Wniosek beneficjenta o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy o dofinansowanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Advertisements

ROZLICZANIE PROJEKTÓW
rachunkowość zajęcia nr 7
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata stan wdrażania czyli co udało się zrobić? I co jeszcze przed nami? Mariusz Bednarz 1.
Warunki uzyskania dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Prezentacja przygotowana na podstawie zatwierdzonej wersji PO IiŚ
Prąd Elektryczny.
MIS PARSP System MIS PARSP służy wsparciu realizacji Poakcesyjnego Projektu Wsparcia Obszarów Wiejskich finansowanego przez Bank Światowy.
EGZAMIN MATURALNY 2014 PODSTAWOWE INFORMACJE. Opis egzaminu maturalnego 1. Egzamin maturalny jest przeprowadzany jeden raz w ciągu roku szkolnego – w.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Podstawy programowania
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
1. 3 URUCHOMIONE NABORY Liczba uruchomionych naborów Kwota alokacji uruchomiona na nabory (euro) TRYB KONKURSOWY TRYB SYSTEMOWY
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 1Wrocław,
Najczęściej pojawiające się błędy dotyczące wypełniania wniosku i spełniania kryteriów 15 kwietnia 2011 r. 15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów.
Realizacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Katowice, 1 października 2010 r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
xHTML jako rozszerzenie HTML
PHP Operacje na datach Damian Urbańczyk. Operacje na datach? Dzięki odpowiednim funkcjom PHP, możemy dokonywać operacji na datach. Funkcje date() i time()
Władza lokalna w Polsce
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
DARCZYŃCY GMINA BOREK WLKPGMINA GOSTYŃGMINA KROBIA GMINA PIASKI GMINA POGORZELA GMINA PONIEC POWIAT GOSTYŃSKI GMINA PĘPOWO.
RADOSNA SZKOŁA (I edycja – 2009 r.). złożone wnioski miejsca zabaw place zabaw JST 144 stowarzyszenia i osoby fizyczne 15 wnioski szkół zakup 1.
1 Charakterystyka Województwa Wrocław wg stanu na dzień 31 października 2006 roku RAPORT O WYNIKACH RESTRUKTURYZACJI PROWADZONEJ W OPARCIU O USTAWE.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Wieloletnia Prognoza Finansowa – realność i użyteczność doświadczenia związane z wdrożeniem nowej instytucji.
Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z umowy
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ ul
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Zabezpieczenia należytego wykonania zobowiązań wynikających z.
WYPEŁNIANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Umowa o dofinansowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kwalifikowanie wydatków c.d. ( najczęściej występujące problemy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Regulamin.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA PROCEDURY ZAWIERANIA UMÓW W RAMACH POIiŚ Piotr Makuch Wydział Kontroli Zamówień
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Sporządzanie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Kryteria wyboru projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Efektywna dystrybucja.
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt Aktywizacja, Specjalizacja, Praktyka-promocja zatrudnienia kobiet realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Stan wdrażania funduszy strukturalnych w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata w Podregionie Północnym województwa łódzkiego.
Szkolenie z zasad wnioskowania i rozliczania projektów - Podstawowe informacje.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata oraz założenia do roku 2013 Bogdan Kawałko Dyrektor Departamentu.
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy - Polska Wałbrzych, 21 lutego 2006 r.
Podsumowanie Programu IW INTERREG III A Czechy –Polska w Województwie Śląskim Konferencja Podsumowująca Interreg III A Czechy – Polska 2004 – ,
Seminarium końcowe INTERREG IIIA Czechy – Polska , Ołomuniec, Hotel Flóra Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Glacensis Euroregion.
Procedura wydania opinii o zasadności realizacji projektów z zakresu budowy sieci szerokopasmowych finansowanych z funduszy strukturalnych Warszawa.
Biznes plany w ramach PO RYBY Przemysław Osiński, r.
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012.
1 Projekty PUP Poddziałanie PO KL w roku Przysiek, 20 listopada 2012 r. Spotkanie współfinansowane z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 5: Elementy meta.
STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA PROPOZYCJA ZMIAN. Strefa PPP dziś
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, maj 2009.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, czerwiec 2009.
Działanie będzie wpływać na poprawę jakości życia na obszarach wiejskich przez zaspokojenie potrzeb społecznych i kulturalnych mieszkańców wsi oraz promowanie.
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
PRACOWNIA EKONOMICZNA OD A DO Z
OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Egzamin zawodowy 2010 Zespół Szkół nr 1 im. Jana Pawła II Władysławowo, listopad 2009.
Kredyt technologiczny premia dla nowych technologii
Zapis prezentacji:

Wniosek beneficjenta o płatność

Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy o dofinansowanie Kolejne wnioski o płatność: przynajmniej raz na 3 miesiące, licząc od daty złożenia poprzedniego wniosku o płatność (należy pamiętać o zachowaniu ciągłości okresów wskazanych we wnioskach) Wniosek rozliczający zaliczkę: 1 miesiąc od dnia otrzymania zaliczki (z wyjątkiem indywidualnych projektów kluczowych – w terminie do 3 miesięcy od daty otrzymania zaliczki) Wniosek rozliczający ostatnią transzę zaliczki przekazanej w danym roku budżetowym należy złożyć w terminie ustalonym przez Instytucję Zarządzającą Programem, która określa ten termin dla danego roku budżetowego, przy czym nie może on być wcześniejszy niż do 31 października danego roku

Wniosek końcowy rozliczający otrzymane zaliczki: 14 dni od daty finansowego zakończenia projektu W przypadku ubiegania się o pierwszą transzę zaliczki zaleca się składanie wniosków o płatność, w którym beneficjent wnioskuje tylko i wyłącznie o zaliczkę. Pozwoli to na skrócenie okresu weryfikacji takiego wniosku o płatność i szybszą jej wypłatę Każdy wydatek kwalifikowany powinien zostać ujęty we wniosku o płatność w terminie do 3 miesięcy od dnia jego poniesienia. W przypadku wydatków poniesionych przed podpisaniem umowy o dofinansowanie należy je ująć w pierwszym wniosku o płatność składanym do IZ RPO WP Za datę dostarczenia wniosku o płatność uważa się dzień jego wpływu do Sekretariatu Departamentu Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego

Najczęściej popełniane błędy we wniosku beneficjenta o płatność: 1)Błędnie wpisana data w polu Wniosek za okres od…do… we wnioskach pełniących funkcję sprawozdawczą i zaliczkową oraz w przypadku wniosków o płatność, w których przedstawiane są wyłącznie faktury nie ujęte we wcześniejszych wnioskach 2)Nieprawidłowo podany % dofinansowania z EFRR (niespójny z umową o dofinansowanie) 3)Kwota wskazana w pkt 10 a Całkowita kwota wydatków objętych wnioskiem nie jest tożsama z wartością Ogółem w kol. nr 5 (wydatki poniesione w okresie objętym wnioskiem) w pkt 18 Postęp rzeczowo – finansowy realizacji projektu

4) Brak uwzględnienia w pkt 11 Rozliczenie kwoty dofinansowania przekazanej w formie zaliczki kwot zaliczek wypłaconych, rozliczonych i pozostałych do rozliczenia we wnioskach dotyczących płatności pośredniej (Beneficjenci zaznaczają n/d)

5)Pkt. 15 Zestawie dokumentów potwierdzajacych poniesione wydatki objete wnioskiem W kolumnie 1 - nr dokumentu – błędne numery dokumentów, np. wpisywane słowa Faktura VAT, Rachunek, niepełny numer dokumentu; Kolumna 2 – numer księgowy lub ewidencyjny - niezgodne numery z numerami widniejącymi na dokumentach potwierdzających wydatek lub brak takich numerów; Kolumna 4 – data zapłaty - nie ujmowane są wszystkich dat zapłaty za daną fakturę; Kolumna 5 – nazwa towaru lub usługi - nazwa niezgodna z nazwą na fakturze (niepełna lub zmieniona), bądź też zbyt ogólny opis towaru/usługi niepozwalający na jednoznaczną identyfikację (należy umieści dodatkowy zapis); Kolumna 9 – w tym VAT - błędnie wpisywana kwota podatku VAT – często VAT odpowiada kwocie netto z faktury, a nie kwocie wydatków kwalifikowanych wykazanych w kolumnie 8 zestawienia;

Brak rozdzielenia kosztów wg stawek podatku VAT w ramach tego samego dokumentu księgowego (VAT 8%, 23%) – pozycje z f-ry należy wyodrębnić i pogrupować w osobnych wierszach wg stawek podatku VAT.

6)Pkt. 18 Postęp rzeczowo-finansowy realizacji projektu Nazwy etapów oraz terminy realizacji poszczególnych etapów nie są zgodne z harmonogramem realizacji projektu w pkt C1 wniosku o dofinansowanie. Jeżeli stan realizacji jest opóźniony – należy pamiętać by wypełnić pkt. 21 wniosku o płatność dotyczący informacji na temat napotkanych problemów w trakcie realizacji projektu; błędne określenie stanu realizacji tj. na podstawie robót zafakturowanych, a nie faktycznie wykonanych; Nieprawidłowy % realizacji projektu – zaokrąglenia niezgodne z regułą matematyczną;

7)Pkt 20 Wskaźniki realizacji projektu Niepełne nazwy wskaźników produktu i rezultatu – niezgodne z pkt C1 i C2 wniosku o dofinansowanie (brak numerów); Brak potwierdzenia w protokołach odbioru wartości zrealizowanych wskaźników. 8)Pkt. 21 Informacja na temat napotkanych problemów w trakcie realizacji projektu, zadań planowanych, a nie zrealizowanych w okresie objętym wnioskiem oraz przyczyn ewentualnego nieosiągnięcia zakładanego w projekcie poziomu wskaźników Brak wypełnienia w przypadku opóźnienia rozpoczęcia lub zakończenia danego etapu wynikającego z pkt 18 wniosku; Brak komentarza we wnioskach o płatność końcową w zakresie dotyczącym zrealizowania wskaźników (w przypadku nieosiągnięcia założonego w projekcie poziomu wskaźników należy podać przyczyny).

9)Pkt 22 Harmonogrm wydatków na kolejne kwartały wykazywana jest często kwota dofinansowanie z EFRR zamiast kwota wydatków kwalifikowanych; Należy wypełniać począwszy od kwartału następującego po kwartale, którego dotyczy bieżąca płatność. 10)W pkt 23 wniosku Informacja o zgodności realizacji projektu z zasadami polityk wspólnotowych Odpowiedzi udzielane są niezgodnie z wnioskiem o dofinansowanie np. - Czy projekt realizowany jest zgodnie z zasadami niedyskryminowania w trakcie zatrudnienia? (Jeżeli ze wskaźników produktu i rezultatu nie wynika, że w ramach realizowanego projektu przewidziane jest utworzenie nowych miejsc pracy- należy zaznaczyć n/d).

11)Pkt 24 Oświadczenie beneficjenta Brak stosownego skreślenia odnośnie finansowania wydatków z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, czy poniesione wydatki były/nie były finansowane z pożyczki EBI; Brak dokładnego adresu dotyczącego miejsca przechowywania dokumentacji związanej z projektem (siedziba i adres). 12)Pkt 25 Załączniki Brak wyszczególnienia w punkcie Inne dokumenty w przypadku załączenia dodatkowych dokumentów np.; umowy z wykonawcami, wyjaśnienia, oświadczenia, pełnomocnictwa, itp.

13) Podpisywanie i parafowanie - Strony wniosku są nieparafowane; - Parafki i podpisy na formularzu wniosku oraz załącznikach dokonywane są kolorem czarnym.

Najczęściej popełniane błędy w opisie załączników oraz problemy w realizacji projektu

Brak numerów księgowych oraz numerów porządkowych (zgodnych z pozycją w pkt.15 wniosku) Nazwy beneficjentów/numery NIP na dokumentach księgowych niezgodne z danymi wskazanymi w umowie (noty korygujące) Błędne zapisy pod względem zastosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych Nieaktualny Dziennik Ustaw Podstawa prawna niespójna z zapisami w części B.6. (wniosku o dofinansowanie)

Brak zgodności danych zawartych we wniosku o dofinansowanie, umowie i we wniosku o płatność np.: niezgodność w nazewnictwie kategorii wydatków między wnioskiem o dofinansowanie (pkt D3) a nazwą kategorii podaną w opisie faktury Brak adnotacji Zakupiony środek trwały jest nowy/używany w przypadku zakupu środków trwałych Niepełne numery faktur na wyciągach bankowych Brak umów z wykonawcami (aneksów)

Brak podpisów wszystkich osób na protokole odbioru wykonanych robót, w obecności których sporządzany był protokół Brak adnotacji na fakturach, w sytuacji opłacania danej faktury z dodatkowych źródeł (pkt D.7. wniosku o dofinansowanie) Rozbieżności pomiędzy datą sprzedaży na fakturze a faktyczną datą sprzedaży (protokół odbioru) – noty korygujące wystawione przez odbiorców faktury Brak uwzględnienia w umowie o dofinansowanie podmiotów upoważnionych do ponoszenia wydatków, a następnie przedkładanie faktur do refunadcji wystawionych na ww. podmioty

Przedstawienie jako wydatek kwalifikowany dokumentacji (dokumentacja projektowa, raport oddziaływania na środowisko) obejmującej zakres szerszy niż zakres rzeczowy określony we wniosku o dofinansowanie Przedstawienie jako wydatek kwalifikowany różnego rodzaju dokumentacji (studium wykonalności, dokumentacja projektowa, przetargowa, projektów wykonawczych itp.) w ramach jednej kategorii wydatków np. projekt budowlany Przyporządkowanie jednego rodzaju prac do różnych kategorii Specyfikacja dostaw Przedstawienie jako wydatek kwalifikowany sprzętu nieujętego w specyfikacji dostaw Zbyt ogólne zapisy w specyfikacji dostaw

Brak aktualizacji specyfikacji dostaw w przypadku zmiany zakresu rzeczowego (np. zakup mniejszej ilości sprzetu lub rezygnacja) Kary umowne Kary umowne pomniejszają wydatki kwalifikowane w projekcie Brak naliczania w sytuacji nieterminowego wykonania robót, usługi lub dostawy bądź nieprawidłowe naliczanie Zewnętrzne źródła finansowania Brak opisów na fakturach odnośnie dodatkowych źródeł uwzględnionych we wniosku o dofinansowanie (pkt D.7) Wykazywanie na fakturach zewnętrznych źródeł, które nie są uwzglęnione we wniosku o dofinansowanie Konieczność przedłożenia zgody dotującego na uznanie dotacji jako wkład własny w projekcie

Koszty zarządzania Brak szczegółowego wykazu prac wraz z wyceną w ramach poszczególnych faktur dotyczących zarządzania projektem Korekty faktur W przypadku, gdy korekta dotyczy faktury wykazanej w poprzednich wnioskach o płatność, wówczas należy dokonać zwrotu środków w odpowiedniej wysokości wraz z odsetkami Zaliczki Obowiązek rozliczenia zaliczki w określonym terminie (złożenie wniosku o płatność i/lub zwrot) od daty otrzymania Jednorazowa wypłata zaliczki nie może przekroczyć 30 % dofinansowania Wnioskowanie o zaliczke po upływie terminu zakończenia finansowego

Zasady rozliczania zaliczek Beneficjenci są zobowiązani do rozliczenia zaliczki w terminie 1 miesiąca od dnia jej otrzymania (indywidualne projekty kluczowe w terminie do 3 miesięcy) Rozliczenie zaliczki polega na złożeniu wniosku o płatność do Departamentu Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego, w którym będą ujęte wydatki kwalifikowalne, w których udział EFRR odpowiada co najmniej otrzymanej zaliczce lub zwrocie środków niewykorzystanych w całości lub w części. Np. jeżeli beneficjent otrzymał zaliczkę w wysokości ,00 zł, przy dofinansowaniu projektu 85%, wówczas należy przedstawić faktury opiewające na kwotę ,00 zł celem rozliczenia przedmiotowej zaliczki.

Nieterminowe złożenie wniosku o płatność bądź nieterminowy zwrot kwoty niewykorzystanej skutkuje naliczeniem odsetek jak dla zaległości podatkowych, liczonych od dnia przekazania zaliczki do dnia złożenia wniosku o płatność lub zwrotu niewykorzystanych środków. Rozliczenie zaliczki dotyczy wydatków poniesionych przez beneficjenta od dnia otrzymania zaliczki. W związku z powyższym, do rozliczenia zaliczki mogą być przedkładane tylko i wyłącznie faktury opłacone po otrzymaniu środków w ramach zaliczki. Faktury opłacone przed tą datą nie będą uznawane, jako faktury rozliczające pobraną zaliczkę. Faktury te będą podlegały refundacji, a od kwoty nierozliczonej zaliczki będą naliczane odsetki

Dziękuję za uwagę