RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Julia P i Magdalena K. Czasu wolnego w PRL-u dla dorosłych było mało, gdyż władze każdy wolny czas postanawiały wykorzystać głównie na kształtowanie świadomości.
DODAWANIE I ODEJMOWANIE PISEMNE W ZADANIACH TEKSTOWYCH
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
portale społecznościowe
Zadania i łamigówki matematyczne.
Małgorzata Pietroczuk
Obalenie testamentu Bolesława Krzywoustego
Ułamki dziesiętne.
"SPOSOBY PRACY Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
Prezentacja Zbigniew Kosiński.
ODYSEJA UMYSŁU.
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Wpływ zmian demograficznych na polską gospodarkę.
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
Wzory Cramera (metoda wyznacznikowa)
Kartkówka K3 ETEK00020C
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
Szkoła marzeń.
Prezentacja oferty FORMUS Polska
ANKIETA Przeprowadzona w dniach marca 2012r. w Szkole Podstawowej oraz Gimnazjum EKOLA.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Relacja z Debaty. Przygotowania do debaty były żmudne i ciężkie. Wpierw musieliśmy zapoznać się z materiałami dostępnymi na stronie sdim.ceo.nq.pl, później.
ZADANIE TIK.
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
KOLOROWE ZNAKI ALICJA BARAN.
Koncepcja rozwiązania
KONSTRUKCJE TRÓJKĄTÓW
ALGORYTM.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Przygotowali : Szymon, Filip i Piotrek
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
Planowanie trasy.
Bezpieczeństwo na drodze
P R O S T Y S K R O M N Y W I E L K I M Ą D R Y.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RÓWNANIA Wprowadzenie.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
ZANIECZYSZCZENIA POWIETRZA
Klapsem po łapkach – czyli Caught on the spot Projekt numer
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
To śmieszne...
Katherina E. Gorthe. Bierzemy 12 miesięcy, Bierzemy 12 miesięcy, oczyszczamy je dokładnie… oczyszczamy je dokładnie…
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W WOJEWÓDZTWIE KUJAWSKO-POMORSKIM RADZIEJÓW, r.
Ile przyrody w mojej głowie, tego się po lekcji dowiem Ćwiczenia praktyczne.
„Bezpieczny Internet każdego dnia”
- powtórzenie wiadomości
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
KOŁA I OKRĘGI Autorzy: Konrad Z. Kacper M. Sebastian K.
Ile to kosztuje? Cz. II.
Skala i plan mgr Janusz Trzepizur.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Fizyka ruchu drogowego
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Komtech Sp. z o.o. Magic Janusz ROŻEJ.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.
Lui : Elle : KOBIETY MAJA ZAWSZE OSTATNIE SLOWO….
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Zapis prezentacji:

RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH

ZADANIE Masz 38 kasztanów. Rozdaj je czterem chłopcom po równo i pięciu dziewczynkom po równo, lecz tak, żeby każda dziewczynka miała 3 razy więcej kasztanów od każdego chłopca.

Rozwiązanie 1 (pierwszy etap edukacyjny)

Rozwiązanie 2 (drugi etap edukacyjny)

Obliczenia do rozwiązania: Ile kasztanów jest w jednym pudełku? Ile kasztanów jest w jednym pudełku? 38:19=2 38:19=2 Ile kasztanów otrzymał każdy chłopiec? Ile kasztanów otrzymał każdy chłopiec? 1*2=2 1*2=2 Ile kasztanów otrzymała każda dziewczynka? Ile kasztanów otrzymała każda dziewczynka? 3*2=6 3*2=6 Sprawdzenie: Sprawdzenie: 4*2+5*6=38 4*2+5*6=38 Odp. Każdy chłopiec otrzymał 2 kasztany, a każda dziewczynka po 6 kasztanów. Odp. Każdy chłopiec otrzymał 2 kasztany, a każda dziewczynka po 6 kasztanów.

Rozwiązanie 3 (trzecie etap edukacyjny) Analiza zadania: x -ilość kasztanów, które otrzymał każdy chłopiec 3x -ilość kasztanów, które otrzymała każda dziewczynka 4x -ilość kasztanów rozdana chłopcom 5(3x) -ilość kasztanów rozdana dziewczynkom 5(3x)=15x 38 -ilość wszystkich kasztanów Ułożenie i rozwiązanie równania: 4x + 15x = 38 19x = 38 x = 2 Więc: 2 -Ilość kasztanów, które otrzymał każdy chłopiec 3*2=6 -Ilość kasztanów które otrzymała każda dziewczynka Sprawdzenie:4*2+5*6=38 Odp. Każdy chłopiec otrzymał po 2 kasztany, a każda dziewczynka po 6 kasztanów

Rozwiązanie 4 (trzeci etap edukacyjny) Analiza zadania: x -ilość kasztanów, które otrzymał każdy chłopiec y -ilość kasztanów które otrzymała każda dziewczynka 4x -ilość kasztanów rozdana chłopcom 5y -ilość kasztanów rozdana dziewczynkom 38-ilosć wszystkich kasztanów Ułożenie równania: 3x = y 4x + 5y =38 Rozwiązanie układu równań (dowolna metoda) (dowolna metoda) x = 2 y = 6 Sprawdzenie:3*2=64*2+5*6=38 Odp. Każdy chłopiec otrzymał po 2 kasztany, a każda dziewczynka po 6 kasztanów.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Autorzy pracy: ILONA KRASUSKA TOMASZ PASIK MATEUSZ SULEJ Opiekun: EW A GAJ Dane o szkole: ZESPÓŁ SZKÓŁ W KRYNCE KRYNKA ŁUKÓW TEL. (025)