Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wprowadzenie do programowania

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wprowadzenie do programowania"— Zapis prezentacji:

1 Wprowadzenie do programowania
Natalia Guzowska

2 Kilka słów o… ALGORYTMACH

3 dziedzina zajmująca się algorytmami i ich własnościami
Algorytm, algorytmika algorytm Muhammad ibn Musa al-Chorezmi IX w. opis rozwiązania krok po kroku postawionego problemu lub sposobu osiągnięcia jakiegoś celu algorytmika Słowo "algorytm" pochodzi od starego angielskiego słowa algorism, oznaczającego wykonywanie działań przy pomocy liczb arabskich (w odróżnieniu od abacism - przy pomocy abakusa), które z kolei wzięło się od nazwiska, które nosił Muhammad ibn Musa al-Chuwarizm (matematyk perski z IX wieku) Euklides 300 p.n.e dziedzina zajmująca się algorytmami i ich własnościami

4 Będziemy uczyć komputery, czyli programować je !
Algorytmy a informatyka informatyka „Nie zrozumie się czegoś, zanim nie wytłumaczy się tego komuś innemu. Nie zrozumie się czegoś naprawdę, zanim nie wytłumaczy się tego komputerowi.” Donald Ervin Knuth Będziemy uczyć komputery, czyli programować je ! jedna z definicji: dziedzina wiedzy i działalności zajmująca się algorytmami Donald Ervin Knuth (ur. 10 stycznia 1938 r. w Milwaukee) – amerykański matematyk, informatyk, emerytowany profesor na katedrze informatyki Uniwersytetu Stanforda. Knuth – jeden z pionierów informatyki – jest najbardziej znany z wielotomowego dzieła Sztuka programowania (The Art of Computer Programming), uznawanego za najbardziej dogłębne, chociaż na razie niedokończone opracowanie na temat analizy algorytmów. informatyka +

5 Algorytm, język programowania, komputer
Proces komputerowej realizacji algorytmu: Opis algorytmu – słowny Zapis w języku programowania (Pascal, C++) Kompilacja – przetłumaczenie na język zrozumiały przez komputer Wykonanie Testowanie Dokumentacja

6 Język programowania C++

7 C++ - język wysokiego poziomu
kod maszynowy generacje języków programowania I generacja – kod maszynowy II generacja – język symboliczny, niskiego poziomu (asembler) III generacja – język wysokiego poziomu (Pascal, C++, Java) IV generacja – narzędzia umożliwiające budowę prostych aplikacji poprzez zestawienie modułów (SQL, Delphi) Im wyższa generacja, tym język programowania jest bardziej podobny do języka naturalnego. Dzięki temu programista może się skupić na rozwiązywanie problemu niż na sposobie jego zapisu. kompilacja inkrementacja Bjarne Stroustrup

8 informacja o programie w Wikipedii
Dev C++ informacja o programie w Wikipedii Dev-Cpp MinGW Setup

9 Do pracy!


Pobierz ppt "Wprowadzenie do programowania"

Podobne prezentacje


Reklamy Google