Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ciekawostki o liczbach
Advertisements

Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Ułamki dziesiętne.
funkcja przyjmuje wartości dodatnie, a dla jakich ujemne?
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Rodzaje układów równań
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
III. Proste zagadnienia kwantowe
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Prąd Elektryczny.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Każde twierdzenie można zapisać w postaci: "Jeśli a to b". a – nazywamy założeniem twierdzenia, b – nazywamy tezą twierdzenia. Jeśli zamienimy b z a miejscami,
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
PODSUMOWANIEPODSUMOWANIE BADANIA DIAGNOSTYCZNEGO W KLASIE TRZECIEJ GRUDZIEŃ 2012 R.
Wolontariat w BACZYŃSKIM.
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Duże Koło Chemiczne 1LA Zespół Szkół UMK w Toruniu Kuba Skrzeczkowski.
SZABLONY STOSOWANIE SZABLONÓW PODZIEL I ZMIERZ. Określanie miary i podziału Czasami konieczne jest zaznaczenie punktów na obiekcie położonych w równych.
WYNIKI KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO. KAŻDY Z UCZESTNIKÓW OTRZYMAŁ ZESTAW PUZZLI DO UŁOŻENIA.
Prawa Dziecka.
Symetria osiowa i środkowa
ALGORYTMY.
KONSTRUKCJE TRÓJKĄTÓW
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
1.
Analiza stanu naprężenia
Wykonała Sylwia Kozber
Pęd Wielkością charakteryzującą ruch ciała jest prędkość. Zmiana ruchu, tzn. zmiana prędkości, wymaga pokonania oporu bezwładności. Miarą bezwładności.
Kinematyka punktu materialnego.
1 Oddziaływanie grawitacyjne. 2 Eliminując efekty związane z oporem powietrza możemy stwierdzić, że wszystkie ciała i lekkie i ciężkie spadają z tym samym.
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
Prezentacja dla klasy III gimnazjum Przedmiot: matematyka Dział: Funkcje Temat: Graficzna ilustracja układów równań (lekcja pierwsza)
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Jan Paweł II orędownik prawdy
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
TWORZYMY HIPERBOLĘ Z PŁASZCZYZNY STOŻKOWEJ TWORZYMY HIPERBOLĘ
SKALA.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
RÓWNANIA Wprowadzenie.
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Iwona Kowalik
Opracowała: Iwona Kowalik
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
1 Strategia dziel i zwyciężaj Wiele ważnych algorytmów ma strukturą rekurencyjną. W celu rozwiązania rozwiązania problemu algorytm wywołuje sam siebie.
Metody geometrycznego dodawania wektorów. Metoda trójkątaMetoda równoległoboku Dane są dwa wektory: Szukamy wektora c : b a a a c c bb 1.Przerysuj pierwszy.
BRYŁY OBROTOWE.
Struktury Sieci Neuronowych
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Łamana Anna Gadomska S.P. 79 Łódź.
Zadania związane z obliczaniem procentów
Soczewki.
Próbna matura z matematyki Piotr Ludwikowski. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
KOŁA I OKRĘGI Autorzy: Konrad Z. Kacper M. Sebastian K.
Rzutowanie prostokątne
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
DYNAMIKA NAUKA O SIŁACH Opracowała: mgr Magdalena Gasińska.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
Figury płaskie Układ współrzędnych.
Zapis prezentacji:

Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź

Układ współrzędnych Rysowanie zbiorów punktów, których współrzędne spełniają określone warunki Odczytywanie warunków, które spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów

początek układu współrzędnych oś odciętych 1 2 4 3 6 5 7 -1 -2 -4 -3 -6 -5 -7 y odcięta rzędna A ( 3 , 5 ) oś rzędnych współrzędne punktu A 1 2 4 3 6 5 8 7 10 9 -1 -2 -4 -3 -6 -5 -8 -7 -10 -9 x początek układu współrzędnych oś odciętych

Odczytaj współrzędne zaznaczonych punktów

y B ( 1 , 5 ) 5 D ( -6 , 4 ) 4 3 A ( 6 , 2 ) 2 F ( -3 , 1 ) 1 x -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 7 -1 -2 C ( -4 , -2 ) -3 G ( -7 , -3 ) -4 E ( 3 , -4 ) H ( 5 , -5 ) -5

Które ze współrzędnych podane są błędnie?

y C ( 5 , 4 ) 5 4 H ( 5 , 4 ) 3 F ( -6 , 2 ) 2 B ( 2 , 1) 1 x -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 7 -1 -2 A ( -3 , 3 ) D ( -4 , -2 ) -3 G ( -3 , -7 ) -4 E ( 1 , -4 ) -5

Podaj poprawne współrzędne

( -4 , 5 ) y C ( 5 , 4 ) 5 4 H ( 5 , 4 ) 3 F ( -6 , 2 ) 2 B ( 2 , 1 ) 1 x -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 7 -1 ( 3 , -3 ) -2 A ( -3 , 3 ) D ( -4 , -2 ) -3 ( -7 , -3 ) G ( -3 , -7 ) -4 ( 1 , -5 ) E ( 1 , -4 ) -5

II ćwiartka I ćwiartka III ćwiartka IV ćwiartka Układ współrzędnych dzieli płaszczyznę na 4 części, które nazywamy ćwiartkami y II ćwiartka I ćwiartka x III ćwiartka IV ćwiartka

Punkt A ( x , y ) należy do pierwszej ćwiartki Punkt A ( x , y ) należy do pierwszej ćwiartki. Co powiesz o jego współrzędnych? y A ( x , y ) x > 0 y > 0 x Jeśli punkt A należy do pierwszej ćwiartki układu współrzędnych, to jego obie współrzędne są dodatnie

Punkt A ( x , y ) należy do drugiej ćwiartki Punkt A ( x , y ) należy do drugiej ćwiartki. Co powiesz o jego współrzędnych? y A ( x , y ) x < 0 y > 0 x Jeśli punkt A należy do drugiej ćwiartki układu współrzędnych, to jego pierwsza współrzędna (odcięta) jest ujemna, a druga (rzędna) jest dodatnia

Punkt A ( x , y ) należy do trzeciej ćwiartki Punkt A ( x , y ) należy do trzeciej ćwiartki. Co powiesz o jego współrzędnych? y x x < 0 y < 0 A ( x , y ) Jeśli punkt A należy do trzeciej ćwiartki układu współrzędnych, to jego obie współrzędne są ujemne

Punkt A ( x , y ) należy do czwartej ćwiartki Punkt A ( x , y ) należy do czwartej ćwiartki. Co powiesz o jego współrzędnych? y x x > 0 y < 0 A ( x , y ) Jeśli punkt A należy do czwartej ćwiartki układu współrzędnych, to jego pierwsza współrzędna (odcięta) jest dodatnia, a druga (rzędna) jest ujemna

Co powiesz o współrzędnych punktów położonych na osi odciętych ? x - jest dowolną liczbą y = 0 x A ( x , y ) Jeśli punkt A jest położony na osi odciętych, to jego pierwsza współrzędna (odcięta) jest dowolną liczbą, a druga (rzędna) jest równa 0

Co powiesz o współrzędnych punktów położonych na osi rzędnych ? x = 0 y - jest dowolną liczbą A ( x , y ) x Jeśli punkt A jest położony na osi rzędnych, to jego pierwsza współrzędna (odcięta) jest równa 0, a druga (rzędna) jest dowolną liczbą

U W A G A ! ! ! y x Punktów położonych na osiach układu współrzędnych nie zaliczamy do żadnej ćwiartki

Co wiesz o współrzędnych punktów, jeżeli: II ( 0 , y ) I x < 0 y > 0 x > 0 y > 0 ( 0 , 0 ) ( x , 0 ) x x > 0 y < 0 x < 0 y < 0 III IV

Układ współrzędnych Rysowanie zbiorów punktów, których współrzędne spełniają określone warunki Odczytywanie warunków, które spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest równa 3, a rzędna jest dowolną liczbą b) odcięta jest równa -2, a rzędna jest dowolną liczbą x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x = 3 x = -2

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest równa -3 b) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest równa 4 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 y = 4 y = -3

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest większa lub równa -2, a rzędna jest dowolną liczbą b) odcięta jest mniejsza lub równa 3, a rzędna jest dowolną liczbą x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x = 3 x = -2 x ≥ -2 y - dowolne x ≤ 3 y - dowolne

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest mniejsza od -1, a rzędna jest dowolną liczbą b) odcięta jest większa od -3, a rzędna jest dowolną liczbą x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x = -1 x = -3 x > -3 y - dowolne x < -1 y - dowolne

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest większa lub równa -1 b) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest mniejsza lub równa 0 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x - dowolne y ≥ -1 y = 0 y = -1 x - dowolne y≤ 0

Zaznacz w układzie współrzędnych punkty, których: a) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest mniejsza od 3 b) odcięta jest dowolną liczbą, a rzędna jest większa od -2 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 y = 3 x - dowolne y < 3 x - dowolne y > -2 y = -2

Zaznacz w układzie współrzędnych zbiór punktów, których współrzędne spełniają warunki: a) x ≥ -2 i y ≤ 3 b) x < 4 i y ≥ -3 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x = 4 y = 3 x < 4 y ≥ -3 x ≥ -2 y ≤ 3 x = -2 y = -3

Zaznacz w układzie współrzędnych zbiór punktów, których współrzędne spełniają warunki: a) x ≥ -3 i y > -2 b) x < 0 i y ≥ -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x = -3 x ≥ -3 y > -2 x < 0 y ≥ -1 y = -1 y = 3 x = 0

Zaznacz w układzie współrzędnych zbiór punktów, których współrzędne spełniają warunki: a) -2≤ x ≤ 3 i y - dowolne b) x - dowolne i -1 ≤ y ≤ 2 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 -2 ≤ x ≤ 3 y - dowolne y = 2 x - dowolne -1 ≤ y ≤ 2 y = -1 x = -2 x = 3

Zaznacz w układzie współrzędnych zbiór punktów, których współrzędne spełniają warunki: a) x = -2 i y ≤ 3 b) x > -1 i y = 2 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 (-2 , 3) (-1 , 2) y = 2 x = -2

Układ współrzędnych Rysowanie zbiorów punktów, których współrzędne spełniają określone warunki Odczytywanie warunków, które spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów

Podaj jakie warunki spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów x < 2 y - dowolne x ≥ -1 y ≤ 3 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1

Podaj jakie warunki spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów x < 3 y > -3 x ≤ 2 y = 1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1

Podaj jakie warunki spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów -4 < x ≤ 0 y - dowolne -3 ≤ x ≤ 4 -2 ≤ y ≤ 3 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1 x y 1 2 4 3 -2 -3 -4 -1

Układ współrzędnych Rysowanie zbiorów punktów, których współrzędne spełniają określone warunki Odczytywanie warunków, które spełniają współrzędne punktów należących do narysowanych zbiorów