Role i więzi grupowe - projekt

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
O projekcie „Przedsiębiorcze szkoły”
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Sonia Rzeczkowska Katowice, r. Witam Państwa.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
XXI Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP Warszawa, maja 2011r.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Organizacja i zarządzanie firmą
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
1 1.
1 1.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Czym jest e-Dziennik? To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen Uczniów. Dzięki niemu każdy Rodzic.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Sopocka Akademia Tenisowa
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport po ocenie 360° - fragment
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Role i więzi grupowe - projekt Projekt "Motywator" - platforma pomocy innym w osiąganiu celów: http://motywator.ucoz.pl/ AUTORZY: Bogumiła Folarzyńska Łukasz Garstecki Monika Głuszkowska Izabela Trojak

Cele podjętego projektu Naszym celem było stworzenie funkcjonującej on-line platformy pomocy innym w osiąganiu celów. Zrealizowany przez nas projekt ma stanowić inspirację dla innych w zmienianiu swojego życia na lepsze. Chcieliśmy podzielić się swoją wiedzą oraz znanymi nam narzędziami coachingowymi, tak aby inni mogli z nich skorzystać dla osiągania swoich celów. Naszym celem było także wzbudzenie u innych motywacji do poprawy jakości ich życia pod dowolnie wybranym przez nich względem.

Cele podjętego projektu Naszym celem było także rozwinięcie takich kompetencji społecznych, jak: zdolności komunikacyjne oraz umiejętności współpracy (poprzez realizację projektu w zespole, gdzie dodatkowym utrudnieniem jest praca wyłącznie on-line), kreatywność (poprzez generowanie pomysłów na realizację projektu), radzenie sobie w trudnych sytuacjach (jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji projektu).

Problem, który był podjęty w projekcie W projekcie poruszyliśmy problem, który jest dość często spotykanym zjawiskiem, a mianowicie problemem znalezienia i utrzymania motywacji do dokonywania zmian w swoim życiu i osiąganiu dowolnie założonych celów.

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie W celu pomocy innym w odnalezieniu w sobie motywacji, a także utrzymaniu jej na poziomie umożliwiającym realizację założonych celów stworzyliśmy stronę internetową składającą się z następujących podstron:

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie „Inspiracje” - artykuły na temat motywacji, raczenia sobie z problemem odkładania spraw na później, określania i osiągania celów itp.

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie „Wspomagacze” - narzędzia do wydruku lub ściągnięcia na komputer, które użytkownik może wypełnić sam, wspierające go w osiąganiu celów, wraz z instrukcją ich użycia

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie „Forum wsparcia” pozwalające na wymianę doświadczeń, dzielenie się problemami i poradami itd.

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie „Nasze cele i sukcesy” – miejsce na pochwalenie się powziętym celem, albo osiągniętym już sukcesem.

Jak rozwiązano problem podjęty w projekcie "Poproś o kopa do działania" - miejsce, gdzie użytkownik może zostawić swój e-mail lub nr telefonu wraz z określeniem celu, jaki chce osiągnąć. Spowoduje to że np. raz na tydzień wysyłane będą do niego spersonalizowane, krótkie wiadomości mające przypominać mu o założonym celu (za pośrednictwem specjalne do tego celu stworzonego adresu e-mail, bądź bezpłatnych internetowych bramek sms-owych).

Miejsce realizacji projektu Projekt był realizowany wyłącznie wirtualnie, każdy więc wykonywał swoją część przydzielonych zadań u siebie w domu.

Osoby, do których było kierowane zadanie projektowe Projekt jest kierowany do każdego człowieka, który chce osiągnąć jakiś cel w swoim życiu osobistym lub zawodowym, a który boryka się niekiedy z problemem braku motywacji do działania, czy też poszukuje narzędzi i inspiracji, które pomogą mu w dążeniu do założonego celu.

Harmonogram projektu Zadanie Termin Integracja – wdrożenie zaplanowanych działań, które pozwolą przekształcić grupę w zespół 1-15.12.2012 Generowanie pomysłów oraz ustalenie dokładnej wizji realizacji projektu wraz z określeniem zadań, które będzie trzeba wykonać w celu jego wykonania 15-20.12.2012 Rozdzielenie zadań składających się na projekt wśród wszystkich członków zespołu 20.12.2012

Harmonogram projektu Zadanie Termin Stworzenie szkieletu strony internetowej oraz rozesłanie loginu i hasła administratora do wszystkich członków zespołu 20-29.12.2012 Uzupełnianie poszczególnych części strony internetowej przez członków zespołu, zgodnie z ustalonym wcześniej podziałem odpowiedzialności 30.12.2012 – 25.01.2013 Konsultacja grupy – próba obiektywnej oceny efektów pracy, ewentualne pomysły na udoskonalenia i korekty oraz ich wdrożenie 25.01.2013

Archiwizacja projektu, zgodnie z zarządzeniem AHE Harmonogram projektu Zadanie Termin Stworzenie niniejszej prezentacji dokumentującej projekt oraz zamieszczenie jej na platformie 25-28.01.2013 Archiwizacja projektu, zgodnie z zarządzeniem AHE do 17.02.2013

Efekty materialne i niematerialne projektu Materialnym efektem projektu jest funkcjonująca pod adresem http://motywator.ucoz.pl/ platforma pomocy innym w osiąganiu celów, do której każda zainteresowana osoba ma dostęp i na której może swobodnie się wypowiadać oraz uzyskać wsparcie

Efekty materialne i niematerialne projektu Niematerialnym efektem projektu jest rozwinięcie przez nas kompetencji takich jak: umiejętność współpracy w utrudnionych warunkach (online), umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach (np. awaria serwera, która wystąpiła pod koniec projektu), kreatywność oraz umiejętności komunikacyjne.

Mocne i słabe strony projektu Mocne strony: Szybkie skompletowanie zespołu Opracowanie prawidłowych zasad współpracy oraz działań pozwalających przekształcić grupę w zespół Sprawne generowanie pomysłów na projekt Dokładne opracowanie planu działania oraz rozdzielenie zadań

Mocne i słabe strony projektu Pojawiające się opóźnienia w pracy, powodujące konieczność modyfikacji harmonogramu Brak czasu i inne wydarzenia, które spowodowały niepełne wywiązywanie się z powierzonych zadań, powodujące realizację celu w mniejszym zakresie, niż było to zakładane

Plan modyfikacji (w przyszłości) lub kontynuacji projektu Przydatne byłoby ustalenie dla jednej z osób funkcji „Strażnika czasu”, który na bieżąco przypominałby każdemu o obowiązujących terminach oraz rozliczał z ich wykonania. Rozesłanie adresu do wszystkich innych uczestników kursu, które pozwoli na uzyskanie informacji zwrotnej oraz na dalszy rozwój platformy Zachęcenie innych, np. na forach internetowych, wśród znajomych itp. do aktywnego korzystania z powstałej w projekcie platformy

Korzyści podmiotowe i społeczne projektu dla zespołu, który zrealizował zadanie Dzięki realizacji projektu wszyscy członkowie naszego zespołu zyskali następujące korzyści: rozwinięcie umiejętności współpracy w utrudnionych warunkach (online), rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach (np. awaria serwera, która wystąpiła pod koniec realizacji projektu), rozwinięcie kreatywności, rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych, zdobycie cennego doświadczenia, które pozwoli nam na jeszcze efektywniejszą współpracę w przyszłych projektach.

Autorzy projektu Bogumiła Folarzyńska Zrealizowane zadania: koordynowanie wpisów (dbanie o to, by tematy artykułów, czy też opisywane narzędzia się nie powtarzały) przygotowanie tekstu na stronę główną zamieszczenie tekstów na podstronach

Autorzy projektu Łukasz Garstecki Zrealizowane zadania: sprawdzenie i korekta wszystkich zamieszczonych tekstów (np. korekta błędów ortograficznych, literówek, stylistycznych) odpowiedzialność za obsługę działu „Poproś o kopa do działania” zamieszczenie tekstów na podstronach

Autorzy projektu Monika Głuszkowska Zrealizowane zadania: stworzenie regulaminu forum bieżące moderowanie forum zamieszczenie tekstów na podstronach

Autorzy projektu Izabela Trojak Zrealizowane zadania: stworzenie szablonu strony internetowej oraz pomoc techniczna innym członkom zespołu zamieszczenie tekstów na podstronach stworzenie prezentacji dokumentującej projekt

Źródła Łukasz T. Marciniak , Sylwia Rogala-Marciniak „Coaching. Zbiór narzędzi wspierania rozwoju” Elżbieta Maszke „Weź się w garść!” Bartłomiej Popiel „Zrobię to dzisiaj!” Mariusz Szuba „Pokaż na co Cię stać!”

Dziękujemy za uwagę!