Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji Czym jest samorząd informacyjny i jaki powinien być?
(Samo)rząd informacyjny eGovernment – elektroniczny rząd dotyczy powszechnego zastosowania Internetu i innych technologii informacyjnych i komunikacyjnych przez instytucje publiczne na wszystkich szczeblach w celu podniesienia efektywności funkcjonowania administracji.
Płaszczyzny relacji urzędu z obywatelem G2C urząd – obywatel G2B urząd – przedsiębiorstwo G2NGO urząd - organizacje pozarządowe G2G urząd - urząd
Poziomy obsługi elektronicznej informacja interakcja jednostronna interakcja dwustronna transakcja
Budowanie interaktywności uruchomienie interaktywnych serwisów informacyjnych umożliwienie kontaktu z urzędnikami w konkretnych sprawach przez pocztę elektroniczną interaktywne forum dyskusyjne
Cele urzędu elektronicznego usprawnienie obsługi administracyjnej budowanie lokalnej wspólnoty poprawa wizerunku urzędu i gminy / miasta
Funkcje urzędu elektronicznego Przybliżenie państwa do obywatela poprzez: lepszy dostęp do informacji na temat sektora publicznego udostępnienie kanału interaktywnej komunikacji stworzenie ogólnie dostępnego forum dialogu społecznego
Funkcje urzędu elektronicznego usprawnienie przepływu informacji między sektorem prywatnym i publicznym (G2B) poprawa kontaktów między władzą a organizacjami pozarządowymi (G2NGO) usprawnienie komunikacji i kontrola przepływu informacji pomiędzy różnymi szczeblami administracji i agendami rządowymi
Warunki efektywnego funkcjonowania e-urzędu współpraca z lokalnymi usługodawcami publicznymi zasadnicza reorganizacja administracji w celu uproszczenia skomplikowanych procedur
Analiza procedur administracyjnych E-urząd - okazja do analizy procedur obsługi administracyjnej i głębszego zastanowienia się nad funkcjonowaniem urzędów centralnych, regionalnych i lokalnych
Jaki powinien być e-urząd? sprawny i efektywny szybki proste i łatwe do zrozumienia procedury ogólnodostępny dyspozycyjny przez całą dobę
PRZERWA