Ćwiczenia 2: Zero-Intelligence Traders

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotował: Adrian Walkowiak
Advertisements

Krótka prezentacja na temat przemocy i pornografii
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
Ćwiczenia 4: Sugarscape Mateusz Zawisza 1 Zakład Analizy i Wspomagania Decyzji Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Modelowanie wieloagentowe 1 Stypendysta.
Ćwiczenia 5: Analiza wyników symulacji
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Socjologia rynku pracy
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Analiza matematyczna III. Funkcje Funkcje II – własności podstawowe
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
PROJEKT WEDŁUG DILBERTA
Powinieneś koniecznie śmiać się cześciej!!! Gdybyś przez 8 lat, 7 miesięcy i 6 dni krzyczał, wyprodukowałbyś wystarczająco energii, żeby ogrzać szklankę
POPYT I PODAŻ.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Podstawy programowania
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
fotografie - Marcel Cohen
Co każdy użytkownik komputera wiedzieć powinien
Prawa Dziecka.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
Ach te baby... Ach te baby....
ALGORYTMY.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
Antonie de Saint-Exupery
Odpowiedzialność prawna rodziców i opiekunów. Przepisy Art PRD Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła.
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
System gospodarki rynkowej
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Ruch niejednostajny Wykres zależności Wykres w zależności od prędkości susającego zająca (1) i poruszającego się żółwia (2) od czasu trwania ruchu.
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
HABEMUS PAPAM..!!.
Jan Paweł II orędownik prawdy
P A M I Ę T A M Y K O C H A M Y.
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Dominik Jedliński oraz Bartek Kurczab
T58 Zasady dynamiki 2x45 wykład 2x45 ćwiczenia. I zasada dynamiki I zasada dynamiki może być (jest) formułowana na kilka sposobów. Najczęściej ma ona.
MAŁE KROCZKI W DUŻYM BIZNESIE MAŁE KROCZKI W DUŻYM BIZNESIE.
Przygotowali : Szymon, Filip i Piotrek
Bezpieczny Internet Ty też jesteś częścią wirtualnego świata.
Ewolucja lewicowych grup intersu (SLD i przyjaciele) w Polsce po 1989 roku! - kliknij tu -kliknij tu.
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Opracowała: Iwona Kowalik
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
12 luty 2008r.- Dzień Bezpieczeństwa Internetu Bezpieczeństwo dziecka w SIECI.
Święto Plonów Sękowice 2008 Festyn odbył się dnia r. Budżet projektu: Całkowita wartość projektu – 7.561,53 zł w tym: środki EFRR – 6.427,29.
Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia! Ogólnopolski Konkurs CSR Biznes Społecznie Odpowiedzialny My też mamy coś do powiedzenia!
Wydatki na zakup podręczników i akcesoriów szkolnych gemiusReport sierpień 2006.
Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Szkolenie z zakresu lamp – Część 4 Odpowiedź na potrzeby klienta.
Gol I GOL 2 Moje REFLEKSJE NA temat filmu. Film Gol - moim zdaniem - był bardzo ciekawy… Pokazał że nawet ci najsilniejsi zmieniają się pod wpływem pieniędzy…
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Temat 5: Elementy meta.
GBOB CHALLENGE © GBOB Poland Czym jest GBOB Challenge? GBOB = Global Battle of the Bands GBOB Challenge jest największym na świecie konkursem.
STARA DOROŻKARNIA Od roku 1985 Projekt Pedagoga ulicy Siekieraut- wieeelka ławka.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Bardzo pożyteczna rzecz, czy narzędzie zbrodni?
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Analiza procesów metodą siatki jakości, badanie satysfakcji klienta, doskonalenie z wykorzystaniem analizy ryzyka 24 kwietnia IV Konferencja Analizy.
Zapis prezentacji:

Ćwiczenia 2: Zero-Intelligence Traders Modelowanie wieloagentowe Ćwiczenia 2: Zero-Intelligence Traders Mateusz Zawisza1 Zakład Analizy i Wspomagania Decyzji Szkoła Główna Handlowa w Warszawie 1 Stypendysta projektu „Weź stypendium – dla rozwoju”

Plan zajęć Opis problemu ZI Traders Model koncepcyjny środowiska i agentów Implementacja w NetLogo Meta modelowanie

Opis sytuacji Populacja N = N1 + N2 studentów SGH podzieliła się na tych, którzy mają bluzę SGH (N1) lub jej nie mają (N2). Studenci nieposiadający bluzy chcieliby zakupić jedną sztukę. Studenci posiadający bluzę chcieliby ją sprzedać. Każdy ze studentów cechuje się swoim indywidualnym sentymentem, który przywiązuje do bluzy (ang. reservation price). W przypadku studentów sprzedających bluzę jest to najmniejsza cena, za którą gotowi są rozstać się ze swoją bluzą (indywidualny koszt bluzy). W przypadku studentów kupujących bluzę jest to najwyższa cena, po której są gotowi nabyć bluzę (indywidualna użyteczność z bluzy). W celu dokonania transakcji, studenci łączą się w pary (kupujący-sprzedający). Sprzedający bluzę student zgłasza swoją cenę sprzedaży, która jest ceną większą od jego indywidualnej wartości bluzy. Analogicznie, kupujący student zgłasza swoją cenę zakupu, która jest mniejsza od jego indywidualnej wartości bluzy. Transakcja dochodzi do skutku, gdy istnieje cena zadawalająca obie strony. Proces łączenia się w pary trwa dopóki istnieje szansa dokonania transakcji.

Eksperyment Zasady gry: Każdy otrzyma poufną informację o: Typie studenta (sprzedającego / kupującego bluzę) Indywidualnej wartość bluzy Szukacie osoby odmiennego typu i próbujecie dobić targu - jeśli się uda zgłaszacie do mnie cenę transakcji Cel: zdobycie / sprzedanie bluzy Ograniczenia: nie możecie być stratni

Krzywa popytu i podaży

Pytania do eksperymentu Niech każdy znajdzie siebie na krzywej popytu lub podaży. Jaka jest cena bluzy w równowadze? Jaka jest cena bluzy na naszym rynku? Jaka jest ilość handlowanych bluz w równowadze? Jaka jest ilość handlowanych bluz na naszym rynku? Jaka jest maksymalna możliwa ilość handlowanych bluz na naszym rynku? Jaka towarzyszy temu nadwyżka? Kto z Was osiągnął najwyższą nadwyżkę? Kto z Was kupił/sprzedał bluzę na naszym rynku, a nie zrobiłby tego na rynku klasycznym? Tj. jest po prawej stronie krzywej popytu lub podaży? Kto z Was nie dokonał transakcji (nie znalazł drugiej chętnej strony), pomimo tego, że na klasycznym rynku by tego dokonał? Tj. Jest po lewej stronie krzywej popytu lub podaży?

Pytania do symulacji Jaki jest rozkład cen transakcji? Jaka jest średnia i odchylenie standardowe cen transakcji? Narysuj krzywe popytu i podaży oraz wyznacz na ich podstawie równowagową cenę i ilość bluz SGH. Jak średni poziom cen symulacji różni się od ceny równowagowej? Wyznacz nadwyżkę studentów. Jak bardzo różni się ona od nadwyżki, osiąganej w sytuacji gdyby studenci handlowali bluzami po cenie równowagowej, tj. takiej, która maksymalizuje nadwyżkę. Jakbyś ocenił stopień racjonalności studentów SGH? Czy jest on wystarczający do osiągnięcia wysokiej efektywności?

Model konceptualny Środowisko Parametry środowiska: - ??? Metody środowiska: AgentTyp1 Atrybuty: ??? … Metody: ??? AgentTyp2 Atrybuty: - ??? - … Metody: ???

Model konceptualny Środowisko max-cost-value; max-utility-value buyers-number; sellers-number do-plots do-statistics Buyer utility-value transactional-price traded? offer-buyer-price Sellers cost-value transactional-price traded? offer-seller-price

Implementacja w NetLogo Środowisko max-cost-value max-utility-value buyers-number sellers-number do-plots do-statistics

Implementacja w NetLogo Buyer utility-value transactional-price traded? offer-buyer-price

Praca domowa Wykonaj eksperymenty symulacyjne z BehaviorSpace Wykonaj co najmniej 700 symulacji Wynik symulacji zapisz w formacie Table output Przyjdź z plikiem wynikowym na 5. zajęcia, na których będziemy go analizować w R-Project.