Reguły Cialdiniego Lubienia i sympatii Zygmunt Korzeniewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Advertisements

PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Wywieranie wpływu na ludzi
AUTOPREZENTACJA.
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
PSYCHOLOG.
Lokalna polityka społeczna wobec osób starszych
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Ekonomia a socjologia; istota „nowej gospodarki”
Wywieranie wpływu na ludzi
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Metropolia Wiedzy jako „motor” konkurencyjności Pomorza
Kredyt - jest pożyczką pieniężną zaciągniętą w banku na określony cel i czas oraz za określony procent. Udzielanie kredytów przez banki jest jednym z.
Pedagogika ogólna.
Uzależnienia a rozwój dziecka
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Procesy poznawcze cd Uczenie się.
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Magdalena Florek Warszawa
Charakterystyka zawodu
a przekonamy się w jak wielu miejscach są wykorzystywane
NASZE SIEDEM CUDÓW ŚWIATA.!
pomagasz również i sobie !
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Atrakcyjność interpersonalna
Metody i techniki badań a socjologia ilościowa i jakościowa
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata.
PARADOKS NASZYCH CZASÓW
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Szkoła Promująca Zdrowie
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
MICHAŁ BIAŁEK Psychologia Pieniędzy. Nabywanie wiedzy o pieniądzach Co to są pieniądze i skąd się biorą? Wbrew pozorom pytanie to nie jest łatwe. Nabycie.
Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
„What should economists do?” Przygotowano w oparciu o tekst James’a M. Buchanan’a.
Postawa asertywna.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski. » Dlaczego jedni zostają premierami, szefami wielkich firm, a inni nie robią kariery? » Dlaczego ktoś o wysokim ilorazie.
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
J AK BUDOWAĆ SKUTECZNE KOMUNIKATY ? Wskazówki, które pomogą budować skuteczne komunikaty.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Taktyki autoprezentacyjne
8 zasad postępowania lidera
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Mariola D. Wo ł oszyn. takie jak:  przemoc fizyczna  przemoc psychiczna/emocjonalna  zaniedbywanie  wykorzystywanie (wł. „nadużycie”, ang. abuse)
JAK TY MNIE, TAK JA TOBIE Zygmunt Korzeniewski. „DŁUGI” Często otrzymujesz prezenty, jesteś obdarowywany komplementami, ktoś był dla Ciebie uprzejmy.
Reguły Cialdiniego Autorytet Zygmunt Korzeniewski.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
CHILD GROOMING Groom (ang.) – przygotowywać, szykować, oswajać Grooming to zjawisko, w którym sprawca podejmuje próbę zaprzyjaźnienia się z dzieckiem za.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Zaangażowanie i konsekwencja
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
Zarządzanie grupami i zespołami prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
I stopień Ekonomia Finanse i rachunkowość Międzynarodowe stosunki gospodarcze Zarządzanie Program of Bachelor Studies in International Business II stopień.
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Spotkanie ze Słowem Łk 6, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Reguły Cialdiniego Społeczny dowód słuszności Zygmunt Korzeniewski.
Reguły Cialdiniego Niedostępność Zygmunt Korzeniewski.
Zastąp modne wyrazy Niektóre modne wyrazy, warto zastąpić synonimami, bowiem są często używane w błędnym znaczeniu.
Zapis prezentacji:

Reguły Cialdiniego Lubienia i sympatii Zygmunt Korzeniewski

„Dawna miłość nie rdzewieje” ? Zygmunt Korzeniewski

Zasada 4 Zasada ma szereg czynników: Atrakcyjność fizyczna, pozwala rozciągnąć tzw. aureolę także na inne cechy osobowości. O ile nasza sympatia towarzysząca urodzie jest zrozumiała, to przyjmowanie, że osoba „piękna” jest także mądra, inteligentna i jest ekspertem w różnych dziedzinach jest naiwnością. Efekt aureoli uzyskuje się wykorzystując sportowców i piosenkarzy w reklamach kart kredytowych czy aktorów w reklamach funduszy emerytalnych. Zdrowy rozsądek nakazuje wierzyć raczej profesorowi ekonomiście, ale aktor jest taki przystojny. Wstęp: Ta pozornie prosta i oczywista zasada ma jednak bardzo poważne konsekwencje. Nie od dziś wiadomo, że chętniej spełniamy prośby osób fizycznie atrakcyjnych i budzących sympatię. Dlatego też takie osoby właśnie wybierane są do oferowania produktów i usług. Zygmunt Korzeniewski

2. Podobieństwo do nas samych 2. Podobieństwo do nas samych. Bardziej lubimy, i w konsekwencji ulegamy ludziom podobnym, podobnie ubranym, pracującym w pokrewnych firmach, mającym zbliżone relacje rodzinne. Czynnik ten wzmacniają komplementy. 3. Częstość i jakość wzajemnych kontaktów. Im są częstsze i bardziej efektywne (udane transakcje, skuteczne doradztwo i trafny wybór - tym bardziej lubimy tą osobę i bardziej ulegamy jej wpływom)… …Dlatego tak często pomysły dobrych transakcji pojawiają się w czasie bankietów, w dobrej atmosferze, przy dobrej muzyce. Także chętniej współpracuje się z ludźmi tak poznanymi, niż z osobami poznanymi na neutralnym, czysto zawodowym gruncie Zygmunt Korzeniewski

4. Dobre, pozytywne skojarzenia 4. Dobre, pozytywne skojarzenia. Dlatego banki i instytucje finansowe wykorzystują osoby znane i lubiane, sponsorują wydarzenia sportowe i kulturalne, starają się pokazywać w dobrych konotacjach. Zjawiskiem wynikającym z czynnika dobrych, pozytywnych skojarzeń, jest także szczególny sposób postępowania ludzi w miejscach z wyeksponowanymi symbolami kart kredytowych. … Już samo dobre skojarzenie symbolu wystarcza do łatwiejszych (mniej rozważnych?) decyzji. Dlatego wszędzie gdzie tylko można, właściciele rozmaitych przedsięwzięć starają się mieć dużą ilość takich wywieszek. …Już badania prowadzone w początkach lat osiemdziesiątych (Bierley, Gorn) wykazały, że dzięki przyjemności zakupów z odroczoną nieprzyjemnością płacenia, chętniej wchodzimy do sklepów z symbolem karty kredytowej przy wejściu. Znacznie ciekawsze są jednak wyniki późniejszych Feinberga. Okazuje się, że także zakupy gotówkowe, danie datku na cel charytatywny czy decyzje o podjęciu się czegokolwiek, przychodzą łatwiej w obecności symboli kart kredytowych. Zygmunt Korzeniewski

Przykład wykorzystania zasady lubienia i sympatii Coraz więcej organizacji dobroczynnych prosi swoich ochotniczych zbieraczy datków, aby zbierali je w bezpośrednim sąsiedztwie swego miejsca zamieszkania. Trudniej bowiem odmówić znajomemu czy zaprzyjaźnionemu sąsiadowi niż komuś zupełnie obcemu. Zygmunt Korzeniewski

Obrona przed zasada lubienia i sympatii Jest to zasada tak głęboko ludzka, że obrona przed nią jest bardzo trudna. Bycie miłym wobec innych jest przyjemne i dlatego niewiele osób się przed tym chce bronić, jeszcze mniej potrafi. Cialdini zaleca jednak, aby kontrolować swoje zachowanie poprzez obserwowanie nagłego przypływu sympatii do ludzi bądź firm… Jeśli odczuwamy nagłą chęć zrobienia czegoś „właśnie dla tej osoby”, to zapytajmy siebie co właściwie jest tego powodem. Czynniki merytoryczne, czy nagła sympatia, która może nas sporo kosztować. Zygmunt Korzeniewski

Zygmunt Korzeniewski