Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
Czym jest HotSpot w Hotelu ?
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Mała strona wśród dużych portali Free Powerpoint Templates.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Microsoft Exchange Server 2003 Obieg dokumentów
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Systemy zarządzania treścią CMS
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Nowoczesny system zarządzania firmą
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Adrian Bukowski Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego.
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Myślenie sieciowe Technologie komunikacji i informacji (ICT) jako narzędzie zarządzania gminą i powiatem Konferencja Polskie gminy w nowoczesnej Europie.
Przygotowanie kontentu stron WWW
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Obsługa strony internetowej przez System Zarządzania Treścią (CMS)
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Oczekiwania odbiorców Zadania stawiane przez hotelarzy
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Systemy zarządzania treścią Content Management System
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
E-learning? Prosta sprawa!
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji Samorząd informacyjny - przykłady, projekty, znaczenie i korzyści.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Internetowego Biura Rachunkowego
Urządzenia 1 mld smartfonów do 2016 r., 350 mln z nich jest używanych w pracy Ludzie 82 % populacji online korzysta z sieci społecznościowych Chmura.
W W W Łukasz Stochniał.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
„E-usługi dla mieszkańców powiatu mińskiego”
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
INTERNET jako „ocean informacji”
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Rola autoewaluacji i monitorowania w zarządzaniu projektem Doświadczenia partnerstwa " Szansa bez munduru„ A680.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia. Stan obecny Przegląd witryn urzędów Różnorodność i standaryzacja.
Miasta Krakowa przyjazny niepełnosprawnym. Wdrożono wzorcowe arkusze styli Wdrożono wzorcowe arkusze styli Opracowano i udostępniono formularze: Opracowano.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Wady i zalety pracy w chmurze
III. Wykorzystanie portalu
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Zapis prezentacji:

Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji

Urząd elektroniczny URZĄD ELEKTRONICZNY – zastosowanie Internetu i innych technologii informatycznych przez urzędy i instytucje publiczne CEL: zwiększenie efektywności funkcjonowania urzędu Koncepcja obsługi klienta 24 x 7 x 365 (24 godziny na dobę x 7 dni w tygodniu x 365 dni w roku)

Narzędzia urzędu elektronicznego BAZY DANYCH informacje skatalogowane w bazach danych OPROGRAMOWANIE rozwiązania informatyczne do zarządzania informacjami w bazach danych WITRYNA INTERNETOWA publikacja informacji na ogólnodostępnych stronach www POCZTA ELEKTRONICZNA środek komunikacji: przekazywanie i odbieranie informacji między urzędem a społecznością lokalną ZAPLECZE TECHNICZNE PROCEDURY DZIAŁANIA WYSZK0LONY PERSONEL

Witryna internetowa urzędu Witryna internetowa jest przede wszystkim wizytówką urzędu i miasta / gminy / powiatu. informuje doradza pomaga w rozwiązywaniu problemów usprawnia obsługę administracyjną

Koncepcje witryn internetowych urzędu Trzy podstawowe typy witryn internetowych urzędu miasta: wirtualny folder wirtualny urząd portal miejski

Wirtualny folder przeniesienie folderu informacyjnego do Internetu podstawowe informacje na temat miasta / powiatu / gminy oraz informacje kontaktowe główny cel – prezentacja miasta / powiatu / gminy dla mieszkańców i gości

Wirtualny folder - przykład Rzgów

Wirtualny folder – zalety i wady ZALETY obecność w Internecie WADY jednostronny przepływ informacji witryna rzadko aktualizowana brak rozwiązań interaktywnych – witryna statyczna nie usprawnia obsługi administracyjnej

szczególny nacisk na prezentację urzędu miasta / gminy / powiatu (struktura, kompetencje i zadania, kontakty) opis procedur i sposobu załatwiania spraw urzędowych dla mieszkańców i przedsiębiorców (formularze do ściągnięcia) docelowo – możliwość załatwiania spraw przez Internet ogólne informacje na temat miasta / gminy / powiatu Wirtualny urząd

Wirtualny urząd - przykład Sopot

Sposób przekazu informacji Sposoby przedstawiania spraw, którymi zajmuje się urząd: lista konkretnych spraw pogrupowanie spraw zgodnie z istniejącą strukturą urzędu pogrupowanie spraw w grupy tematyczne

Grupowanie tematyczne Szczecin

Badanie eObywatel Badanie eObywatel, I-Metria S.A. preferowane formy kontaktu z urzędem formularze w wersji elektronicznej skłonność do kontaktowania się z urzędem przez pocztę elektroniczną skłonność do załatwiania spraw przez Internet skłonność do dokonywania płatności podatków i opłat lokalnych przez Internet

Preferowane formy kontaktu z urzędem

Formularze przez Internet

Korzystanie z poczty elektronicznej

Sprawy urzędowe przez Internet

Podatki i opłaty lokalne przez Internet

Inne wyniki Czy przedsiębiorcy ściągaliby formularze ze stron urzędu? TAK – 92% Czy przedsiębiorcy szukają informacji o zamówieniach publicznych na witrynach urzędu? TAK – 21% Czy przedsiębiorcy chcieliby otrzymywać pocztą informacje o aktualnych zamówieniach publicznych? TAK – 82%

Portal miejski informacje na witrynie nie dotyczą tylko funkcjonowania urzędu, lecz szeroko pojętego życia miasta – rozbudowana część informacyjna witryny

Portal miejski - przykład Toruń

Portal miejski wychodzenie z oraz wspieranie najróżniejszych inicjatyw miejskich (np. wspieranie przedsiębiorczości, wzrost zatrudnienia, edukacja, bezpieczeństwo publiczne)

Portal miejski - przykład Poznań

Portal miejski może stanowić interaktywne forum lokalne: -silna integracja witryny ze stronami innych organizacji i instytucji regionalnych i lokalnych -współpraca przy tworzeniu strony z innymi instytucjami lokalnymi (instytucje kulturalne, szkoły, urzędy pracy itp.) -szerokie zastosowanie rozwiązań interaktywnych (sondy, czaty)

Portal miejski - zalety ZALETY koncentracja informacji z różnych źródeł na jednej witrynie budowanie przyjaznego wizerunku urzędu i całego miasta w oczach mieszkańców i gości tworzenie forum lokalnego poprzez angażowanie różnych instytucji do tworzenia witryny może prowadzić do cennych wspólnych inicjatyw

Portal miejski - wady WADY większy koszt związany z bardziej złożonymi rozwiązaniami informatycznymi i regularną aktualizacją informacji

Etapy tworzenia projektu internetowego 1.Wybór strategii 2.Opracowanie koncepcji serwisu 3.Realizacja techniczna koncepcji 4.Wypełnianie serwisu treścią 5.Testowanie serwisu 6.Promocja serwisu 7.Aktualizacja i rozbudowa serwisu

Zaangażowany zespół nie tylko dział informatyczny konieczność zaangażowania najwyższych władz lokalnych udział firm zewnętrznych

Koszty Koszt wykonania serwisu Wynagrodzenie i inne koszty związane z zatrudnieniem osoby odpowiedzialnej za aktualizację serwisu lub koszty firmy zewnętrznej Hosting – koszt utrzymania serwisu na serwerze

Promocja witryny Zapewnienie odpowiednio dużego zainteresowania witryną wśród jej grup docelowych – mieszkańców, przedsiębiorstw i gości. Adres strony Wyszukiwarki Bannery i ing Promocja projektu internetowego wśród jego głównych beneficjentów i uczestników PRAWDZIWE ZAANGAŻOWANIE I FAKTYCZNE KORZYŚCI

Rozwiązania techniczne wybór technologii do stworzenia witryny narzędzia interaktywne nawigacja wygląd graficzny

Strony statyczne Każda strona jest zamkniętym dokumentem napisanym w języku HTML Serwis statyczny składa się z wielu takich elementów powiązanych ze sobą

Strony dynamiczne Strony generowane są na bieżąco przez serwer Serwis składa się z dwóch uzupełniających się części: szablon graficzny i nawigacyjny oraz treść przechowywana w bazach danych

Strony dynamiczne – przykład BIP Gdańsk bip.gdansk.pl

Strony dynamiczne - przykład BIP Gdańsk bip.gdansk.pl

Panel administracyjny narzędzie do samodzielnego zarządzania zawartością serwisu informacje przechowywane w bazach danych dostęp dla uprawnionych osób online

Panel administracyjny - przykład

Rozwiązania interaktywne Poczta elektroniczna Forum i grupy dyskusyjne Sondy i opinie Komunikacja w czasie rzeczywistym - czat INTERAKTYWNOŚĆ = przekaz dwukierunkowy

Poczta elektroniczna Sopot

Forum dyskusyjne Sopot

Sondy i opinie Płock

Ankiety

Nawigacja po witrynie Jeśli użytkownik ma kłopot ze znalezieniem czegoś na witrynie, to wina twórcy, a nie użytkownika. SCHEMAT NAWIGACYJNY – cała logiczna struktura powiązań między UKŁAD NAWIGACYJNY – układ narzędzi nawigacyjnych na stronie www prostota i intuicyjność zasada 3 kliknięć personalizacja – podział na grupy celowe

Prezentacja graficzna serwisu kolorystyka obecność elementów graficznych i zdjęć odpowiednia długość stron dobór rodzaju i wielkości czcionki technologia Flash (animacje) i pliki multimedialne dostosowanie do różnych przeglądarek i rozdzielczości ekranu

Bezpieczeństwo i prywatność zabezpieczenia przed dostępem osób trzecich ochrona danych osobowych

PRZERWA