AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
POPRAWA JAKOŚCI USŁUG i WIZERUNKU PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Białystok, r. 1Podlaski Absolwent Potrzeby przedsiębiorców względem absolwentów badanych kierunków dr Urszula Widelska.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
tel.: Marynino 28, Serock.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
BIBLIOTEKARZ W OCZACH STUDENTÓW WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA W GDAŃSKU Sylwia BaranowskaBibliotekarz – zawód czy powołanie – Gdańsk, wrzesień 2009 r.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA WARSZAWA, dr inż. DARIUSZ NIEĆ
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Człowiek- najlepsza inwestycja,,Młodzi z powiatu lipnowskiego i włocławskiego bezrobociu mówią nie” Lipno, r. Projekt współfinansowany przez.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Edukacja a zmieniająca się koniunktura na współczesnym rynku pracy Jak zapewnić efektywność programów stypendialnych? Paweł Pawłowski Wojewódzki Urząd.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Spotkanie integracyjne Organizator: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Zielonej Dąbrowa Zielona, r. Projekt „Program aktywizacji społeczno-zawodowej.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Stowarzyszenie Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica
Europejskiego Funduszu Społecznego
Staże europejskie drogą do sukcesu
Możliwości uzyskania dofinansowania na założenie działalności gospodarczej i podnoszenie kwalifikacji zawodowych z programów operacyjnych na lata
Zapis prezentacji:

AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt AQOR – Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej kwietnia 2008

AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 2 Odpowiedź na 3 pytania: 1)Jakie kompetencje są ważne, aby rozwijać/podnosić jakość świadczonych przez doradców zawodowych usług? 2)W jaki sposób można zdobyć te kompetencje? 3)Na jakie trudności napotykacie Państwo przy zdobywaniu tych kompetencji?

AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 3 Ważne kompetencje z punktu widzenia podnoszenia jakości świadczonych przez doradców zawodowych usług? Wiedza merytoryczna, Chęć podnoszenia wiedzy –ciągłe kształcenie się, Aktywne słuchanie, Empatia, Komunikatywność, Cierpliwość, Umiejętność pracy z grupą, Radzenie sobie ze stresem, Adaptacja do nowych warunków, Cierpliwość, Orientacja na klienta, Orientacja na rezultaty, Samomotywowanie, Prowadzenia rozmowy doradczej, Umiejętność publicznej prezentacji, Umiejętność przekazywania informacji, Umiejętność analizy i syntezy, Umiejętność obsługi urządzeń multimedialnych i programów komputerowych, Odpowiedzialność, Samodzielność, Dobra organizacja pracy, Powołanie do pracy z człowiekiem, Poczucie humoru, Umiejętność współpracy z innymi, Kompetencje osobiste, Umiejętności interpersonalne, Znajomość narzędzi badania (testy), Otwartość na zmiany, Dobra pamięć, Umiejętność wyszukiwania informacji, Otwartość na informacje zwrotne ze strony klientów, Umiejętność obserwacji, Asertywność.

AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 4 Sposoby rozwijania ważnych kompetencji doradców zawodowych Szkolenia specjalistyczne, Praca własna (czytanie literatury, zdobywanie informacji), Seminaria, warsztaty, treningi, Wymiana doświadczeń z innymi doradcami/instytucjami, Studia podyplomowe, Superwizje, Coaching, Korzystanie ze sprawdzonych wzorców, Uczestnictwo w grupach wsparcia dla doradców, Uczenie się przez obserwację innych doradców, E-learning, Mentoring, Umiejętności wrodzone

AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 5 Trudności przy zdobywaniu ważnych kompetencji Finanse, Brak odpowiedniej oferty szkoleniowej- brak systemowego podejścia do szkolenia doradców zawodowych, brak certyfikacji szkoleń, Brak polityki szkoleniowej - brak planu szkoleniowego dla nowych pracowników, Brak czasu, Przeciążenie pracą, Niski poziom szkoleń – niedopasowanie do potrzeb, słaby poziom merytoryczny, krótkie szkolenia, Niechęć przełożonych do wysyłania na szkolenia, Niska motywacja do zdobywania nowych kompetencji związana z niskim wynagrodzeniem. Mała ilość doświadczonych doradców, którzy mogliby podzielić się wiedzą i doświadczeniem.