TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
KODEKS 2.0.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowej Wsi DEBATA KLASY IIIc wych. Bożena Zawistowska.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
DEBATA.  Od momentu przystapienia szkoły do projektu nasi uczniowie sa na bieżąco informowani o założeniach programu. Podczas lekcji i dodadatkowych.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DEBATA SZKOLNA.  Korzystamy z komputera pod opieką rodziców lub nauczycieli.  Zgłaszamy dorosłym wszystko, co wydaje nam się podejrzane lub złe.  Korzystamy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Od września w naszej szkole realizowany jest program „Szkoła z klasą”.
DEBATA KODEKS 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
Sopocka Akademia Tenisowa
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B

Wprowadzeniem do zajęć było krótkie przedstawienie założeń programu „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.”

Debata odbyła się 2 grudnia, w piątek Debata odbyła się 2 grudnia, w piątek. Uczestnikami debaty byli uczniowie klasy 6b (23 osoby). Debatę prowadziła wychowawczyni, pani Magdalena Łobejko.

Dzieci wspólnie z wychowawcą ustaliły metodę pracy podczas realizacji tematu zajęć – pracę w małych zespołach.

Grupa I pracowała zad zasadami korzystania z TIK w formie telewizji, sprzętu DVD, video oraz magnetofonu.

Grupa II pracowała nad zasadami korzystania z TIK w formie komputera oraz Internetu.

Grupa III pracowała nad zasadami korzystania z TIK w formie różnego rodzaju aparatów telefonicznych.

Dzieci dyskutowały w grupach, omawiały przydatność pomysłów i zapisywały je na przygotowanych kartkach.

Wyniki pracy uczniów porządkowały przygotowane wcześniej plansze pomocnicze.

Uczniowie dyskutowali m. in Uczniowie dyskutowali m.in. o: - wyłączaniu telefonów podczas lekcji i i uroczystości szkolnych - odpowiedzialności materialnej za posiadany aparat - zakazie fotografowania i nagrywania telefon em innych osób.

Uczniowie dyskutowali m. in Uczniowie dyskutowali m.in. o: - ograniczaniu czasu spędzanego przed komputerem - ostrożności w nawiązywaniu znajomości przez Internet - uczciwemu korzystaniu z Internetu jako źródła informacji

Uczniowie dyskutowani m. in Uczniowie dyskutowani m.in. o: - korzystaniu ze sprzętu pod opieką dorosłych - kontrolowaniu oglądanych treści pod względem dostosowania do poziomu wiekowego dzieci - ograniczaniu czasu spędzanego przed telewizorem.

Praca w zespołach przebiegała sprawnie, wszyscy byli zaangażowani w pracę, by osiągnąć jak najlepszy efekt.

Podczas pracy panowała miła atmosfera, żadna z grup nie zakłócała pracy innym.

Wszystkie zespoły prezentowały swoje zasady na forum klasy.

Następnie pozostałe grupy uzupełniały braki oraz dyskutowano zasadność zapisanych treści. Po omówieniu zasad zostały one zawieszone przy symbolach TIK przypisanych do danego zespołu.

Pozytywne przykłady korzystania z TIK przez szkołę, nauczycieli i uczniów to np.: - oglądanie filmów edukacyjnych (DVD) - słuchanie i nauka piosenek na lekcji muzyki - muzyka do układów tanecznych apele szkolne.

Pozytywne przykłady korzystania z TIK przez szkołę, nauczycieli i uczniów to np.: - możliwość wezwania rodziców w razie potrzeby - zarezerwowanie miejsc w kinie, na prelekcje ekologiczną, - podanie zmiany planu.

Pozytywne przykłady korzystania z TIK przez szkołę, nauczycieli i uczniów to np.: - oglądanie prezentacji multimedialnych na lekcjach - ilustrowanie apeli szkolnych fotografiami, muzyką - wyszukiwanie ciekawych konkursów.

Uczniowie wskazali pozytywne praktyki korzystania z TIK w szkole, przez nauczycieli oraz przez ich kolegów.

Wszystkie dzieci zaprezentowały swoje opinie na forum.

Następnie każde dziecko umieściło swój zapisany głos na planszach.

Zagadnieniem, które szczególnie zainteresowało uczniów było bezpieczeństwo.

Największe kontrowersje wzbudzało u większości osób korzystanie z telefonów komórkowych, a zwłaszcza ich działanie w nieodpowiednich momentach np. dzwonienie podczas lekcji czy apelu szkolnego.

Powstał klasowy kodeks 6b zawierający zasady korzystania z TIK.

Uczniowie stwierdzili, że spisane zasady nie są czymś nowym w naszej placówce i do tej pory były stosowane. Według dzieci stosowanie TIK w edukacji jest w obecnych czasach nieodzowne i umożliwia zastosowanie różnorodnych metod nauczania. Korzystanie z TIK jest powszechne. Niestety dobre zasady korzystania z niej już nie tak bardzo. Uczniowie chcą upowszechnienia kodeksu pracy z TIK oraz obserwowania jego przestrzegania. Podpozycje zmian będą wprowadzane w miarę potrzeb. Dzieci chcą powrócić do dyskusji na ten temat po upływie I semestru. Uczniowie chcą brać udział w debacie szkolnej. Proponują wybranie delegacji i przedstawienie klasowego kodeksu na forum oraz porównanie go z innymi propozycjami klas.

Wnioski z dotychczasowej pracy: Stworzenie kodeksu klasowego przebiegało bez problemów. Uczniowie klasy szóstej potrafią pracować z TIK, nie sprawia im to trudności. Dzieci rozumieją potrzebę postępowania wg ustalonych zasad, bo gwarantuje im to bezpieczeństwo i właściwe zachowanie wobec innych ludzi oraz sprzętu. W pracy nad programem nie napotkaliśmy problemów, gdyż uczniowie klas szóstych nie maja trudności z korzystaniem z TIK, co usprawnia realizacje tego typu działań.