Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERŚRODOWISKOWA
Komunikacja interpersonalna
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Spotkanie 2 Sztuka komunikacji.
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
NIEWERBALNA KOMUNIKACJA
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
„GRANT ZACHODNIOPOMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY"
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Komunikacja.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
 Mowa ciała, język ciała, komunikacja niewerbalna – zespół niewerbalnych komunikatów nadawany ch i odbieranych przez ludzi na wszystkich niewerbalnych.
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
Komunikacja międzyludzka
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
KOMUNUIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikowania się.
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Sposoby Komunikacji.
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja międzyludzka na przestrzeni wieków.
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
Metody Komunikacji.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Zapis prezentacji:

Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym? Cz. I. Komunikacja interpersonalna

Pojecie komunikacji Z łac. Communicatio, oznacza łączność, wymianę, rozmowę. W relacjach międzyludzkich komunikacja to przekaz pewnego komunikatu, informacji i zdolności do odbioru i rozumienia przekazu. Przekazanie komunikatów odbywa się za pomocą umownych znaków takich jak: słowa, gesty, dźwięki, litery, liczby symbole.

Komunikowanie to.... ... mówienie i słuchanie, to akt dzielenie się z innymi swoimi myślami i uczuciami (K. Hogan) ... wzajemne przekazywanie informacji ... idei, uczuć itp. za pomocą symboli tworzonych rzez słowa, obraz, dźwięk czy dotyk (A. Wiszniewski)

Rodzaje komunikacji KOMUNIKACJA NIEWERBALNA WERBALNA

Funkcje komunikacji Pozwala wyrazić swoje myśli, przekonania i uczucia Daje możliwość podzielenia się z innymi własnym doświadczeniem Umożliwia wymianę posiadanych informacji Pozwala nawiązać więzi miedzy ludźmi Pozwala na dokonanie zmian w zachowaniu innych Zezwala na wykonanie wspólnego zadania Daje możliwość uzgodnienia poglądów Komunikacja przyczynia się do kształtowania obrazu siebie jako człowieka

Model komunikacji NADAWCA ODBIORCA WIADOMOŚĆ koduje wiadomość w słowach lub sygnałach niewerbalnych WIADOMOŚĆ Mowa, sygnały niewerbalne, diagramy, pisma, obrazy ODBIORCA Odkodowuje wiadomość, nadaje znaczenie sygnałom niewerbalnym, transmituje sprzężenie zwrotne

Bariery komunikacji FILTRY UWAGI FILTRY EMOCJI FILTRY SŁOWNE

Do filtrów uwagi zaliczamy Hałas Niekorzystne warunki otoczenia Przerywanie Czas

Do filtrów emocji zaliczamy Uprzedzenia Status Doświadczenie Z góry przyjęte założenia Wartości i przekonania

Do filtrów słownych zaliczamy: Krytykowanie Moralizowanie Rozkazywanie Groźby Doradzanie Logiczne argumenty Uspokajanie Żargon

10 uniwersalnych reguł dobrej komunikacji 1. Zwracać uwagę na mowę własnego ciała 2. Dawać wyraz swojej uwadze 3. Dostosować się do tempa i rytmu mowy partnera 4. Swoja wypowiedź przygotować wcześniej 5. Rozpoznać naturalny styl słuchania rozmówcy oraz dostosować się do niego 6. Być świadomym ostatecznej granicy do której można się posunąć w razie różnicy zdań

10 uniwersalnych reguł dobrej komunikacji c.d. 7. Przyjmować sygnały przekazywane przez rozmówcę mową ciała 8. Używać ogólnie rozumianych pojęć 9.Stawiać pytania dodatkowe by upewnić się czy treść została dobrze zrozumiana 10.Sprawić, aby słuchacz zapamiętał usłyszaną treść, wskazać analogie do bliskich i znanych faktów

Gesty prawdę ci powiedzą... Skrzyżowanie rąk na piersiach to podświadoma próba obrony przed tym, co nieznane. Przy tej konfiguracji należy liczyć się z negatywnym podejściem rozmówcy. Pozycja pozytywnego usposobienia, gdzie stojąca osoba ma skrzyżowane nogi jest dobrym znakiem dla rozmówcy.