Indicativus imperfecti et futuri I activi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Advertisements

Strona Bierna.
ALGORYTMY INSTRUKCJE WARUNKOWE Część III.
Lectio VIII Passivum I grupa czasów (praesens, imperfectum, futurum I)
Lectio XVI Funkcje trybu coniunctivus
Lectio II Czasownik łaciński
Lectio V II Deklinacja zaimki dzierżawcze
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Karol Dreszer klasa II AG <3
IDA FINK.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zespół Przyrodniczo-Krajobrazowy OLSZYNA Utworzony w 1994 r., obejmujący ochroną teren o powierzchni 2,23 ha, położony na terenie dzielnicy Bielany,
Polityka turystyczna pańswa
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich OŚ IV PROW Mariusz Bednarz Grudzień 2007.
Lectio VI Indicativus perfecti activi,
Lectio VII verba composita z esse.
R USZ SIĘ ! Projekt artystyczno – sportowy Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia.
Krzysztof Kieślowski.
Nazwa, adres i REGON szkoły / placówki lub pieczątka
O ś rodek J ę zyka Polskiego Lekcja Języka Polskiego.
François Viète.
1 Kartuzy, 22 października 2010 r. Założenia do zmian w ustroju szkolnym w Polsce.
Plastyczny Konkurs Międzyszkolny 10 marca 2010 roku
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zdrowe śniadanie klasy III W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Olszynach.
Prezentacja wykonania zabawki mechanicznej.. Celem naszej pracy było uzyskanie falistego ruchu zabawki aby przypominała prawdziwe fale.
Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego
Z ADANIE Zasady: 1. Przez pewien okres czasu będzie wyświetlany fragment wersetu. 2. Fragmenty wyświetlane będą w przypadkowej kolejności. 3. Zadaniem.
Ścieżka dydaktyczna Pielgrzymkowym szlakiem przez dębowy gaj do Górki Klasztornej.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
Patriotyzm wczoraj, dziś i jutro
Klapsem po łapkach – czyli Caught on the spot Projekt numer
Test:Uzyskany wynik: Punkty:Suma uzyskanych punktów I: zwinność23,66 sek.631 ocena: bardzo dobra II: siła kończyn dolnych 306 III: skoczność35 cm.4 IV:
NASZA SZKOŁA Początki naszej szkoły sięgają 1919 roku. Z tego okresu pochodzą najstarsze księgi główne (arkusze ocen) 7-klasowej SzkołKierownik szkoły.
Temat Projektu : Zainteresowania oraz hobby uczniów klasy VI szkoły podstawowej, I i II gimnazjum, a także sposób ich realizacji .
SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2009/ 2010.
LAUREAT KONKURSU KURATORYJNEGO Z MATEMATYKI Z ELEMENTAMI PRZYRODY
SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW GIMNAZJUM W PIERWSZYM SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2010/2011.
SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PIERWSZYM SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2010/2011.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
WARSZTATY Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ KLANZA mgr Paulina Gabryś
„Mam Talent” 6 grudnia 2010r..
3 Posiedzenie Rady Strategii Rozwoju Chojnic Chojnice Strategia Rozwoju Miasta Chojnice na lata Zaawansowanie prac nad Strategią Rozwoju.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Program Innowacyjna Gospodarka to jeden z 6 programów krajowych Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia,
Szkoła Dialogu – porozumienie bez barier Katarzyna Szlęzak - Trener.
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Bezpieczny Internet
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska Szkolenie pt.: Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw – przygotowywanie dokumentacji aplikacyjnej.
Początek, koniec lub przerwanie algorytmu
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Wieprz, r. ZAGADNIENIA TWORZENIA LGD W ŚWIETLE.
DYNAMIKA NAUKA O SIŁACH Opracowała: mgr Magdalena Gasińska.
USPOŁECZNIENIE PROCESU PLANOWANIA STRATEGICZNEGO W WOJEWÓDZTWIE WARMIŃSKO-MAZURSKIM OLSZTYN, 16 LUTY 2012.
SYSTEM WZMOCNIEŃ POZYTYWNYCH ZACHOWAŃ
Moja Szkoła .
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Wprowadzenie do programowania
Lectio VIII Futurum I activi Zaimek zwrotny. Futurum I informacje ogólne  tworzony z tematu praesentis czasownika  inaczej tworzy się go dla koniugacji.
Lectio XVI Coniunctivus perfecti et plusquamperfecti Cum historicum.
Lectio III indicativus et imperativus sum, esse, fui
Lectio II Formy podstawowe czasownika
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Lectio VI Indicativus imperfecti activi. Imperfectum  jeden z trzech czasów przeszłych w języku łacińskim  sposób tworzenia: TEMAT BA KOŃCÓWKI OSOBOWE.
Lectio XVI Funkcje trybu coniunctivus
Lectio IV zaimki osobowe Indicativus imperfecti et futuri I activi
Lectio VI Indicativus perfecti activi,
Coniunctivus perfecti et plusquamperfecti Cum historicum
Zapis prezentacji:

Indicativus imperfecti et futuri I activi Lectio VI Indicativus imperfecti et futuri I activi

Indicativus imperfecti activi odpowiednik polskiego czasu przeszłego niedokonanego tworzenie: I i II koniugacja: temat praesentis – ba – m, s, t, mus, tis, nt III i IV koniugacja: temat praesentis – e – ba – m, s, t, mus, tis, nt

Imperfectum activi

Indicativus futuri I activi odpowiednik polskiego czasu przyszłego zasada tworzenia (algorytm): rozpoznanie koniugacji I oraz II III oraz IV temat praesentis – cecha „b” – spójka – końcówka praesens

Futurum I koniugacji I i II

Indicativus futuri I activi odpowiednik polskiego czasu przyszłego zasada tworzenia (algorytm): rozpoznanie koniugacji I oraz II III oraz IV temat praesentis – cecha czasowa „a” lub „e” – końcówka imperfectum

Futurum I koniugacji III i IV

Imperfectum czasownika sum, esse, fui Singularis Pluralis 1. 2. 3. era-m era-s era-t era-mus era-tis era-nt

Futurum I czasownika sum, esse, fui Singularis Pluralis 1. 2. 3. ero eris erit erimus eritis erunt