Projekt Interdyscyplinarny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piotr Nowak Development Manager Construction Innovation and Development Department The Chartered Institute of Building.
Advertisements

Projekt Zespolowy Prowadzacy: Janusz A. Starzyk
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
– poradnik dla babci i dziadka”
MATURA 2012 Na podstawie informatora CKE Edyta Rosiak.
Zastosowanie Internetu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego
Komunikacja interpersonalna
Raport z badań. Jeśli badania nie są należycie zakomunikowane, to wszelkie starania dotyczące zachowania procedur staja się bezużyteczne. Funkcje raportu:
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Propozycja siatki godzin Specjalność: Modelowanie i Programowanie Systemów Informatycznych.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Cechy dobrej i udanej strony www Net etykieta. Ergonomia stron WWW.
Szkoła w chmurze.
Temat: ETAPY ŻYCIA CZŁOWIEKA Spis treści: 1. WPROWADZENIE WPROWADZENIE 2. ZADANIE ZADANIE 3. PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA PROCES - PREZENTACJA.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Autor: Marcin.
Można powiedzieć, że nasi dziadowie, jeżeli chodzi o kuchnię i gotowanie byli dużo bardziej ekologiczni niż my czy choćby nasi rodzice. Potrawy były zazwyczaj.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
ALGORYTMY.
ALGORYTM.
Towaroznawstwo i Zarządzanie Jakością Absolwenci specjalności są specjalistami w zakresie kształtowania, oceny i ochrony jakości produktów i usług. W trakcie.
Zajęcia fakultatywne Wydział Lekarski Rok IV. Warunki konkursu Przedmiotem konkursu jest organizacja zajęć fakultatywnych Jednostka ubiegająca się o ich.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
TUTORING Szkoła Podstawowa nr 93 im. Tradycji Orła Białego we Wrocławiu Rok szkolny 2010/ 2011.
Jak skutecznie organizować szkolenia językowe w firmie
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Portale informacyjno-edukacyjne w samorządach terytorialnych. Ocena projektów dot. OZE w programie Retscreen Anna Bogusz Warszawa, 8 luty 2011 r.
System gospodarki rynkowej
Komputerowe prezentacje
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Jak się uchronić przed zagrożeniami wynikającymi z użytkowania sieci?
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
POSTER: rodzaje nawierzchni
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska Prezentacja usług Badania opinii publicznej.
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
STUDIA DOKTORANCKIE Szczecin 11 grudnia Zmiany w przepisach dotyczących studiów doktoranckich 2.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Temat 6: Elementy podstawowe
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Seminarium Naukowe Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania.
- przykłady.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Trwałość projektu "Pomorskie dobry kurs na edukację. Wspieranie uczniów o szczególnych predyspozycjach w zakresie matematyki, fizyki i informatyki" Obszar.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
METODA PROJEKTÓW ZESPÓŁ SPORTOWYCH SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Zapis prezentacji:

Projekt Interdyscyplinarny 2017/3/28 Projekt Interdyscyplinarny Prowadzacy: Janusz A. Starzyk Asystent: Daniel Jachyra Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Projekt Interdyscyplinarny 2017/3/28 Projekt Interdyscyplinarny    Strona Projektu: http://www.ent.ohiou.edu/~starzyk/network/Class/Wyklady.htm Login: classes Password: classinfo   Syllabus   Wymagania Dotyczące Projektu   Prezentacja Postepu Realizacji Projektu (PDR) Wskazówki Dotyczące Organizacji Projektow Informatycznych   Instrukcja MS Project   Przykladowe Tematy Projektow Interdyscyplinarnych

Założenia i cele projektu interdyscyplinarnego 2017/3/28 Założenia i cele projektu interdyscyplinarnego Generalnym celem projektu interdyscyplinarnego jest nabycie przez studentów umiejętności wykorzystania narzędzi informatycznych w wybranych dyscyplinach: Socjologia, Matematyka, Logika, Rachunek prawdopodobieństwa, Ekonomia, Fizyka, Elektronika, itp. W projekcie można wykorzystać rożne języki programowania i efekty wizualne i dzwiekowe. Zakłada się ze student posiada podstawowe umiejętności i wykazuje się znajomością zagadnień informatycznych, takich jak: języki programowania systemy baz danych systemy operacyjne nauki ogólne (fizyka, elektronika, socjologia, biologia)

2017/3/28 Opis projektu W ramach projektu studenci pojedynczo lub w malych grupach 2-3 osobowych projektują aplikację o założonej wcześniej funkcjonalności i użyteczności. Z założenia projekt jest projektem otwartym, aby umożliwić wolność wyboru sposobu implementacji projektu w sposób, jaki najlepiej ilustruje umiejętności i zainteresowania studentów. W szczególności student zdecyduje o: Formie wykonania projektu Rodzaju animacji i wizualizcji Rodzaju i sposobów interaktywnej manipulacji Użytych środkow graficznych

2017/3/28 Opis projektu Szczegółowe wymagania dotyczące projektu omówione sa na stronie Internetowej http://www.ent.ohiou.edu/~starzyk/network/Class/ee690/Projekt%20Interdyscyplinarny/index.htm Kopie dokumentow związanych z projektem (wybór tematu, opis projektu i plan pracy, prezentacja PDR, prezentacja końcowa, raport końcowy oraz gotowy projekt) proszę umieścić na AFD. Wszystkie pliki powinny znaleźć się w jednym temacie (najlepiej nazwanym tytułem projektu). Adres emailowy: prowadzącego projekt starzykj@gmail.com asystenta djachyra@wsiz.rzeszow.pl

2017/3/28 Literatura W. Susłow, Zarządzanie projektem informatycznym, Koszalin, http://moskit.ie.tu.koszalin.pl/~swalover/ZPI_w2.pdf. Phillips J., Zarządzanie projektami IT, One Press 2004. Flasiński M., Zarządzanie projektami informatycznymi, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 9788301145927, 196 stron. Trocki M., Zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. Jaszkiewicz A., Inżynieria oprogramowania”, Wyd. Helion, 1997. Subieta K., Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania, Wyd. PJWSTK, 2002. Whitehead, J. Collaboration in Software Engineering: A Roadmap. Future of Software Engineering (FOSE) 2007. G. Domik, Who Is On My Team: Building Strong Teams in Interdisciplinary Visualization Courses, International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, SIGGRAPH, Yokohama, Japan, 2009. T.A. Yang, Curriculum for simulation education: integration of computer simulation and visualization research into undergraduate degree programs, Proc. of the 33nd conference on Winter Simulation, pp. 1592 - 1595 , 2001

Oceny Projekt jest oceniany etapami i zawiera 2017/3/28 Oceny Projekt jest oceniany etapami i zawiera następujące elementy oceny: formułowanie tematu do 5 punktów zbieranie i opracowywanie materiałów do 10 punktów prezentacja do 20 punktów wykonanie projektu do 40 punktów raport końcowy do 20 punktów aktywnosc w dyskusji do 5 punktow

Raport Końcowy Raport końcowy projektu powinien ilustrować: 2017/3/28 Raport Końcowy Raport końcowy projektu powinien ilustrować: Założenia i fazy rozwoju programu Problemy wyłaniające sie w trakcie realizacji założeń projektu Problemy implementacji programu Ustępstwa w drodze do ukończenia projektu Opracowanie, rozwinięcie i wdrożenie strategii testowania programu

Kolejne fazy projektów interdyscyplinarnych 2017/3/28 Kolejne fazy projektów interdyscyplinarnych Zadanie Termin Wybor i deklaracja wykonania określonego tematu Do 8 marca 2010 Wykonanie opisu projektu i planu pracy Do 15 marca 2010 Zatwierdzenie tematów Do 19 marca 2010 Realizacja projektu 21.03 - 25.05.2010 Wysłanie do prowadzących slajdow do PDR Do 9 kwietnia 2010 Prezentacja postępu realizacji projektu (PDR) 14 kwietnia 2010 Wysłanie do prowadzących slajdow do prezentacji projektu Do 8 czerwca 2010 Prezentacja projektu 11 czerwca 2010 Raport końcowy Do 30 czerwca 2010

Co Należy Dostarczyć? Do 7 marca 2010 2017/3/28 Co Należy Dostarczyć? Do 7 marca 2010 Opis projektu i planu pracy Każdy zgłoszony projekt powinien zawierać następujące elementy: szczegółowy temat projektu, cele projektu, przewidywana forma realizacji i prezentacji (model, film, audycja, inscenizacja), źródła literatury, plan pracy. Szczegoly w Wymagania Dotyczące Projektu Interdyscyplinarnego

2017/3/28 Propozycja Projektu Propozycja projektu nie powinna przekraczać 4 stron i powinna zawierać dostatecznie dużo informacji na temat planowanego zakresu prac i spodziewanego wyniku. Opis powinien skoncentrować się na koncepcji graficznego opracowania i ilustracji tematu i metod jego opracowania. Najlepiej jest zacząć od ciekawego zagadnienia ktore ilustruje potrzeby w zakresie opracoawnia softwarowego/graficznego/audio-wizualnego orac scharakteryzowac co sie chce osiagnac.

Propozycja Projektu 1. Koncept Ogólny 2. Zadania do Wykonania 2017/3/28 Propozycja Projektu 1. Koncept Ogólny Krotki opis o co w tym problemie chodzi i jaka jest jego specyfika. 2. Zadania do Wykonania Jakie zadania nalezy wykonywać i jakie maja byc osiagniete parametry wykonanych zadan. 3. Scenariusz Pożądanego Rozwoju Projektu Jakie mogą być usprawnienia wynikajace z wykonania projektu interdyscyplinarnego zarowno dla odbiorcow jak i uczestnikow projektu.

Propozycja Projektu 4. Założenia Softwareowe i Hardwarowe 2017/3/28 Propozycja Projektu 4. Założenia Softwareowe i Hardwarowe Proszę opisać wymagania dotyczące platformy, systemu operacyjnego, wielkości pamięci i dodatkowych wymagan softwareowych i hardwarowych projektu. 5. Harmonogram Proszę zaplanować poszczególne etapy wykonania projektu, czas ich trwania i wzajemna zależność i przedstawić w postaci „Gantt chart”. 6. Podsumownie Proszę opisać dlaczego taki temat jest interesujący i warty wykonania w tym projekcie i jak jesteście przygotowani, do tego żeby taki projekt zrobić.

2017/3/28 Realizacja Projektu Wykonawcy projektu maja dużą samodzielność zarówno, co do planowania, podziału zadań, jak i form wykonania poszczególnych zadań. Końcowym efektem projektu powinien być: Raport koncowy- sprawozdanie z wykonania projektu, Implementacja softwareowa współpracująca z baza danych, Prezentacja projektu - na forum klasy, Dyskusja - w czasie, której studenci obecni w czasie prezentacji mogą zadawać pytania w celu wyjaśnienia wątpliwości.

Prezentacja z Postępu Realizacji Projektu (PDR) 13 kwietnia 2010 2017/3/28 Prezentacja z Postępu Realizacji Projektu (PDR) 13 kwietnia 2010 PDR opisuje postęp realizacji projektu w celu oceny przez odbiorcę projektu. Celem prezentacji jest: uwiarygodnienie zaproponowanego podejścia analiza rozpatrywanego podejścia i opcji zatwierdzenie proponowanych rozwiązań. Pozwala to na ocenę profesjonalizmu w podejściu do tematu, budowanie zaufania i wiarygodności wykonania.

PDR - Co Należy Przedstawić ? 13 kwietnia 2010 2017/3/28 PDR - Co Należy Przedstawić ? 13 kwietnia 2010 Raport PDR przedstawia: Potrzeby, specyfikacje i produkt końcowy projektu. Podsumowuje etap studiów literatury i opracowanie projektu. Prezentuje rozwiązania alternatywne omawiając ich wady i zalety. Ocenia całkowity koszt (ilość godzin) wykonania projektu w rozbiciu na zadania. Przedstawia harmonogram prac, które prowadzą do końcowych rezultatów z wystarczającym czasem zaplanowanym na test projektu. Uczciwie ocenia zagrożenia wykonania projektu, przewidywane trudności w realizacji projektu i plan przezwyciężania tych trudności.

Prezentacja 13 kwietnia 2010 Jak Przedstawić Raport? Jak się Ubrać? 2017/3/28 Prezentacja 13 kwietnia 2010 Jak Przedstawić Raport? Wszyscy przedstawiajacy projekt studenci musza znać projekt i być gotowi odpowiedzieć na pytania Specjalistyczne zagadnienia powinny być przedstawione przez tego członka zespołu, który nad nimi pracował Jak się Ubrać? Ubranie powinno wskazywać na profesjonalizm i być bardziej formalne niż na co dzień.

Przygotowanie do Wystąpienia 2017/3/28 Przygotowanie do Wystąpienia Na kilka dni przed wystąpieniem nalezy upewnić się że: Wszyscy maja zarezerwowany czas na wystąpienie Zarezerwować pokój (jak potrzeba z telemostem) i środki techniczne potrzebne do wystąpienia Poprosić asystenta o przejrzenie slajdów Dzień przed wystąpieniem wysłać email do uczestników z kopia slajdów lub adresem URL do instruktora i asystenta

Wskazówki do Wystąpienia 2017/3/28 Wskazówki do Wystąpienia Wystepujacy powinien poprosić uczestników o wnikliwe pytania Być przygotowany na krytyczne uwagi i wypowiedzi uczestników Zaplanować wystąpienie na 8 min plus 2 min dyskusji Zrobić atrakcyjne slajdy lub prezentacje na Internecie Opracować logicznie ułożone wystąpienie Unikać dużej ilości tekstu na slajdach. Sajdy powinny eksponować inna niż tekst informacje dla uatrakcyjnienia wystąpienia, takie jak: Rysunki Wykresy Schematy blokowe Tabele Klipy wideo

Wskazówki do Wystąpienia 2017/3/28 Wskazówki do Wystąpienia Slajdy powinny mówić same za siebie Szczegóły tekstu proszę zachować do raportu końcowego Slajdy powinny być czytelne ze wszystkich lokalizacji w pokoju Przygotować kopie slajdów (handouts) dla widzów żeby mieli na czym robić notatki i uwagi. Wystarcza 2-3 strony po 6 slajdow na stronie. Ponumerować slajdy żeby łatwiej było odwołać sie do numeru slajdu w dyskusji.

Koncowa Prezentacja Projektu 11 czerwca 2010 2017/3/28 Koncowa Prezentacja Projektu 11 czerwca 2010 10 minutową prezentacje opisująca projekt, etapy jego realizacji i wyniki używając slajdów Power Point. Przy prezentacji uczestniczą wszyscy członkowie zespołu zmieniając się przy omawianiu kolejnych elementów wykonania projektu i odpowiadając na pytania z sali. Przy prezentacji należy zachować kontakt wzrokowy z salą, nie czytać z notatek, nie mówić do ekranu, mówić wyraźnie i odpowiednio głośno, nie chrząkać, nie czynić niepotrzebnych gestów, zachować profesjonalizm wystąpienia.

Koncowa Prezentacja Projektu 11 czerwca 2010 2017/3/28 Koncowa Prezentacja Projektu 11 czerwca 2010 Wszyscy powinni być schludnie ubrani i zachować się tak jakby ta prezentacja odbywała się w czasie rozmowy kwalifikacyjnej u przyszłego pracodawcy, a widzowie na sali ich egzaminatorami. Celem prezentacji projektu jest wyrobienie umiejętności sposobu przedstawienia wyników prac zespołu, komunikowania, organizacji wystąpienia, prowadzenia dyskusji oraz odpowiedzi na pytania. Wskazowki podobne jak do PDR.

Raport Koncowy Do 30 czerwca 2010 2017/3/28 Raport Koncowy Do 30 czerwca 2010 Raport końcowy projektu musi być złożony w postaci drukowanego dokumentu. Powinien on zawierać stronę tytułową, na której znajdują się tytuł „Projekt Interdyscyplinarny”, nazwa projektu, nazwiska studentów w grupie projektowej i ich numery indeksów. Wymagany format Raportu jest opisany na: Szablon i Wskazowki Formatowania Raportu Raport końcowy nie powinien przekraczać 15 stron.

Raport Koncowy Do 30 czerwca 2010 2017/3/28 Raport Koncowy Do 30 czerwca 2010 Raport projektu powinien zawierać opis następujących elementów: szczegółowy temat projektu, zrealizowane cele projektu, formę realizacji i prezentacji (model, film, audycja, inscenizacja), wykorzystane źródła literatury, zadania wykonane przez poszczególnych członków grupy. trudności występujące w trakcie realizacji projektu trudności materiałowe i techniczne

Ocena Projektow Do 10 Lipca 2010 2017/3/28 Ocena Projektow Do 10 Lipca 2010 Ocena projektu zawiera: ocena tematu i jego ujęcia realizacja zamierzonych celów, dobór dodatkowych źródeł informacji, pomysłowość, przedsiębiorczość, dodatkowe badania, ocena prezentacji struktura prezentacji, komunikatywność, wizualizacja, pomysłowość, ocena wykonania projektu stopień realizacji zamierzonych celów, atrakcyjność wykonania graficznego, stopień trudności i złożoność realizacji zadań, terminowość wykonania zadań, trudności i sposoby ich pokonania, ocena raportu układ opracowania, wykorzystanie komputera, ilustracje. ocena aktywnego uczestnictwa zadawanie pytan, zgłaszanie uwag, wniosków