Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Advertisements

Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
pod opieką Pani Moniki Klimczak
1.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Matematyczno- Fizyczna Semestr drugi /rok szkolny 2009/2010
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
GĘSTOŚĆ.
Przygotowała Wiktoria Wiśniewska
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Małgorzata Pietroczuk
Odbicie fali Agnieszka Jelińska IA. Cel doświadczenia Ukazanie odbicia się fali po napotkaniu na przeszkodę i zmianie kierunku jej rozchodzenia się.
Ułamki dziesiętne.
Prezentację przygotowała Bożena Piekar
Rozwiąż zadanie, a potem sprawdź rozwiązanie. Dwa baloniki o jednakowej masie i objętości napełnione helem puszczono na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej.
Pomiar natężenia przepływu wody przy pomocy...linijki dr inż. Leszek Książek Katedra Inżynierii Wodnej
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Prąd Elektryczny.
Jeden komputer i co dalej? Lekcje z PowerPointem Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
POPYT I PODAŻ.
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi Jan Paweł II Człowiek jest wielki nie przez to,
Dane INFORMACYJNE Nazwy szkół: Zespół Szkół Technicznych w Pleszewie Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych I Liceum Ogólnokształcące im. Żeromskiego w Goleniowie.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 12 im.Sybiraków ID grupy: 96/88_MP_G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Małe pstryk Semestr/rok szkolny:
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
1.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.
Graniastosłupy! Autor: Adam Pronobis I B.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
1 Oddziaływanie grawitacyjne. 2 Eliminując efekty związane z oporem powietrza możemy stwierdzić, że wszystkie ciała i lekkie i ciężkie spadają z tym samym.
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Ciśnienie jako wielkość fizyczna
Szybkość spadku swobodnego
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Opracowała: Iwona Kowalik
CIAŁO DOSKONALE CZARNE
Projekt realizowany w ramach ZPORR, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa Ocena i oczekiwania.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalizacja pielęgniarek kluczem do kariery zawodowej.
Temat 5: Elementy meta.
W województwie śląskim do egzaminu maturalnego w terminie od maja przystąpiło osób. (Absolwenci ubiegający się o świadectwo dojrzałości po.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE : Nazwa szkoły: Miejskie Gimnazjum im. Stanisława Dulewicza w Darłowie ID grupy: 98/57_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-Fizyczna Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: I

Wprowadzenie Tematem naszego projektu jest gęstość materii: Materia - jest częścią wszechświata, występującą pod postacią gazów, cieczy i ciał stałych o różnych kształtach i wymiarach. Gęstość - jest wielkością służącą do porównywania ciężarów różnych materiałów. Podczas naszych spotkań dowiedzieliśmy się o życiu oraz pracy badawczej Archimedesa i Pascala. Poznaliśmy podstawowe jednostki gęstości w układach SI (kg/m3) i CGS (g/cm3) oraz uczyliśmy się ich zamiany. Poznaliśmy wzory i uczyliśmy się obliczać objętości graniastosłupa, ostrosłupa, walca i kuli.

Czym dysponowaliśmy : U-rurką Wagą szalkową Wagą elektroniczną Piknometrem Zlewką Zestawem odważników Cylindrami z podziałką

Samodzielnie wyznaczaliśmy gęstość ciał stałych o regularnych kształtach, mierząc długości krawędzi, obliczając objętość odpowiednich brył i dokonując pomiaru masy. Pomiar masy dokonywany był każdorazowo przez kilka osób, po czym wyznaczaliśmy modalną. Wyznaczanie gęstości ciał stałych o nieregularnych kształtach - do tego musieliśmy dobrze zrozumieć praktyczne zastosowanie prawa Archimedesa, obliczać siłę ciężkości : i siłę wyporu : Pozwalało to wyznaczać objętość danego ciała. Objętość brył o regularnych i nieregularnych kształtach obliczaliśmy również mierząc objętość wypartej cieczy po zanurzeniu bryły w cylindrze miarowym. Objętość bryły określa się jako różnicę objętości końcowej Vk i początkowej Vp. Zajęcia

Innym sposobem stosowanym przez nas do wyznaczania objętości ciała o nieregularnych kształtach był pomiar ilości wylanej cieczy z naczynia, po wrzuceniu do niego kulki szklanej, kawałka wygiętego pręta ze stali nierdzewnej. Do wyznaczenia gęstości cieczy używaliśmy wagi i u-rurki : Posługując się wagą wyznaczaliśmy masę cieczy a objętość odczytywaliśmy przy pomocy cylindra z podziałką. Obliczaliśmy gęstość mleka, oleju, octu, alkoholu etylowego. Stosowaliśmy tu prawo Pascala i wzór : Rozpatrywaliśmy teoretycznie i wykonywaliśmy obliczenia dla rurki złożonej z 5, 8 rozgałęzień. Gęstość gazu ze względu na brak potrzebnej aparatury rozważaliśmy teoretycznie

Przykładowe dane uzyskane podczas wyznaczania gęstości cieczy: MLEKO Masa pustej zlewki w gMasa zlewki z cieczą w gObjętość cieczy w cm3Gęstość (kg/m3) ,98 OLEJ Masa pustej zlewki w gMasa zlewki z cieczą w gObjętość cieczy w cm3Gęstość (kg/m3) ,51500,91 ALKOHOL ETYLOWY Masa pustej zlewki w gMasa zlewki z cieczą w gObjętość cieczy w cm3Gęstość (kg/m3) 44,568,5300,80

Wyniki przez nas otrzymane otrzymane sprawdzaliśmy sprawdzaliśmy z gęstością z gęstością poszczególnych poszczególnych Rodzajów materii, podaną w Internecie podaną w Internecie.

Substancja Gęstość (10 3 kg×m -3 ) A. Stopy metali Brąz (90% Cu, 10%Sn)8,8-8,9 Stal7,7-7,9 Żeliwo6,6-7,7 B. Drewno Dąb0,60-1,00 Lipa0,32-0,59 Sosna0,40-0,70 Jesion0,65-0,85 Topola0,30-0,50 C. Minerały Bazalt2,4-3,1 Gips2,31-2,33 Granit2,64-2,76 Węgiel (antracyt)1,4-1,8 D. Inne substancje Beton1,8-2,4 LódLód 0,917 Szkło2,4-2,8 Wosk1,965 Tabela gęstości ciał stałych

Substancja Temp. (°C) Gęstość (10 3 kg×m -3 ) Alkohol etylowy200,7893 Alkohol metylowy200,7928 Benzen00,899 Benzyna200,68-0,72 Eter00,736 Gliceryna201,26 Kwas mr ó wkowy 201,22 Kwas octowy201,049 Mleko201,03 Morska woda201,01-1,05 Nafta200,82 Octan metylu250,9274 Olej maszynowy200,90-0,92 Olej parafinowy200,87-0,88 Olej lniany200,935 Ropa naftowa200,81-0,85 Rtęć013,596 Woda40,99997 Woda ciężka201,1086 Woda morska201,025 Tabela gęstości cieczy

Substancja Gęstość (kg×m -3 ) Amoniak0,7714 Argon1,7839 Azot1,2505 Chlor3,220 Chlorowod ó r 1,6391 Dwutlenek siarki2,9263 Dwutlenek węgla1,9768 Fluor1,659 Hel0,1785 Krypton3,745 Ksenon5,851 Metan0,7168 Neon0,8999 Ozon2,22 Powietrze1, ,2933 Radon9,73 Tlen1,4290 Tlenek azotu1,3402 Tlenek węgla1,2500 Wod ó r 0,0899 Tabela gęstości gazów

Areometr - gęstościomierz, przyrząd służący do pomiaru gęstości cieczy. Ma formę zatopionej rurki szklanej, poszerzonej w dolnej części i obciążonej w najniższej części rtęcią lub śrutem, w celu nadania mu pozycji pionowej i zapewnienia odpowiedniego stopnia zanurzenia. Zasada działania areometru oparta jest na prawie Archimedesa. Poznawaliśmy zasadę działania przyrządów wykorzystywanych do wyznaczania gęstości.

Piknometr - naczynie szklane, które pozwala na dokładny pomiar masy cieczy przy ściśle określonej objętości. Metoda piknometryczna jest jednym z najprostszych sposobów wyznaczania gęstości cieczy. Kluczowym elementem piknometru jest korek szlifowy z zatopioną rurką kapilarną, która umożliwia łatwą obserwację poziomu cieczy umieszczonej w naczyniu. Przed pomiarem piknometr celowo lekko przepełnia się analizowaną cieczą, po czym zamyka się go szczelnie korkiem i termostatuje. Nadmiar cieczy wypływający przez kapilarę usuwa się bibułą. Następnie umieszcza się przyrząd na wadze i szybko mierzy jego masę. W czasie pomiaru masy, na skutek kurczenia się objętości cieczy jej poziom zazwyczaj wyraźnie spada w kapilarze, nie ma to jednak znaczenia o ile w momencie kładzenia przyrządu na wadze był on całkowicie napełniony i miał właściwą temperaturę. Dzięki małej średnicy kapilary parowanie z niej cieczy nie ma istotnego wpływu na wynik pomiaru.

NASZ PROJEKT

LEGENDA BF - żyłka, drut - pojemnik z ciężarem 15l + masa pręta AC - pojemnik, po którego wlewana jest woda z prędkością 1l / min B - przetyczka, np. lasso lub drut w kształcie: a - długość dźwigni (= CE) h - wysokość na jakiej dźwignia jest w stanie równowagi - początkowe wychylenie dźwigni (pojemnik jest pusty) – od stanu równowagi - początkowe położenie lewego ramienia dźwigni (naczynie jest puste)

Z TWIERDZENIA PITAGORASA NALEŻY WYZNACZYĆ WYSOKOŚĆ

ZASADADZIAŁANIA ZASADA DZIAŁANIA Wlewamy równomiernym strumieniem wodę do pojemnika (1l / min). Kiedy będzie zawierał 15 l - dźwignia osiągnie stan równowagi (oba ramiona znajdują się na wysokości h). Dalsze wlewanie wody spowoduje opadanie lewego ramienia w dół (w stronę punktu D) i wówczas pręt AC przymocowany do ramienia zwolni zatyczkę, A to spowoduje uwolnienie strzały (lub np. wystrzał katapulty z pojemnikiem konfetti)

JAK ZBUDOWAĆ URZĄDZENIE DZIĘKI KTÓREMU UZYSKAMY PRZEPŁYW 1L/MIN ?

Należy wziąć pojemnik (np. dużą butlę) i wlot zatkać np. korkiem z umieszczoną w środku rurką. Rurka jest umieszczona na poziomie kraniku. ZASADADZIAŁANIA ZASADA DZIAŁANIA Podczas wlewania wody powietrze doprowadzone przez rurkę zbiera się w górnej części pojemnika. Dla pewności otrzymania żądanego strumienia (np. 1l/min) można wziąć większe naczynie i wówczas: Warunek: warstwa wody AB zawiera 15l, co łatwo odmierzyć. Na poziomie A ciśnienie będzie takie jak ciśnienie atmosferyczne, czyli woda z kraniku wylewa się pod ciśnieniem warstwy wody AB. Należy jednak zagwarantować, aby przez np. 20 minut ilość wody w warstwie AB była stała, czyli poziom wody przekracza A.

NASZA GRUPA

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA