Rola badań i agencji badawczej w planowaniu i realizacji działań marketing services Warszawa, październik 2003
MARKETING SERVICES Pojęcie daleko wykraczające poza tradycyjny podział na ATL i BTL
Marketing Services: o czym mówimy? Różnorodność wymykająca się definicjom Zintegrowana komunikacja dla wyrazistych marek Pomiar i efektywność
POMIAR Efekty działań agencji Marketing Services są bardziej mierzalne niż klasycznej agencji ATL
Co można zmierzyć? Direct Marketing: magia responsu Sales Promotions: wiara w efekty sprzedaży Loyalty Management: religia churnu i satysfakcji
STEREOTYP ATL myśli marką BTL myśli sprzedażą (efektywnością)
Wizerunek marki jest czymś co mierzą badania wizerunku marki Wizerunek marki jako wiązka atrybutów Wizerunek marki a zachowanie Indywidualna historia marki
BADANIA WŁASNE Agencja Marketing Services mierzy i liczy
Liczne zasoby numeryczne Potrzeby Logistyka i know-how Czy to ten sam konsument?
PRAGNIENIE MIŁOŚCI czyli rola agencji badawczych
Potrzeba standaryzacji i benchmarkingu Analiza sytuacji – demitologizacja ATLu Przewidywanie efektów – narzędzia specjalizowane Ocena skuteczności – podejście holistyczne
Na przykład nowe podejście do marki Potrzeba nowego ujęcia Holistycznego Personifikacja jako najtrafniejsza metafora Kontekstowego Punkty styku z marką Historycznego Marka jako część indywidualnej historii
DZIĘKUJĘ