1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Advertisements

W DOŚWIADCZENIACH WIKTORIA KOŁOSZCZYK 4c, SP 306
Zapraszamy na obejrzenie prezentacji pt.:
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Odbicie fali Agnieszka Jelińska IA. Cel doświadczenia Ukazanie odbicia się fali po napotkaniu na przeszkodę i zmianie kierunku jej rozchodzenia się.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Rozwiąż zadanie, a potem sprawdź rozwiązanie. Dwa baloniki o jednakowej masie i objętości napełnione helem puszczono na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej.
Zastosowanie Internetu
Dzień Jak będzie ładna pogoda, to zbiórka jest pod tunelem z rowerami o 9:40 Jeżeli pogoda nie dopisze, to zbiórka jest pod moim domofonem.
DYFRAKCJA ŚWIATŁA NA SIATCE DYNAMICZNEJ
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Turystyka zdrowotna.
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje I – własności podstawowe
Krzysztof Kucab Rzeszów, 2012
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Prąd Elektryczny.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Podstawy programowania
Szkoła w chmurze.
Takie liczby to: {... -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5,... }
UCHO – Narząd słuchu i równowagi.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Ach te baby... Ach te baby....
Symetria osiowa i środkowa
ALGORYTMY.
KONSTRUKCJE TRÓJKĄTÓW
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.
Analiza stanu naprężenia
Wykonała Sylwia Kozber
Antonie de Saint-Exupery
Jeżdżę z głową.
ZAĆMIENIE SŁOŃCA.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Ciśnienie jako wielkość fizyczna
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
KINECT – czyli z czym to się je?. Damian Zawada
Opracowała: Iwona Kowalik
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
Metody geometrycznego dodawania wektorów. Metoda trójkątaMetoda równoległoboku Dane są dwa wektory: Szukamy wektora c : b a a a c c bb 1.Przerysuj pierwszy.
Marcin Nielipiński kl. ITR
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
BRYŁY OBROTOWE.
Struktury Sieci Neuronowych
Piotr Michałowski Listopad 2011
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Soczewki.
KOŁA I OKRĘGI Autorzy: Konrad Z. Kacper M. Sebastian K.
Sprawozdanie z pobytu w Instytucie Fizyki Doświadczalnej we Wrocławiu
ZŁUDZENIA OPTYCZNE Większe, mniejsze? Jest czy nie ma? Wygięte! ..?
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Życiu TAK Śmierci NIE.
Skala i plan mgr Janusz Trzepizur.
Temat 5: Elementy meta.
Informacje podstawowe
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Zapis prezentacji:

1

2

Jak załamuje się światło w szklance wody Jeśli światło pada na granicę dwóch przezroczystych ośrodków, to zwykle jego część odbija się (zgodnie z prawem odbicia), a część wchodzi do drugiego ośrodka. Mówimy, że światło załamuje się. 3 3

Załamanie się promienia światła Promień świetlny po przejściu z powietrza do wody zmienia kierunek. Mówimy, że światło uległo załamaniu. Zjawisko załamania światła występuje wtedy, gdy światło przechodzi z jednego ośrodka przezroczystego do drugiego. 4 4

Załamanie się światła Wiązka światła biegnie wzdłuż promienia tarczy, a matowa przednia ścianka półkrążka ułatwia obserwację biegu promienia w szkle. 5 5

Kąt padania i kąt załamania Jeżeli światło przechodzi z ośrodka, w którym poruszało się z mniejszą szybkością, do ośrodka, w którym rozchodzi się z większą szybkością, kąt załamania beta jest większy od kąta padania alfa. Wprowadźmy następujące oznaczenia: n - prostopadła do powierzchni padania, wystawiona w punkcie padania P  - kąt padania (między promieniem padającym a prostą n)  - kąt załamania (między promieniem załamanym a prostą n). 6 6

Kąt padania i brak kąta załamania Zwiększając kąt padania, doprowadzamy do sytuacji, w której promień będzie się ślizgał po powierzchni zetknięcia obu ośrodków. Wprowadźmy następujące oznaczenia: n - prostopadła do powierzchni padania, wystawiona w punkcie padania P  - kąt padania (między promieniem padającym, a prostą n)  - kąt załamania (między promieniem załamanym a prostą n). 7 7

Całkowite wewnętrzne odbicie Jeśli światło pada na granicę dwóch ośrodków pod kątem większym od tzw. kąta granicznego, to ulega ono tylko odbiciu zgodnie z prawem odbicia i żadna jego część nie wchodzi do drugiego ośrodka. Takie zjawisko nazywamy całkowitym wewnętrznym odbiciem. 8 8

Światłowody - budowa i zasada działania Światłowody mogą przenosić ogromną ilość informacji (rozmowy telefoniczne, wiadomości wysyłane faksem, połączenia internetowe itp.) w bardzo krótkim czasie. Szkło, z którego wykonane jest włókno światłowodu jest tak czyste, że sygnały świetlne mogą w nim wędrować niemal bez straty energii, a zatem bez konieczności stosowania odpowiednich wzmacniaczy. Włókno światłowodu wykonane jest z dwóch koncentrycznych warstw szkła: cylindrycznego rdzenia i otaczającego go płaszcza. Każda warstwa wykonana jest z innego rodzaju szkła. Światło ulega wielokrotnemu całkowitemu wewnętrznemu odbiciu na granicy warstw. Ponieważ włókna szklane światłowodów mają bardzo małe średnice (są cieńsze od ludzkiego włosa), można je wyginać w dowolny sposób bez groźby złamania i przerwania światłowodu. 9 9

Typowy światłowód składa się z rdzenia wykonanego ze szkła, kwarcu lub polimeru powleczonego płaszczem, a całość "zatopiona" jest w powłoce ochronnej. Zastosowanie materiałów o różnych współczynnikach załamania światła dla rdzenia oraz płaszcza umożliwia utrzymanie wiązki świetlnej wewnątrz światłowodu. 10 10

Światłowody w oświetleniu Światłowody są z pewnością przyszłością informatyki i telekomunikacji. Są akceptowane przez większość technologii sieciowych. Praktycznie niemal w każdej dziedzinie życia światłowody już znalazły swoje miejsce: łącza telefoniczne: możliwe jest wykonywanie niezawodnych, odpornych na błędy połączeń między centralami, a abonentami linie telekomunikacyjne wzdłuż linii energetycznych telekomunikacyjna sieć kolejowa rozgłośnie telewizyjne: telewizja kablowa zdalna kontrola i ostrzeganie: światłowody skutecznie konkurują z kablami koncentrycznymi również w zakresie transmisji sygnałów wizyjnych dla celów zdalnej kontroli i nadzoru pociski sterowane światłowodami komputery: systemy światłowodowe są szczególnie przydatne do transmisji danych w postaci cyfrowej na odległość okablowanie samolotów i statków. 11 11

Światłowody w medycynie Światłowody mają zastosowanie w medycynie – w chirurgii pełnią rolę kamery, która wpuszczona przez niewielkie nacięcie w skórze pacjenta, przekazuje obraz lekarzowi. Dzięki temu unika się rozległych cięć. 12 12

Zadanie domowe: Jeśli chcemy złowić rybę rzucając w nią ostrym oszczepem, jak powinniśmy celować w rybę: dokładnie w miejsce, gdzie widzimy rybę? powyżej miejsca, w którym widzimy rybę? poniżej miejsca, w którym widzimy rybę? 13 13

14

15