Wspólnie ustaliliśmy zasady współpracy w grupie i wybraliśmy lidera każdej grupy. Zawsze przestrzegaliśmy tych zasad. Pamiętaliśmy również o naszym Szkolnym Kodeksie 2.0.
Tworzenie projektu zaczęło się wielką burzą mózgów. Stworzyliśmy 5 grup i ustaliliśmy zadania do wykonania. Grupa nr 1 Jedyneczki Jaka gleba do rozwoju rośliny ? Grupa nr 2 Dwójeczki Co roślina potrzebuje do życia? Grupa nr 3 Trójeczki Po co zjadamy witaminy? Grupa nr 4 Czwóreczki Wiemy, jakie zioła będziemy hodować? Grupa nr 5 Piąteczki Wiemy, jak stworzyć ogródek?
Jaka gleba dla najlepszego rozwoju rośliny? Liderem tej grupy jest Natalia. To zadanie zostało zrealizowane dzięki doświadczeniu pt. Jakie podłoże najlepsze do rozwoju roślin? Natalia przygotowała 3 pojemniki -z piaskiem, -z ziemią –z mieszanką piasek i ziemia oraz 3 fasolki i kartę obserwacji. Dowiedzieliśmy się, że fasolka najszybciej rośnie w ziemi. Wniosek: ziemia najlepszym podłożem dla roślin w naszym ogródku!
Co roślina potrzebuje do życia? Ta grupa stworzyła ilustrację wyjaśniającą potrzeby roślin, czyli krótko o fotosyntezie. Liderem grupy jest Dominika. Wniosek: wiemy jakie warunki do życia potrzebują nowalijki: (odpowiedniej temperatury, nasłonecznienia, wody i gleby).
Po co zjadamy witaminy? Liderem grupy jest Szymon. Grupa wykonała prezentację pt. Witaminy, dzięki niej koledzy i koleżanki z klasy dowiedzieli się dużo ciekawostek o witaminach.
Jakie zioła będziemy hodować? Liderem grupy jest Olga. Grupa nr 4 stworzyła prezentację o ziołach. Dowiedzieliśmy się z niej jak zioła wpływają na nasz organizm oraz jakie mają witaminy i minerały.
Wiemy, jak wykonać ogródek? Liderem grupy jest Nikola. Piąteczki stworzyły nasz ogródek. Zasiały w nim różne zioła, wśród nich są rzeżucha, szczypiorek, koperek, tymianek, sałata, mięta, pietruszka, lubczyk i kiełki soi, soczewicy, rzodkiewki. Oni byli odpowiedzialni za podlewanie ogródka i dbanie o niego, ale wszyscy sumiennie im pomagali.
Wszystkie nasze zadania z projektu i nie tylko są opisane na blogu na stronie (grupa Jakuba) (grupa Katarzyny) Nagrody Większość naszych poczynań była nagradzana. Byliśmy dumni z pochwał, emblematów - zielonych listków. Najwięcej jednak satysfakcji mieliśmy z otrzymywanych odznak na prowadzonych przez nas blogach. Zdobyliśmy wszystkie możliwe! Tak wygląda nasz blog:
Podczas pracy nauczyliśmy się jak obsługiwać rzutnik. Rzutnik wykorzystaliśmy przy przedstawieniu prezentacji. Przy okazji wykorzystaliśmy TIK (laptop, aparat cyfrowy z funkcją kamerowania, urządzenie wielofunkcyjne, Internet, pocztę elektroniczną, dziennik elektroniczny – komunikatory, itp.
Prezentacje pt.,,Witaminy i,,Witaminki w naszym ogródku klasowym zostały przedstawione na forum klasy. Wykorzystaliśmy przy tym rzutnik. Obie prezentacje bardzo się nam podobały.
Dbamy o nasz ogródek i regularnie go podlewamy. Niedawno pikowaliśmy niektóre zioła. Jeżeli będzie tak dalej nasz ogródek będzie piękny i dorodny. Nie zabraknie świeżych i zdrowych ziół przez cały rok!
Kiedy zioła były już dorodne, duże i jadalne, jedliśmy z nimi kanapki. Kanapki były pyszne. Pamiętajmy o zdrowym odżywianiu! PYCHOTKA !
Znamy wartości odżywcze ziół Wiemy dużo o witaminach Potrafimy wyhodować ogródek szkolny Troszczymy się o swoje zdrowie Tworzymy prezentacje w programie PowerPoint Obsługujemy rzutnik, aparat cyfrowy Świadomie korzystamy z różnych źródeł informacji Umiemy prowadzić blogi Świetnie pracujemy w grupie Podczas realizacji zadań było zawsze zdrowo, bezpiecznie i ekologicznie!
Dzi ę kujemy za uwag ę