Media i komunikowanie społeczne w systemie bezpieczeństwa wewnętrznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE
Advertisements

Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
SzOK czyli Szkolny Ośrodek Kariery Szkolny Ośrodek Kariery prowadzi działania, których celem jest ukształtowanie umiejętności wspomagających absolwentów.
Zastosowanie Internetu
Socjologia rynku pracy
Polityka turystyczna pańswa
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
TURYSTYKA W INTERESACH
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚĆI
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wzrost kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
MŁODZI AKTYWIŚCI PREZYDENCJI
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Szkoła w chmurze.
Dlaczego instruktorzy nie czują wspólnoty chorągwi? Prowadząca warsztaty: hm. Dorota Całka.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Z Tikiem zawsze bezpiecznie, zdrowo i ekologicznie SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
PATRIOTYZM.
PRAWIDŁOWA SYLWETKA.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
System gospodarki rynkowej
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Wiedza o społeczeństwie
Władza lokalna w Polsce
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Strategia kształtowania jakości oferty turystyki wiejskiej
Regionalny Program Operacyjny (RPO) województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
Prof. dr hab. Halina Buk WSPARCIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH W FINANSOWANIU INWESTYCJI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO Chorzów, 26- września 2008 r.
ZARZĄDZANIE PROCESAMI KOMUNIKACYJNYMI PRZEZ EVENT MARKETING
Wydarzenia charytatywne jako sposób komunikacji tożsamości przedsiębiorstwa. Opracowanie: Dagmara Lustyk Event marketing jako nowa forma procesów komunikacyjnych.
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
to odzysk,który polega na powtórnym przetworzeniu substancji i materiałów to wszelkie działania nie stwarzające zagrożenia dla życia,zdrowia ludzi.
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji Czym jest samorząd informacyjny i jaki powinien być?
Prawo o aktach stanu cywilnego
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
PUBLIC RELATIONS.
„Psychologia w sprzedaży. Jakie techniki stosują handlowcy?”
Temat 1: Umieszczanie skryptów w dokumencie
Procesy poznawcze WPROWADZENIE.
Przyczyny, przejawy, skutki
Fizyka ruchu drogowego
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Dzień bezpiecznego Internetu
Instytut Logistyki i Magazynowania
Działanie 6.2 Rozwój kultury i zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Pomorze 2030 – scenariusze rozwoju i kluczowe technologie Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Informacja nt. projektu Gdańsk, listopad 2009 r.
WoF PLATFORMA KOMUNIKACJI. WoF jest platformą komunikacji systemem wspomagającym obieg informacji oraz zarządzanie w firmie Zapewnia elektroniczny obieg.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt Wortal Transferu Wiedzy jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz ze środków budżetu.
PIENIĄDZE.
Zapis prezentacji:

Media i komunikowanie społeczne w systemie bezpieczeństwa wewnętrznego Istota komunikacji społecznej dr Sławomir Gawroński

Definicja komunikowania Komunikowanie jest rodzajem kontaktu (procesem, interakcją) nawiązanego za pomocą zmysłów lub specjalnie do tego przystosowanych narzędzi (środków komunikowania - mediów), między co najmniej dwiema osobami, z których jedna (nadawca) przekazuje drugiej (odbiorcy) za pomocą zrozumiałych dla nich znaków pewne treści pojęciowe (symboliczne) lub emocje z zamiarem wywołania u odbiorcy określonych reakcji.

Istota komunikowania Komunikowanie jest: Procesem społecznym – dotyczy funkcjonowania wszelkich zbiorowości społecznych; Procesem symbolicznym – w komunikowaniu mamy do czynienia z symboliką znaków i symbolicznym przedstawianiem treści; Relacją wzajemną – opiera się na sprzężeniu zwrotnym, zamianie ról komunikacyjnych, realności działania ludzkiego, będącego wynikiem komunikowania.

Istota komunikowania Komunikowanie: Opiera się na indywidualnej interpretacji przekazu; Przebiega w określonym kontekście – zgodnym w reprezentowanym poziomem komunikowania; Jest działaniem świadomym i celowym; Polega na ciągłych i przemiennych oddziaływaniach

Funkcje komunikacji społecznej Społeczna Umożliwia tworzenie więzi społecznych, koordynuje aktywność członków danej grupy, jest swoistą formą socjalizacji, w tym uczenia konformizmu jednostki wobec norm grupowych i ogólnospołecznych. Regulacyjna polega na wywieraniu wpływu na postępowanie ludzi, poprzez upowszechnianie i egzekwowanie pewnych wartości, norm i wzorów zachowania, wspólnych pewnej grupie lub całemu społeczeństwu.

Funkcje komunikacji społecznej Psychologiczna Umożliwia samodoskonalenie się człowieka, który poprzez zdobywanie, przetwarzanie i przekazywanie informacji lepiej rozumie siebie, innych ludzi i otaczający go świat.

Modele procesu komunikowania

Modele procesu komunikowania

Modele procesy komunikowania

Poziomy komunikowania społecznego

Poziomy komunikowania komunikowanie intrapersonalne - proces biologiczny i psychiczny, jest to odbieranie i reakcja centralnego układu nerwowego na bodźce płynące z organizmu. Komunikowanie interpersonalne - najniższy poziom komunikowania społecznego. Zazwyczaj odbywa się „twarzą w twarz".

Poziomy komunikowania Komunikowanie intragrupowe - komunikowanie w małych grupach takich jak rodzina, grupa pracownicza, grupa towarzyska przyjaciół. Komunikowanie intergrupowe - komunikowanie odnosi się do dużych liczebnie grup, w których nie wszyscy członkowie mają osobiste, bezpośrednie styczności. Najczęściej są to wspólnoty lokalne, stowarzyszenia czy związki. Komunikowanie organizacyjne/instytucjonalne - komunikowanie jest sformalizowane, władza i kontrola jasno zdefiniowane, role nadawcy i odbiorcy jednoznacznie określone.

Poziomy komunikowania Komunikowanie masowe - najszerszy proces komunikowania, odnosi się do komunikowania za pośrednictwem mediów szeroko rozumianych. w transmisji i wymianie informacji uczestniczy największa liczba ludzi. Zabiera także najwięcej czasu. Komunikowanie globalne. Traktowane jest jako najszersza forma komunikowania masowego – oparta na sieci Internet.

Komunikacja społeczna w społeczeństwie informacyjnym Społeczeństwo informacyjne Społeczeństwo, w którym towarem staje się informacja traktowana jako szczególne dobro niematerialne, równoważne lub cenniejsze nawet od dóbr materialnych. Społeczeństwo informacyjne odnosi się do różnorodnych aspektów komunikacji, magazynowania i przekształcania informacji.

Cechy społeczeństwa informacyjnego Wysoko rozwinięty sektor usług, przede wszystkim sektor usług nowoczesnych (bankowość, finanse, telekomunikacja, informatyka, badania i rozwój oraz zarządzanie). W niektórych krajach w tym sektorze pracuje przeszło 80% zawodowo czynnej ludności, przy czym sektor usług tradycyjnych przekracza nieznacznie 10%. Gospodarka oparta na wiedzy. Wysoki poziom scholaryzacji społeczeństwa. Wysoki poziom alfabetyzmu funkcjonalnego w społeczeństwie. Postępujący proces decentralizacji społeczeństwa. Renesans społeczności lokalnej. Urozmaicanie życia społecznego.

Właściwości społeczeństwa informacyjnego Wytwarzanie informacji – masowy charakter generowanych informacji, masowe zapotrzebowanie na informację i masowy sposób wykorzystywana informacji. Przechowywanie informacji – techniczne możliwości gromadzenia i nieograniczonego magazynowania informacji. Przetwarzanie informacji – opracowywanie technologii i standardów umożliwiających m.in. ujednolicony opis i wymianę informacji. Przekazywanie informacji – przekazywanie informacji bez względu na czas i przestrzeń. Pobieranie informacji – możliwość odbierania informacji przez wszystkich zainteresowanych. Wykorzystywanie informacji – powszechne, otwarte i nielimitowane korzystanie z internetu jako źródła informacji.

Funkcje społeczeństwa informacyjnego Edukacyjna – upowszechnienie wiedzy naukowej oraz uświadamianie znaczenia podnoszenia kwalifikacji. Komunikacyjna – Społeczeństwo informacyjne ma za zadanie stworzenie możliwości komunikowania się wielu różnorodnych grup w obrębie całości społeczeństwa globalnego. Socjalizacyjna i aktywizująca – mobilizacja osób czasowo lub stale wyłączonych z możliwości swobodnego funkcjonowania społeczeństwa. Cechuje się także wykonywaniem zawodu bez konieczności wychodzenia z domu i aktywizacją niepełnosprawnych. Partycypacyjna – możliwość prowadzenia debat i głosowania w internecie. Organizatorska – tworzenie warunków konkurencyjności na rynku. Ochronna i kontrolna – stworzenie mechanizmów obrony obywateli i instytucji przed wirtualną przestępczością.

Rozwój społeczeństwa inf. obejmuje: pełną liberalizację rynku rozległą infrastrukturę telekomunikacyjną spójne i przejrzyste prawodawstwo nakłady finansowe na badania i rozwój nieskrępowany dostęp do sieci wszystkich operatorów szeroki i tani dostęp do Internetu publiczny dostęp do informacji umiejętność wymiany danych bez względu na odległość wysoki odsetek zatrudnienia w usługach