Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
TRENDY PRZYSZŁOŚCI DLA POLSKI do roku PEST: polityka, ekonomia, socjologia, technologie. SEMINARIUM INE PAN Warszawa INSTYTUT NAUK EKONOMICZNYCH.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
SUKCES MAĆKA KONKURS Kamienne archiwum Ziemi. Muzeum Geologiczne Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie zorganizowało Ogólnopolski Konkurs Geologiczno.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Regularnie, co najmniej raz w semestrze, odwiedzamy DPS w Jaworze, a także Dom Małego Dziecka w Jaworze. Wyjazdy te są w programie Szkolnego Klubu Wolontariatu.
Powiedzmy, że jest i wracasz do domu samochodem (oczywiście sam) po niezwykle ciężkim dniu pracy. Jesteś naprawdę zmęczony i sfrustrowany.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO 2008 W SZKOŁACH WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO Wyniki opracowano na podstawie danych zamieszczonych.
CZYTAM CO LUBIĘ W ramach projektu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Szkoła w chmurze.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wydział Badań i Analiz ZHP – Spis 2006 Stan liczebny ZHP na podstawie spisu 2006.
Technologię informatyczną wykorzystywana jest na tych zajęciach w dwojaki sposób: Przy użyciu płyt CD, które są jednym z elementów obudowy programu Matematyka.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 – III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WAŁCZU Prezentacja Przygotowana w ramach projektu KOMPETENCJE KLUCZOWE DROGĄDO KARIERY współfinansowanego.
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja Elektroniczny Obieg Informacji w Firmie Łódź,
Antonie de Saint-Exupery
Wyniki ankiety przeprowadzonej w SP 15 w klasach 4-6. "Wiem co jem".
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
WYNIKI ANKIETY GUMOWY SUROWIEC. PYTANIE 1. Rodzaj gospodarstwa domowego, które reprezentujesz. 13 osób reprezentuje gospodarstwo wiejskie (A) 61 miejskie.
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
TESTOWANIE PROGRAMU INTERBLOK Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Myślenicach Ogólna liczba nauczycieli testujących Program: 5 Nauczyciele: biologii, geografii,
Szymon Murawski, 4 rok nanotechnologii1 Misja kosmiczna GAIA Czyli cały wszechświat w twoim domu.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Klasa Humanistyczno-Artystyczna
CZY JESTEŚMY DLA SIEBIE ŻYCZLIWI?
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Konferencja prasowa z okazji VIII Światowego Dnia FAS 8 września 2008 r. Świadomość zagrożeń wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży.
Program COMENIUS – Partnerskie Projekty Szkół. Norwegia Anglia Włochy (koordynator) Hiszpania Niemcy.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
1. Celem naszych działań w roku szkolnym 2011 / 2012 będzie zwiększenie wyniku średniego naszej szkoły. 2. Zmniejszymy liczbę uczniów osiągających wynik.
Przyczyny, przejawy, skutki
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE GRUPA 1 Nazwa szkoły GIMNAZJUM NR 1 W SZCZECINIE ID grupy: 98/91_MF_G2 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat projektowy: OPIS STATYSTYCZNY NASZYCH KLAS Semestr/rok szkolny: II semestr /2010/2011

DANE INFORMACYJNE GRUPA 2 Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Drążnej ID grupy: 98_52_mf_g2 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: OPIS STATYSTYCZNY NASZYCH KLAS Semestr/rok szkolny: II /

OPIS STATYSTYCZNY NASZYCH KLAS…

SPIS TREŚCI… 1. Cel 2. Wstęp teoretyczny 3. Metody badań 4. Wyniki ankiet i wnioski 5. Wykonawcy

CEL - zbieranie, porządkowanie i interpretowanie danych statystycznych, - obliczenia procentowe, - korzystanie z arkusza kalkulacyjnego do przeprowadzania symulacji - korzystanie z arkusza kalkulacyjnego przy określaniu średniej arytmetycznej, mediany i dominanty, - korzystanie z arkusza kalkulacyjnego przy prezentowaniu danych w tabelach i na wykresach

CEL PORÓWNANIE WYNIKÓW (podobieństwa i różnice) uzyskanych z ankiet przeprowadzonych wśród drugoklasistów z naszych szkół (Szczecin i Drążna)

WSTĘP TEORETYCZNY Mediana – liczba stojąca w środku szeregu. W przypadku, gdy liczb jest parzysta ilość liczymy średnią arytmetyczną dwóch liczb ze środka szeregu. Modalna/Dominanta – wartość najczęściej występująca Średnia arytmetyczna – suma wszystkich liczb podzielona przez ich ilość

WSTĘP TEORETYCZNY statystyka zajmuje się badaniem procesu zbierania oraz interpretacji danych liczbowych lub jakościowych. przedmiotem statystyki są metody badania prawidłowości występujących w zjawiskach masowych. cechy mierzalne - cechy statystyczne, których wartości są liczbami wyznaczonymi w naturalny sposób przy pomocy pomiaru lub policzenia (np. zarobki) cechy niemierzalne (tj. jakościowe) - cechy statystyczne, których naturalne wartości nie są liczbami, mogą być jednak przedstawione przy pomocy liczb (zakodowane) np. kolor oczu

WSTĘP TEORETYCZNY Aby lepiej poznać i przećwiczyć analizowanie danych ze statystyki i z prawdopodobieństwa wykonaliśmy w arkuszu kalkulacyjnym dwie symulacje - symulację rzutu monetą i symulację rzutu kostką. Do pokazania tych symulacji wykorzystywaliśmy tablice interaktywną.

WSTĘP TEORETYCZNY Symulacja rzutów monetą (dla 5000 rzutów) i przykładowe wyniki uzyskane z symulacji.

WSTĘP TEORETYCZNY Symulacja rzutów kostką do gry (dla rzutów) i przykładowe wyniki uzyskane z symulacji.

METODY BADAŃ Po poznaniu różnych metod badawczych stosowanych w statystyce postanowiliśmy przeprowadzić wśród uczniów klas II naszych szkół ankietę. Pozwoliło to nam na porównania danych dotyczących poniższych zagadnień: 1. Rozmiar buta 2. Noszenie okularów/aparatu ortodontycznego 3. Gatunek słuchanej muzyki 4. Wysokość miesięcznego kieszonkowego 5. Urodziny (miesiąc) 6. Przeglądanie wybranych stron www 7. Kolor oczu 8. Chodzenie spać (godzina) 9. Posiadanie profilu na portalu społecznościowym

METODY BADAŃ Ponieważ odpowiedzi uzyskiwane były od grup o różnej liczebności, to aby móc porównać wyniki ankiet musieliśmy zamienić wszystkie dane na postać procentową. Do przeliczania i analizowania danych z ankiet użyliśmy arkusza kalkulacyjnego. Także wykresy zostały przygotowane w arkuszu kalkulacyjnym.

WYNIKI ANKIET I ICH INTERPRETACJA WYNIKI ANKIET

1.JAKI NOSISZ ROZMIAR BUTA?

licznośćrozmiar buta mediana40 średnia40 dominanta42 Najczęściej uczniowie naszych szkół określali, że noszą rozmiar buta 42, a średni rozmiar buta wynosi 40. Uczniowie w Drążnej najczęściej mają rozmiar buta 38 – pewnie dlatego, że najwięcej w tej grupie jest dziewczyn. W Szczecinie ankietowani uczniowie najczęściej mają rozmiar buta 42.

2.CZY NOSISZ OKULARY LUB APARAT ORTODONTYCZNY? dominantanie Najczęściej uczniowie z naszych szkół nie noszą okularów czy aparatów ortodontycznych. Tych, którzy odpowiadali tak jest ponad 3 razy mniej w Drążnej niż w Szczecinie.

3.JAKIEJ MUZYKI SŁUCHASZ?

Uczniowie w Szczecinie najczęściej słuchają rocka, a w Drążnej – popu. Dwa razy częściej słuchają też reggae. Za to w Drążnej słuchają jazzu – w Szczecinie – nie. W obu ankietowanych grupach dużo osób słucha też innych niż wymienione wcześniej gatunków muzyki. Biorąc wspólne wyniki obu grup można stwierdzić, że: - co trzeci badany uczeń słucha rocka, - co trzeci badany uczeń słucha popu, - co czwarty badany uczeń słucha innej muzyki

4.ILE DOSTAJESZ MIESIĘCZNIE KIESZONKOWEGO?

W Drążnej najczęściej uczniowie dostają od 30 do 50zł kieszonkowego na miesiąc. W Szczecinie jest to najczęściej kwota od 50 do 100zł miesięcznie. Dwa razy częściej w Szczecinie niż w Drążnej uczniowie dostają ponad 100zł kieszonkowego. Dla obu grup łącznie wartość kieszonkowego najczęściej mieści się w granicach 30zł – 50zł na miesiąc.

5.KIEDY SIĘ URODZIŁEŚ?

Najwięcej uczniów w obu szkołach urodziło się w czerwcu i lipcu, chociaż w maju i sierpniu urodziło się najwięcej uczniów z Drążnej, a w lipcu ze Szczecina. Dużo uczniów ze szczecina urodziło się także w czerwcu, listopadzie i grudniu. Najmniej uczniów ze Szczecina rodziło się w styczniu lub we wrześniu, a w Drążnej żaden uczeń nie urodził się w listopadzie. Od maja do sierpnia urodziło się 44% uczniów z obu grup.

6. Z KTÓRYCH PORTALI KORZYSTASZ?

Najwięcej uczniów z obu grup przegląda stronę demotywatory.pl (34% i 39%, co daje łącznie wynik dla obu grup na poziomie 37%). W Szczecinie dużą popularnością cieszy się także strona komixxy.pl (28%). mistrzowie.org to strona odwiedzana dwa razy częściej przez uczniów ze Szczecina, niż z Drążnej. 39% procent badanych uczniów z Drążnej nie przegląda żadnej z wymienianych w ankiecie stron.

7.JAKI MASZ KOLOR OCZU?

Uczniowie w obu badanych grupach mają najczęściej oczy koloru niebieskiego (46%), a co trzeci uczeń ma oczy brązowe/piwne. Ponad dwa razy częściej w Drążnej niż w Szczecinie zdarzają się oczy zielonego koloru. 15% uczniów ze Szczecina twierdzi, że ma oczy różnokolorowe – w Drążnej nikt nie wybrał takiej odpowiedzi.

8.O KTÓREJ GODZINIE CHODZISZ SPAĆ?

Uczniowie klas II naszych szkół stwierdzili, że najczęściej chodzą spać między godziną 23, a północą. W Drążnej często uczniowie idą także spać godzinę wcześniej (36%), a w Szczecinie po północy (35%). Przed godziną 22 kładzie się spać tylko 13% badanych uczniów obu szkół, choć dla Drążnej to jest 26% badanych uczniów, a dla Szczecina - zaledwie 2%. Aż 77% szczecińskich uczniów kładzie się po 23:00.

9.CZY MASZ KONTO NA PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWYM?

Spośród przedstawionych w ankiecie portali zdecydowanie najczęściej uczniowie wybierają Naszą Klasę (57% wszystkich uczniów). Przy czym częściej uczniowie z Drążnej niż ze Szczecina mają tam swoje konta (odpowiednio 65% i 52%). Za to Facebook jest częściej wybierany w Szczecinie niż w Drążnej (42% i 25%). Na wymienionych portalach nie ma swoich kont prawie dwa razy więcej uczniów z Drążnej (11%) niż ze Szczecina (6%).

WNIOSKI Choć w wielu kwestiach pojawiają się różnice, to jednak możemy stwierdzić, że młodzież z II klas obu szkół jest bardzo podobna. Przeciętny (statystyczny) uczeń nie nosi okularów, ma niebieskie oczy, urodził się w czerwcu lub lipcu, dostaje 30-50zł kieszonkowego, chodzi spać po 23:00, słucha popu lub rocka, lubi przeglądać demotywatory.pl i ma konto na Naszej Klasie.

WYKONAWCY GRUPA 1 – 98_91_MF_G2

WYKONAWCY GRUPA 2 – 98_52_MF_G2

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA