TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009
TRZECIE SPOTKANIE Nasze trzecie spotkanie miało miejsce w Scuola Mihai Eminescu in Rosiori de Vede (Rumunia). W spotkaniu tym udział wzięli nauczyciele z Cypru, Finlandii, Grecji, Portugalii i Polski. W spotkaniu wzięli udział także uczniowie z Polski i Portugalii. Podczas spotkania zarówno nauczyciele jak i uczniowie mieli okazję do lepszego poznania rumuńskiego systemu edukacyjnego oraz kultury tego kraju.
TRZECIE SPOTKANIE Spotkanie z burmistrzem. Zwiedzanie zamku Bran Powitanie nauczycieli przez dyrektora szkoły.
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY Przedmioty: Zajęcia z wychowawcą (4x45min) Materiały: Blok rysunkowy, arkusze bristolu Farby, kredki, mazaki, ołówki Przybory geometryczne (linijki, ekierki) 1.Uczniowie narysowali plany obecnego otoczenia szkoły.
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY 2. Następnie wychowawca przeprowadził z dziećmi rozmowę na temat tego co im się podoba/nie podoba w otoczeniu naszej szkoły i co chciałyby zmienić. Oto ich odpowiedzi:
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY
3. Uczniowie wykonywali indywidualne prace plastyczne na temat: Jak chciałbym/chciałabym aby wyglądało boisko mojej szkoły?
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY 4. Każda klasa przygotowała także plakat na ww temat oraz modele boiska ich marzeń.
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY
5. Ze wszystkich otrzymanych prac zorganizowano wystawę na korytarzu naszej szkoły.
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY 6. Uczniowie wszystkich klas posadzili krzewy i drzewa iglaste na terenie wokół budynku szkolnego.
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY
Tak wygląda nasze boisko:
RESTRUCTURING THE SURROUNDINGS OF THE SCHOOL 7. Podczas zebrania z rodzicami zapytano ich co im się podoba, nie podoba oraz co chcieliby zmienić w otoczeniu naszej szkoły. Oto ich odpowiedzi:
RESTRUKTURYZACJA OTOCZENIA SZKOŁY
PAPIER CZERPANY Przedmioty: Godzina wychowawcza (2x45min) Plastyka (3x45min) Technika (2x45min) Materiały: Stare gazety Klej Woda 1.Uczniowie na godzinach wychowawczych przygotowali materiał na papier czerpany. Stare gazety zostały podarte na małe kawałeczki i zalane wodą.
PAPIER CZERPANY 2. Z tak powstałej masy papierowej na następny dzień dzieci przygotowały arkusze papieru czerpanego na specjalnie przygotowanych do tego ramkach. 3. Następnie arkusze pozostawiono do wyschnięcia. 4. Po dwóch dniach uczniowie ostrożnie zdjęli wyschnięte arkusze papieru czerpanego z ramek.
OZDOBY WIELKANOCNE Przedmioty: Plastyka (1x45min) Zajęcia z wychowawcą (2x45min) Materiały: Przygotowany wcześniej papier czerpany Farby, kredki, mazaki Kolorowa bibuła, naklejki świąteczne Wydrukowane literki tworzące napis Alleluja 1.Uczniowie na lekcji plastyki dowiedzieli się w jaki sposób przygotować ciekawe pisanki. 2. Następnie na zajęciach z wychowawcą dzieci ozdabiały wycięte z papieru czerpanego jajka pisanki na różne sposoby: malując je farbkami, wyklejając je kolorową bibułą i ozdabiając specjalnymi naklejkami z motywami wielkanocnymi.
OZDOBY WIELKANOCNE 3. Tak przygotowane pisanki zostały połączone wstążką po osiem i na każdej z nich została umieszczona jedna literka z napisu Alleluja. 4. Przygotowane ozdoby zostały wysłane do wszystkich szkół partnerskich.
OZDOBY WIELKANOCNE
GAZETKA COMENIUSA