Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WIELKOPOLSKIE NA TLE REGIONÓW W POLSCE
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Narodowa Strategia Spójności
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Instytut Statystyki i Demografii
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Prof. Danuta Hübner Bruksela, 30 Maja 2007
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim ID grupy: 98/11_P_G1 Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Unia Europejska - szanse i zagrożenia Polski jako członka UE po sześciu latach członkostwa. Semestr/rok szkolny: SEM I /

My, uczestnicy Szkolnej Grupy Projektowej z zakresu przedsiębiorczości w ramach projektu angażujemy się w zadania związane z Unią Europejską tj.: przeprowadzenie sondy w mieście na temat skutków akcesji Polski do UE pogłębianie i porządkowanie wiedzy poprzez analizę raportów zamieszczonych w sieci Internet przeprowadzenie wśród uczniów dwóch szkół wiedzy o Unii Europejskiej, przedstawienie edukacyjne, quizy i konkursy.

Dnia r. my - uczniowe gim. im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. przygotowali śmy przedstawienie na temat Unii Europejskiej w ramach projektu,, Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat". Przedstawienie było przygotowane dla uczni ó w klas 1-3 szkoły podstawowej w Drawsku Pom. Na koniec odbyły się konkursy i quizy dotyczące przedstawienia, a na zwycięzc ó w czekały słodkie nagrody.;) Dzieciom bardzo podobało się przedstawienie. Dzieki temu poszerzyły swoją wiedzę na temat UE oraz poznały bliżej kraje należące do tej organizacji. Dnia r. my – uczniowie Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pom. przygotowaliśmy przedstawienie na temat Unii Europejskiej w ramach projektu,, Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat". Przedstawienie było przygotowane dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej w Drawsku Pom. Na koniec odbyły się konkursy i quizy dotyczące przedstawienia, a na zwycięzców czekały słodkie nagrody.;) Dzieciom bardzo podobało się przedstawienie. Dzięki temu poszerzyły swoją wiedzę na temat UE oraz poznały bliżej kraje należące do tej organizacji.

r., w czwartek o godz. 16 odbyła się sonda w mieście. Podzieleni na dwie grupy, umówiliśmy się w jakich miejscach będziemy czyhać na swoje ofiary, które zaprosimy do rozmowy na temat Unii Europejskiej. Każda grupa posiadała kamerę. Oto film przedstawiający wywiady z przypadkowymi ludźmi na temat Unii Europejskiej

Aby przekonać się, jaki jest stan wiedzy Polaków na temat UE przygotowaliśmy testy i rozdaliśmy w różnych miejscach: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim, Zespół Szkół Ponagimnazjalnych w Drawsku Pomorskim, Przypadkowe dorosłe osoby z miasta. Test zawierał 10 pytań. Za każde pytanie można było uzyskać 1 punkt. Niektóre pytania były łatwe, a niektóre troszkę trudniejsze. Na testach nikt się nie podpisywał - były anonimowe. A oto wyniki: Średnia punktów: Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Drawsku Pomorskim - 5,2/10 Szkoła Ponadgimnazjalna w Gogółczynie - 5,13/10 Przypadkowe dorosłe osoby z miasta - 6/10 Jak widać dorośli mają najwiekszą wiedzę o Unii Europejskiej. Chociaż róźnica punktów jest niewielka to oni prowadzą. Następni są uczniowie szkoły podstawowej, a zaraz za nimi ZSP nr 2. Wyniki testu są bardzo podobne. Dużo ludzi posiada średni stan wiedzy o Unii Europejskiej. Naszym zadaniem należałoby ją poszerzyć …

Na podstawie przeprowadzonych wśród Polaków badań wynika, że: Polacy czują się w Unii znakomicie i należą do największych euroentuzjastów wśród obywateli Wspólnoty. CBOS podał, że obecność naszego kraju w UE popiera 86 proc. ankietowanych, 9 proc. określa się jako jej przeciwnicy, a 5 proc. jest niezdecydowanych w tej kwestii. Społeczne poparcie dla członkostwa Polski w UE utrzymuje się od początku przystąpienia do Unii na niezmiennie wysokim poziomie. W porównaniu do analogicznego badania, które CBOS przeprowadził w czerwcu 2009 roku, liczba zwolenników naszej obecności w strukturach UE wzrosła o 1 pkt proc.; jednocześnie o tyle samo zmalała grupa jej przeciwników.

Powszechne jest poparcie dla obecności naszego kraju we Wspólnocie wśród osób zadowolonych ze swojej sytuacji materialnej (92 proc.), osiągających miesięczne dochody powyżej 1500 zł na osobę (95 proc.), a także wśród badanych z wyższym wykształceniem (93 proc.) oraz respondentów w wieku lata (92 proc.). W grupach społeczno- zawodowych są to przede wszystkim: kadra kierownicza i specjaliści wyższego szczebla (96 proc.), średni personel, w tym technicy oraz robotnicy wykwalifikowani (po 93 proc.). Obecność Polski w strukturach UE budzi mniejszy entuzjazm wśród osób z wykształceniem podstawowym (zadowolenie z tego wyraża 73 proc. z nich), badanych mających 65 i więcej lat (74 proc. zadowolonych), praktykujących religijnie kilka razy w tygodniu (75 proc. zwolenników), rencistów (76 proc.), rolników (78 proc.), emerytów (79 proc.) oraz respondentów niezadowolonych ze swojej sytuacji materialnej (79 proc.). Źródło: europejskiej.html

Aby pogłębić naszą wiedzę na temat Unii Europejskiej oraz ocenić skutki akcesji Polski w jej struktury, analizowaliśmy raporty oraz artykuły zamieszczone w zasobach sieci Internet. Oto wyniki tych analiz: (źródło: 5 lat Polski w Unii Europejskiej, opracowany przez Departament Analiz i Strategii Urząd Komitetu Integracji Europejskiej w Warszawie, )

UNIA EUROPEJSKA Korzyści i straty po 6 latach członkostwa

Wzrost gospodarczy Dzięki członkostwu w UE nastąpiło zwiększenie tempa wzrostu gospodarczego, gdyż zaczęliśmy więcej kupować i inwestować. Największy wzrost Produktu Krajowego Brutto był w roku 2007 i wynosił 6,6%

Dynamika zmian PKB Polski w okresie 1999–2009

Poprawa sytuacji na rynku pracy Ożywienie gospodarcze spowodowało, że więcej ludzi otrzymało pracę. W pierwszej połowie 2007 r. pracowało przeciętnie 15 mln osób, o 9% więcej niż w 2002 r. Niestety, w wyniku światowego kryzysu gospodarczego, począwszy od 2009 r. liczba osób pracujących w Polsce przestała się zwiększać ale fundusze strukturalne wciąż wspomagały zatrudnienie.

Wzrost skali mobilności Polaków W latach liczba osób podejmujących pracę w krajach UE wzrosła z ok. 1 mln osób do 2,3 mln. Najwięcej naszych rodaków pracowało w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Irlandii, Holandii i Włoszech. W latach coraz więcej Polaków decydowało się na powrót do naszego kraju.

Możliwość korzyst ania ze środków polityki spójności Dzięki członkostwu w UE Polska otrzymała możliwość korzystania ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności. W okresie było to około 12 mld euro.

Środki z polityki spójności przeznaczone zostały na projekty z zakresu: Infrastruktury transportowej, Ochrony środowiska, Wspierania małych i średnich przedsiębiorstw Aktywizacji zawodowej dla bezrobotnych

Zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) Kraje UE zaczęły inwestować w Polsce, gdyż nasz kraj stał się dla nich wiarygodniejszy, stabilny gospodarczo i atrakcyjniejszy z punktu widzenia inwestowania. BIZ wspierały wzrost gospodarczy i dzięki nim nasza gospodarka stała się bardziej konkurencyjna.

Całkowity napływ BIZ do Polski w latach

Struktura geograficzna napływu BIZ do Polski w latach

Inflacja Członkostwo w UE nie miało znaczącego wpływu na poziom inflacji w Polsce.

Ochrona środowiska W związku z koniecznością dostosowania do standardów UE w okresie 2004–2009 odnotowano pozytywne tendencje w zakresie poprawy stanu środowiska. Stopniowo poprawiała się czystość powietrza, wód i ziemi, osiągnięta bez uszczerbku dla postępującego równolegle rozwoju gospodarczego.

Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw Akcesja Polski do Unii Europejskiej była pozytywna dla polskiego sektora MSP. W ciągu ostatnich pięciu lat MSP odnotowały wzrost zatrudnienia, wzrost przychodów i rentowności. W szczególności trzeci rok członkostwa był rokiem silnego wzrostu gospodarczego, co wpłynęło także na dobre wyniki finansowe przedsiębiorstw.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA