosiężne mają nieocenione znaczenie dla motywacji w nauce. Ustalenie celu to zawsze jego określenie w czasie. Twoje cele szczegółowe (na dany dzień, tydzień, miesiąc) powinny realizować Twoje cele główne.

Specyficzne, konkretne Jakie mają być cele Specyficzne, konkretne Mierzalne Aktywizujące Realne Określne w czasie Zgodne z Tobą

Cele Określ, kto jest największym „złodziejem” Twojego czasu. Ustal najefektywniejsze godziny Twojej pracy, obserwując siebie. Planuj działania – dzięki temu wykonasz ich więcej, szybciej i sprawniej. Planuj dzień w poprzedzający go wieczór. W trakcie dnia – jeśli do wykonania pojawi się zdanie pilne – wpisz je do planu.

Wymówki i błędy planowania Planuję w głowie, to mi wystarczy – nie. Planuj na piśmie (na kartce), najlepiej w harmonogramach – dzięki temu nadajesz swoim planom charakter wiążący oraz wspierasz swoją samodyscyplinę. Odhaczanie kolejnych zadań, świadomość realizacji sporej ich części – dodatkowo motywuje – tak. Dzięki planowi będziesz mógł ocenić swoje zapotrzebowanie na czas. Nic nie zostanie zapomniane i przeoczone, bo nawet jeśli nie zostanie wykonane w danym dniu, będziesz pamiętał o tym zadaniu dnia następnego. Co wtedy, jeśli zadanie nie należy do ważnych, ale trzeba je wykonać: Zasada Pareto – poświęć na nie mniej czasu, zgódź się wykonać mniej doskonale.

Ustalanie priorytetów Ustal – za pomocą kodu A, B, C, D – priorytet zadania na podstawie kryterium ważności i pilności: Zadania A – pilne (naglące, nie mogące czekać) i ważne (o dużym priorytecie), Zadania B – nie pilne, ale ważne (przybliżają nas co celów), Zadania C – pilne, ale nieważne (przesunąć na później), Zadania D – nie są pilne, nie są ważne (odłożyć, odrzucić, przekazać dalej). Pamiętaj, aby zaczynać naukę od zadań najtrudniejszych, wymagających najbardziej wytężonej pracy. Jeśli je wykonasz, Twoja motywacja do zadań mniej trudnych znacząco wzrośnie.

Zasady – Credo „Czynność rozciąga się tak długo, na ile pozwala nam termin jej zakończenia”. Planując dzień uwzględnij krzywą sprawności. Czas Twojej największej aktywności poświęć na naukę. Jeśli masz do wykonania wiele zadań tego samego rodzaju, łącz je w bloki. Planuj najwyżej 60% dnia, reszta wypełni się sama. Dziel materiał na części (dni, tygodnie, miesiące), planuj powtórki. Pamiętaj o równowadze. Sprawdzaj, czy realizowane zadania sprzyjają założonym celom. Kontroluj dotrzymywanie planu – celów dziennych, tygodniowych, długoterminowych. Jeśli coś nie wychodzi, wprowadzaj zmiany, weryfikuj, działaj.

Kolejność w planowaniu celów Ustalenie celu Ustalenie priorytetu – A, B, C, D Ustalenie czasu realizacji oraz wpisanie w harmonogram Realizacja

4 stopnie nabywania umiejętności Niekompetencja nieświadoma Nie umiem, nie wiem Niekompetencja świadoma Nie umiem, wiem Kompetencja Umiem, wykonuję świadomie nieświadoma Umiem, wykonuję nieświadomie

Dziękuję Ci za poświęcony czas