Rozwój miast a zagospodarowanie przestrzenne : wyzwania współpracy międzygminnej w działaniach na rzecz rozwoju terytorialnego kraju Jean-François PONS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związku Miast Polskich
Advertisements

Związki międzygminne we Francji
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
KIERUNKI POLITYKI REGIONALNEJ W POLSCE
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Prywatyzacja usług publicznych.
Konsultacje społeczne projektu strategii
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Tomasz Pietrzykowski, Wydział Prawa i Administracji, Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Z-CA PREZYDENTA GDAŃSKA UNIA METROPOLII POLSKICH
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Plan Odnowy Miejscowości
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Skala wsparcia obszarów wiejskich w ramach krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata dr Hanna Jahns Sekretarz Stanu Ministerstwo.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Uniwersytet Medyczny im
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
„Obszary funkcjonalne – nowe podejście
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Narodowy Plan Rewitalizacji
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Leszno jako centrum aglomeracji i centrum subregionu
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Nowostawski Program Odnowy Wsi Program Rewitalizacji Śródmieścia Nowego Stawu Nowy Staw, 28 maja 2004 roku Konferencja Razem w Europie. Rewitalizacja miast.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Polskie Regiony Warunki dla skutecznej, efektywnej i partnerskiej realizacji działań rozwojowych Agnieszka Dawydzik Dyrektor Departamentu Koordynacji.
Sołtysi jako kluczowy element łańcucha komunikacji z mieszkańcami w procedurze opracowywania dokumentów strategicznych i planistycznych Partnerstwa Gmin.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO ZAJĘCIA ORGANIZACYJNE.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Kształtowanie spójnej przestrzeni obszarów funkcjonalnych Krótki tekst w oparciu o zasady Polskiej Polityki Architektonicznej Na naradę w MIR
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
Projekty strategiczne Łodzi w nowej perspektywie finansowej UE.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Tytuł prezentacji Stowarzyszenie Metropolia Poznań ul. Stefana Prymasa Wyszyńskiego 8, Poznań tel ,
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Działanie 7.1 Konkurs nr: RPZP IP K07/16 Programy na rzecz integracji osób i rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym.
Justyna Wieczorkiewicz-Molendo Biuro ZIT WrOF Urząd Miejski Wrocławia Mechanizm Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych /ZIT/ jako nowe rozwiązania dla.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Chojnicko - Człuchowski Miejski Obszar Funkcjonalny i Zintegrowane Porozumienie Terytorialne.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Budżet obywatelski w Gminie Ryglice
Partnerstwo samorządów Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego szansą na wzmocnienie potencjału rozwojowego regionu Koszalin, 20 kwietnia 2017.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Przemysław Śleszyński
EFEKTYWNOŚĆ PROGRAMOWANIA ROZWOJU NA POZIOMIE LOKALNYM I INSTRUMENTY JEGO WSPARCIA   Badanie sondażowe jednostek samorządu terytorialnego województwa.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Strategia rozwoju gminy Nieporęt
Zapis prezentacji:

Rozwój miast a zagospodarowanie przestrzenne : wyzwania współpracy międzygminnej w działaniach na rzecz rozwoju terytorialnego kraju Jean-François PONS Zastępca Dyrektora Generalnego Wspólnota miejska Grand Nancy

Postrzeganie związków międzygminnych przez DGS Związki międzygminne dają możliwość… Środki – Zasoby Oszczędności Wielkie projektyDialog – Strategia

Kompetencje niezbyt uprawnione Compétences légitimes

Wspólnota miejska Grand Nancy, owoc postępującej konsolidacji 1959 – 2008 : 1959 – 2008 : od wspólnych kompetencji technicznych… do koncepcji strategii polityk publicznych Bardzo szeroka gama interwencji publicznych Bardzo szeroka gama interwencji publicznych Od najbardziej klasycznych… Od najbardziej klasycznych… kompetencje strategiczne aglomeracji kompetencje strategiczne aglomeracji usługi miejskie i domena publiczna usługi miejskie i domena publiczna infrastruktura aglomeracji infrastruktura aglomeracji po najbardziej zróżnicowane po najbardziej zróżnicowane budżet 550 M. budżet 550 M.

550 M 150 M * Miasto Nancy Wspólnota Miejska Grand Nancy Zestawienie budżetów Wspólnota Miejska /Miasto Nancy * Budżet inwestycyjny 150 M 15 M *

Relacje Grand Nancy - gminy Odmienność praktyki zarządzania wzmacnianej przez wybory Obszar będący inicjatorem zdecydowanej większości projektów departamentu Obszar będący inicjatorem zdecydowanej większości projektów departamentu Radni Wspólnoty przed aksjomatem wyboru : Radni Wspólnoty przed aksjomatem wyboru : Wielkieprojekty Usługibliskościowe

Połączenie legitymacji gmin i kompetencji wspólnoty Połączenie legitymacji gmin i kompetencji wspólnoty Połączenie legitymacji gmin i kompetencji wspólnoty Połączenie legitymacji gmin i kompetencji wspólnoty Przejście od niedostosowanego do istniejących warunków zarządzania gminnego do zgromadzenia federalnego Przejście od niedostosowanego do istniejących warunków zarządzania gminnego do zgromadzenia federalnego Przejście od niedostosowanego do istniejących warunków zarządzania gminnego do zgromadzenia federalnego Przejście od niedostosowanego do istniejących warunków zarządzania gminnego do zgromadzenia federalnego Słuchanie głosu mieszkańców i głosów dochodzących z terenu Słuchanie głosu mieszkańców i głosów dochodzących z terenu Słuchanie głosu mieszkańców i głosów dochodzących z terenu Słuchanie głosu mieszkańców i głosów dochodzących z terenu Wzmocnienie więzi występującej pomiędzy Wspólnotą Miejską i terytoriami oraz ugruntowanie tożsamości wspólnotowej Wzmocnienie więzi występującej pomiędzy Wspólnotą Miejską i terytoriami oraz ugruntowanie tożsamości wspólnotowej Wzmocnienie więzi występującej pomiędzy Wspólnotą Miejską i terytoriami oraz ugruntowanie tożsamości wspólnotowej Wzmocnienie więzi występującej pomiędzy Wspólnotą Miejską i terytoriami oraz ugruntowanie tożsamości wspólnotowej Wyzwania terytorialne

Wyzwania kompetencyjne Przejście od sytuacji uwspólnotowiania środków technicznych do sytuacji zgromadzenia politycznego Przejście od sytuacji uwspólnotowiania środków technicznych do sytuacji zgromadzenia politycznego Przejście od zarządzania kompetencjami do pilotażu polityk publicznych Przejście od zarządzania kompetencjami do pilotażu polityk publicznych Uczynienie ze Wspólnoty Miejskiej miejsca debaty i projektów Uczynienie ze Wspólnoty Miejskiej miejsca debaty i projektów Narodziny federalnego sposobu zarządzania terytorium