Szkoła Podstawowa nr 48 w łodzi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PŁAZY POLSKI.
Advertisements

projekt Ośrodka Działań Ekologicznych „Źródła” z Filią w Warszawie
Płazy.
Kacper Siedlecki SP 350 w Warszawie klasa II C
VA i VB z SP216 W WARSZAWIE i PROJEKT „NIE BÓJ ŻABY”
PŁAZY – zwierzęta dwóch środowisk.
Zwierzęta pola i goście na polu.
Piżmak należy do zwierząt ziemno-wodnych żyjących w koloniach
SALAMANDRA Wykonała Klaudia kl. 4b.
Fauna regionu zawiera zarówno gatunki górskie, jak i nizinne
Nie tylko ryby pływają w wodzie
Ekosystem Stawu.
„Dość eksploatacji kruszywa z koryt rzek”
Rodzaje,wygląd,odżywianie
Autor: Jacek Kukawski III a
GMINA MIETKÓW.
Park narodowy Ujście Warty
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2011 pod hasłem „Las całkiem blisko nas".
Prezentowane zdjęcia autorstwa Anny Rychłej powstały podczas prac terenowych prowadzonych w ramach w/w wymienionych projektów. Chcielibyśmy w ten sposób.
Woda darem życia.
„ STREFY KRAJOBRAZOWE”
Wody Powierzchniowe Polski.
PŁAZY PROWADZĄCY: Cezary Molenda uczeń klasy IIc
Gorczański Park Narodowy
Wielkopolski Park Narodowy
Ochrona Środowiska, a Zdrowie Człowieka
Nasz udział w projekcie ,,Nie bój żaby”
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Puszcza Bydgoska rozciąga się na południe od linii kolejowej Bydgoszcz - Toruń. Pomimo bliskiego sąsiedztwa aglomeracji miejskiej zachowała swój pierwotny.
Przygotowała Weronika Adamek klasa I gimnazjum
Lasy w mojej okolicy Zielony Las położony jest w północnej części tzw. Wzgórz Żarskich z najwyższym punktem 227 m n.p.m. Zróżnicowana rzeźba terenu,
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU ?
Przyjaciel lasu -kto jest przyjacielem lasu?
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Przyjaciel lasu.
ŹRÓDłA ENERGII Prezentacja wykonana na zajęciach informatycznych przez uczniów klas 0-III w ramach projektu SMS.
GADY POLSKI.
„ Kto jest przyjacielem lasu” Przygotowała: Aleksandra Kołodziej.
PŁEĆ WIEK Czy zna Pan/Pani formy ochrony zwierząt w Polsce?
Lasy w mojej okolicy.
Kto jest przyjacielem lasu?
,,Kto jest przyjacielem lasu’’
Kto jest przyjacielem lasu ???
Staw.
Kto jest przyjacielem lasu? Szukamy odpowiedzi. KONIKI POLSKIE Sawy Echo i mieszkające tam Koniki Polskie Czarny Staw Prawdziwi przyjaciele lasu nie osuszają.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Przyjaciel lasu Zapraszam na prezentację pt. "Przyjaciel lasu"
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
- Kręgowce dwóch środowisk
UŻYTKI PRZYRODNICZE I GRUNTY ORNE
Ź RÓD Ł EM Ż YCIA Dnia r. wybraliśmy się na wycieczkę nad stawy Bielice w celu zbadania tamtejszej wody. Graniczą one z ugorami i znajdującymi.
JESTEM PRZYJACIELEM LASU!. Las jest naturalnym dobrem dla ludzi, czerpiemy z niego bardzo wiele…
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
nowy sposób pozyskiwania energii z ziemi
Kaczka krzyżówka Anas platyrhynchos Jedne z największych kaczek właściwych występujących w Polsce. Charakterystycznie ubarwione w szacie godowej samce.
Park Narodowy „Ujście Warty”
Transport u zwierząt.
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
Czyli: Co w trawie piszczy? Kampania EAZA 2016/2017
Staw.
Migracje zwierząt. Krystian Gubernat kl. 4.
Gady Charakteryzacja Gatunku
Nasze nadleśnictwo Bolesławiec
Nasze Nadleśnictwo Miechowicka Ostoja leśna
ŻABA WODNA. PŁAZY KRAJOWE PODLEGAJĄCE OCHRONIE GATUNKOWEJ (wybrani przedstawiciele)
Ciekawostki o ślimaku winniczku
NUROGĘŚ.
Wpływ człowieka na środowisko

EKOSYSTEM – WSPÓŁZALEŻNOŚĆ ŚRODOWISKA I ORGANIZMÓW EWELINA POCZOPKA KLASA IVG.
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 48 w łodzi „ Nie bój żaby„ Szkoła Podstawowa nr 48 w łodzi

14 kwietnia 2011 r. klasa VI B pod opieką herpetologa, pani Agnieszki Wnuk i Elżbiety Sajak uczestniczyła w inwentaryzacji zbiornika między ul. Biegunową i Krańcową. Celem tych badań było spisanie występujących gatunków płazów w zbiorniku wodnym z uwzględnieniem wszystkich form (jaj, larw i osobników dorosłych) oraz dokonanie analizy warunków w jakich występują aby móc zdiagnozować zagrożenia czyhające na płazy i w konsekwencji zaproponować odpowiednią ochronę.

Zbiornik wodny o wymiarach ok Zbiornik wodny o wymiarach ok. 200m x 140m, ma kształt nieregularny przypominający prostokąt. Jest to staw śródleśny (las liściasty stanowi 80%), w pobliżu występuje także łąka (20%). Od północy otacza go ulica Biegunowa, a od wschodu Krańcowa, za którymi znajdują się domy jednorodzinne. Warunki pogodowe: pochmurno 95%, wilgotno, temp. ok. 10oC

Liczyliśmy płazy łowiąc je w siatki Liczyliśmy płazy łowiąc je w siatki. Po obejrzeniu wypuszczaliśmy do stawu. Wsłuchiwaliśmy się także w kumanie oceniając jaki gatunek i ile osobników wydaje dźwięk. Obserwowaliśmy też warunki siedliskowe tych zwierząt oraz obecność bezkręgowców, ssaków, ryb, gadów a także roślin . Warunki siedliskowe ocenialiśmy patrząc na kolor wody, charakter dna, płycizny oraz kształt, typ i otoczenie zbiornika. Zbadaliśmy pH wody.

Ukształtowanie powierzchni Charakter dna naturalny – mulisty Brzegi łagodne Obecność płycizn zbiornik w większości jest płycizną Woda pH 5 Barwa wody w większej części żółta w niektórych miejscach przezroczysta, klarowna Roślinność wodna Rośliny wodne dość liczne, ok. 80% zbiornika porośnięte turzycami, pałką wodne, sitowiem Inne Obecność ptaków wodnych kaczki krzyżówki

Zbiornik z kaczkami krzyżówkami oraz z występującą tam roślinnością

osobniki dorosłe : Znaleźliśmy także bezkręgowce : ślimaki : Warunki pogodowe niestety nie sprzyjały składaniu skrzeku (obniżyła się temperatura), dlatego w zbiorniku znaleźliśmy niewiele płazów. Wśród nich były tylko osobniki dorosłe : 4 traszki zwyczajne 3 kumaki nizinne 5 żab wodnych 5 żab jeziorkowych 1 żabę trawną Znaleźliśmy także bezkręgowce : widłonogi rozwielitki larwy komara chrząszcze grzbietopławki ślimaki : ślimak winniczek wstężyk ogrodowy ptaki wodne: kaczki krzyżówki

traszka zwyczajna

żaba wodna żaba jeziorkowa

Po dokładnym zbadaniu środowiska stwierdziliśmy, że na płazy czyhają następujące zagrożenia : zanieczyszczenia i hałas ze strony samochodów (ulice z dwóch stron) niszczenie środowiska i schronień (działalność człowieka-budowa domów) zaśmiecanie zbiornika

Nasze propozycje ochrony płazów: rozpowszechnianie bioochrony sprzątanie zbiorników odnowa siedlisk budowanie zapór uniemożliwiających wychodzenie płazów na ulice niszczenie pułapek

Podczas zajęć uświadomiliśmy sobie, jak żyją płazy i jak mało potrzeba by nadal istniały. Wnioski które można wyciągnąć z całego projektu to : chronić płazy, gdyż są wskaźnikiem czystości środowiska i ważnym ogniwem łańcucha pokarmowego, starać się pomóc bezbronnym zwierzętom w momencie zagrożenia,