Zajęcia powtórzeniowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Advertisements

So i Neither Aby zgodzić się ze zdaniem twierdzącym, używamy konstrukcji so + odpowiedni czasownik posiłkowy + podmiot. Aby nie zgodzić się ze zdaniem.
Jan Paweł II Jak być prawdziwie człowiekiem….
Czas Teraźniejszy Prosty
Czasu Present Simple używamy gdy mówimy O prawdach oczywistych O czynnościach wykonywanych regularnie O czynnościach długotrwałych i niezmiennych O uczuciach.
Lectio VIII Passivum I grupa czasów (praesens, imperfectum, futurum I)
Lectio II Czasownik łaciński
Lectio V II Deklinacja zaimki dzierżawcze
Accusativus cum infinitivo
II Deklinacja pluralia tantum zaimki dzierżawcze
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Rodzina i majątek wykład II
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Lectio III deklinacja I czasownik posiłkowy sum, esse, fui
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie ile uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważne jest.
portale społecznościowe
Zadania i łamigówki matematyczne.
Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Wyniki Badania Statystycznego dotyczacego lekcji Matematyki Autor: Aneta Powarzynska Klasa.
PROCENTY.
Matematyka Indian Autorzy: Patrycja Sidelnik Katarzyna Dudek.
Widzisz byłego prezydęta Clintona i jego następcę Gora? Nie... To są 2 twarze Clintona ale z innym uczesaniem. Co widzisz?
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Turystyka a środowisko naturalne Ustawa śmieciowa w Polsce.
Lectio VI Indicativus perfecti activi,
Indicativus imperfecti et futuri I activi
ANNA DEC Grupa KrZZTo2011.
Lectio VII verba composita z esse.
Liczby naturalne na osi liczbowej N – zbiór liczb naturalnych N = { 0, 1, 2, 3, … } Odcinek o długości 5 jednostek
Wszystko i jeszcze więcej o Republice Czeskiej
Flaga Unii Europejskiej. Dwanaście złotych gwiazd ułożonych koliście na lazurowym tle. Pomysł na wygląd i kształt flagi pochodzi od hiszpańskiego dyplomaty.
MÓJ ANGIELSKI ŚWIAT autor: mgr Iwona Kloc INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
Podstawy programowania
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Temat prezentacji: „O godność człowieka”
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Wykonała Sylwia Kozber
Katarzyna Lutkiewicz Zuzanna Kurska klasa II a
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Dominik Jedliński oraz Bartek Kurczab
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
KATEDRA GOTYCKA Wojciech Budziński Zatrzymane w kadrze - Francja 2006 U ŹRÓDEŁ
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Życie we dwójkę…pełne pieszczot Aby odkryć pełnię szczęścia, trzeba zbliżyć się do nieba…
Weronika Schneider. Na fotografiach widać obecne budynki Polpharmy.
DEUTSCHE FESTE.
Temat 5: Elementy meta.
Temat 6: Elementy podstawowe
autor: Stowarzyszenie Wierzeje Za siedmioma górami, Za siedmioma lasami, Żyły sobie dzieci ….
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku jest realizowana elektronicznym systemem KSEON Optivum.
1 Technika cyfrowa Systemy zapisu liczb wykonał Andrzej Poczopko.
I am sorry, but I can’t go out with you
Lectio IV Deklinacja I Odmiana przymiotników I i II deklinacji
Deklinacja III – typ spółgłoskowy
Lectio VIII Futurum I activi Zaimek zwrotny. Futurum I informacje ogólne  tworzony z tematu praesentis czasownika  inaczej tworzy się go dla koniugacji.
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Zaimki osobowe Verba composita ACI
Lectio VI Indicativus imperfecti activi. Imperfectum  jeden z trzech czasów przeszłych w języku łacińskim  sposób tworzenia: TEMAT BA KOŃCÓWKI OSOBOWE.
Miłego Poniedziałku.
Lectio I-XIV Ćwiczenia.
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Coniunctivus perfecti et plusquamperfecti Cum historicum
Zajęcia powtórzeniowe
Zapis prezentacji:

Zajęcia powtórzeniowe Lectio I - V

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribam puniebant narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniebant narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudēre dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dabit mone discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! mone! discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribete! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! moneo monebam monebo monere mone! monete! discebamus

Wstaw odpowiednią formę czasownika Praesens Imperfectum Futurum I Infinitivus Imperativus (sg. i plur.) scribo scribebam scribam scribere scribe! scribite! puniunt puniebant punient punire puni! punite! narro narrabam narrabo narrare narra! narrate! gaudeo gaudebam gaudebo gaudēre gaude! gaudete! dat dabat dabit dare da! date! moneo monebam monebo monere mone! monete! discimus discebamus discemus discere disce! discite!

Zaimek podany w nawiasie wpisz w odpowiednim przypadku i liczbie Tu ….. (ego) places. *** Ego ….. (tu) placeo. *** Vos ….. (nos) placetis. *** Tu ….. (nos) places. *** Vos ….. (ego) placetis. *** Placetne ….. (tu) puella? *** ….. (Vos) me videtis et ….. (ego) de vobis narratis. *** Puella de ….. (ego) narrat. *** Narra ….. (nos) de ….. (tu). *** ….. (nos) de ….. (nos) narramus.

Zaimek podany w nawiasie wpisz w odpowiednim przypadku i liczbie Tu mihi (ego) places. *** Ego tibi (tu) placeo. *** Vos nobis (nos) placetis. *** Tu nobis (nos) places. *** Vos mihi (ego) placetis. *** Placetne tibi (tu) puella? *** Vos (Tu) me videtis et mihi (ego) de vobis narratis. *** Puella de me (ego) narrat. *** Narra nobis (nos) de te (tu). *** Nos (nos) de nobis (nos) narramus.

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos _____ (vidēre), ad vos _____ (venire), vobis de me _____ (narrare). Tu nos _____ (vidēre) et _____ (gaudere), ad nos _____ (venire) et nos _____ (salutare). Nos in aula _____ (sedēre), _____ (discĕre) et tibi de nobis _____ (narrare). Vos me non _____ (videre), ad me non _____ (venire), me non _____ (salutare). Cornelia vos in aula non _____ (videre), ad nos non _____ (venire), sed _____ (sedere) et _____ (discere). Puellae libenter in aulam _____ (venire), in aula _____ (sedere), _____ (legere), _____ (scribere), et de se _____ (narrare). Cornelia, _____ (venire), _____ (sedere) et nobis de te _____ (narrare)! Puellae, _____ (sedere), _____ (discere) et _____ (audire)!

Podany w nawiasie czasownik użyj w odpowiedniej liczbie i osobie: Ego vos video (vidēre), ad vos venio (venire), vobis de me narro (narrare). Tu nos vides (vidēre) et gaudes (gaudere), ad nos venis (venire) et nos salutas (salutare). Nos in aula sedemus (sedēre), discimus (discĕre) et tibi de nobis narramus (narrare). Vos me non videtis (videre), ad me non venitis (venire), me non salutatis (salutare). Cornelia vos in aula non videt (videre), ad nos non venit (venire), sed sedet (sedere) et discit (discere). Puellae libenter in aulam veniunt (venire), in aula sedent (sedere), legunt (legere), scibunt (scribere), et de se narrant (narrare). Cornelia, veni (venire), sede (sedere) et nobis de te narra (narrare)! Puellae, sedete (sedere), discite (discere) et audite (audire)!

Zamień na pluralis Zamień na sigularis Ego puella sum. Tu magistra nota es. Puella audit et scribit. Magistra me rogat. De lingua nostra tibi narro. Zamień na sigularis Magistrae de linguis variis puellis narrant. Puellae linguas varias discunt. De claris Europae historiis libenter audimus. Linguae antiquae nobis placent. Poloniae incolae sumus.

Zamień na pluralis Zamień na sigularis Nos puellae sumus. Vos magistrae notae estis. Puellae audiunt et scribunt. Magistrae me rogant. De lingua (-is) nostra (-is) tibi narramus. Zamień na sigularis Magistra de linguis variis puellis narrat. Puella linguas varias discit. De claris Europae historiis libenter audio. Lingua antiqua nobis placet. Poloniae incola sum.

Utwórz acc. singularis i pluralis oraz przetłumacz każde wyrażenie liber pulcher vir doctus poeta noster dictum Latinum lingua nota populus victus magister narraturus

Utwórz acc. singularis i pluralis oraz przetłumacz każde wyrażenie liber pulcher librum pulchrum libros pulchros vir doctus virum doctum viros doctos poeta noster poetam nostram poetas nostras dictum Latinum dictum Latinum dicta Latina lingua nota lingam notam linguas notas populus victus populum victum populos victos magister narraturus magistrum narraturum magistros narraturos

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Magister nobis dicit Romanos Graeciam occupare et litteras doctrinasque Graecorum cognoscere. Romanos varias Europae terras vincere et occupare lego. Pueri sciunt populos Europae a Romanis victos multa ex disciplinis litterisque Graecis haurire. Videsne multa vocabula et dicta Latina in variis Europae linguis esse? Viros doctos et poetas Polonorum libros suos Latine scribere scimus. Scitisne nos linguam nostram intellegere cupere? Discipuli dicunt se linguam suam intellegere cupere.

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Czy słyszysz, że wszystkie ludy Europy przejęły przez wieki wiele od Greków i Rzymian.

Przetłumacz poniższe zdania na język polski i podkreśl w nich 3 elementy konstrukcji ACI (słowo rządzące, podmiot w acc, orzeczenie w infinitiwie) Auditisne cunctos Europae populos per secula a Graecis et Romanis multa accipere? Magister nobis dicit Romanos Graeciam occupare et litteras doctrinasque Graecorum cognoscere. Romanos varias Europae terras vincere et occupare lego. Pueri sciunt populos Europae a Romanis victos multa ex disciplinis litterisque Graecis haurire. Videsne multa vocabula et dicta Latina in variis Europae linguis esse? Viros doctos et poetas Polonorum libros suos Latine scribere scimus. Scitisne nos linguam nostram intellegere cupere? Discipuli dicunt se linguam suam intellegere cupere.

Przetłumacz zdania (dativus possesivus) Templo multae columnae sunt. Templis antiquis fenestrae non erant. Amico meo multi et pulchri libri sunt. Servis Romanis agri non erant. Domino Romano multi servi erant.

Przetłumacz zdania (dativus possesivus) Świątynia ma wiele kolumn. Świątynie antyczne nie miały okien. Mój przyjaciel ma wiele pięknych książek. Niewolnicy rzymscy nie posiadali ziemi. Rzymski właściciel posiadał wiele służby.