Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Dzień Sztandaru Innym godnym naśladowania działaniem jest organizacja Dnia Szkolnego Sztandaru, podczas którego uczniowie oddają cześć szkolnym sztandarom,
Demokracja w szkole.
Samorząd Uczniowski.
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Debata Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
26 kwietnia 2010 „Jakie działanie szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i praktyki” XVI Sesja Sejmu Dzieci.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
TIMELINE PRELOADER YEAR 2012 SUMMER SPRING WINTER AUTUMN Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. AUTUMN.
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Debata na temat samorządu i demokracji w szkole…
Nasz samorząd szkolny – założenia a rzeczywistość
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorząd Uczniowski.
Zaangażowanie uczniów w demokrację i samorządność szkolną, czyli nauka demokracji i obywatelskiego działania Projekt Marcina Kaczmarka i Michała Wieczorka.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Działalność Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 11 w Koszalinie.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Samorząd Uczniowski.
Władze samorządowe w naszej szkole
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Samorząd Uczniowski.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
W ankiecie wzięło udział 72 uczniów z klas III Gimnazjum w Jedliczu.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
1. Radiowęzeł – szkolne radio. 2. Gazetka szkolna. 3. Wieczorki filmowe. 4. Krany z wodą pitną. 5. Dyskoteki. 6. Pączki. 7. Wyjazd edukacyjny do remizy.
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Nasza „mała” demokracja
Instytucje demokratyczne w szkole
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Jak ulepszyć szkolny samorząd?. 1. Dlaczego uczniowie nie angażują się w pracę SU? brak czasu, brak pomysłów, brak chęci, brak informacji nt. pracy i.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Jak szkoła w praktyce może uczyć demokracji i postaw obywatelskich ?
Szkoła demokracji, czyli jak pomóc sobie i innym. XX Liceum Ogólnokształcące im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego – szkołą demokracji.
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Samorząd GIM11 Zgrana ekipa!.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
DEBATA: SAMORZĄD SZKOLNY BLISKO KAZDEGO UCZNIA
Zapis prezentacji:

Od kiedy działa Samorząd Uczniowski? Jakie zainteresowanie wówczas wywoływał SU? Jaki był stosunek do SU? Jaki wpływ na szkołę miał Samorząd Uczniowski? Czy działanie na rzecz Samorządu Uczniowskiego wpływa na późniejsze angażowanie w jego pracę?

Czy w Pani/Pana dawnej szkole funkcjonował Samorząd Uczniowski? Powołanie samorządu uczniowskiego w polskiej szkole gwarantuje Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 grudnia 1991 roku. Ale czy mimo to SU wcześniej istniał?

Czy w latach szkolnych działał/a Pani/Pan na rzecz SU?

Jakie było zaangażowanie uczniów i nauczycieli w pomoc SU?

Czy wówczas SU spotykał się z aprobatą wśród uczniów i pedagogów?

Jaki wpływ na podejmowane decyzje miał w Pani/Pana szkole Samorząd Uczniowski?

Czy obecnie działa Pani/Pan na rzecz Samorządu Uczniowskiego?

Samorząd uczniowski w wielu szkołach działał już przed formalnym powołaniem tej instytucji. Samorząd Uczniowski spotykał się z dużym zainteresowaniem wśród uczniów i pedagogów. Stosunek uczniów i nauczycieli do SU był pozytywny. Samorząd Uczniowski miał niewielki wpływ na szkołę. Wcześniejsze działanie na rzecz SU, w większości nie wpływały na przyszły angaż, aczkolwiek zdarza się sporo przypadków późniejszej pomocy SU na bazie wcześniejszych doświadczeń.