Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OTWARTA FIRMA – BIZNES PRZY TABLICY
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
WYKORZYSTAJ SWÓJ POTENCJAŁ - IV edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej –
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Spotkanie inaugurujące działalność Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego Opole, dnia 29 października 2008r.
(c) Andrzej P.Urbański, Politechnika Poznańska
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
MARKETING STRATEGICZNY
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Jak być własnym szefem?.
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Młodzieżowa przedsiębiorczość
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Zarządzanie projektami
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Autor: Miłosz Kraiński Klasa 3 B III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej
Zakładamy biuro projektowe!!!
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Technik Organizacji Reklamy
Autoanaliza mentalności:
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Quick-School.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Makroekonomia Teoria pieniądza, inflacja, efekty Cantillona, hiperinflacja, deflacja. Arkadiusz Sieroń.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Jacek JETTMAR Główny Konsultant
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Wrzesień 2015 Bezpieczeństwo w grach komputerowych Wojciech Trusz Ministerstwo Gospodarki.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
ZALECENIA DOTYCZĄCE REDAKCJI PRAC DYPLOMOWYCH przygotowywanych na Wydziale Zarządzania PRz.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Nasza szkoła, istnieje w Częstochowie od przeszło 10 lat. Wielu jej absolwentów zajmuje dziś wysokie stanowiska kierownicze, co stawia nas i naszą ofertę.
Studia miejskie i regionalne
Studia miejskie i regionalne
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
Szkoła Nauczycielem stoi
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Nie bój się marzyć – Augustów 2010 Opracowane przez grupę G7 (przedsiębiorczość) Uczelnianych Zespołów Badawczych w składzie (od lewej): Zuza, Mateusz A., Mateusz K., Sara, za Sarą (schowana) Paulina, Agata, za Agatą (schowany) Kuba, pierwszy od prawej Jan

Założenia projektu W trakcie obozu naukowego grupa przedsiębiorczości z Gdyni (G7) zdecydowała zmierzyć się z projektem autorstwa Pani Ewy Mituły pt. Nie bój się marzyć. Pracy nad projektem poświęciliśmy 30 godzin lekcyjnych. Jego celem było zapoznanie uczniów z ogólnymi zasadami, które obowiązują przyszłych kandydatów na przedsiębiorców chcących założyć swą działalność w Polsce. Oprócz wiadomości teoretycznych z tym związanych uczestnicy obozu dowiedzieli się także czym jest zjawisko globalnej wioski i jakie niesie ono ze sobą skutki. Podzielono je następnie na dwa typy: - zagrożenia - tj. np. zjawisko konkurencji, ale także - korzyści – tj. np. szerokie rynki zbytu itd.

Realizacja projektu Analizie poddano także biografię dwóch z listy najbogatszych ludzi świata (Billa Gatesa i Ingvara Kamprada) oraz studenta Alexa Thewa (autora internetowego fenomenu - Million Dollar Homepage). Miało to na celu ukazanie ich zupełnie odmiennych sposobów dochodzenia do wielkiego bogactwa i sławy oraz uświadomienie uczestnikom projektu, że dobry i co najważniejsze INNOWACYJNY pomysł najczęściej skazany jest na sukces niezależnie od funduszy jakimi firma dysponuje na samym początku swej działalności.

Realizacja projektu cd. Uczestników projektu zapoznano również ze sposobem funkcjonowania dwóch niebywale dochodowych sklepów - Wal-Mart i ZARA – będących, dzięki opracowanych przez ich zarządców innowacyjnym strategiom działania, potentatami w reprezentowanych przez siebie branżach. Po omówieniu wszystkich aspektów części teoretycznej uczniowie zostali podzieleni na dwie grupy i poproszeni o zastanowienie się jakie typy działalności chcieliby założyć i w jakich lokalizacjach w Polsce miałoby to mieć miejsce.

Realizacja projektu cd. Następnie poproszono ich o wykorzystanie zdobytych podczas pierwszych dni obozu informacji i szczegółowe przygotowanie (krok po kroku) wszystkich formalności związanych z wdrożeniem tych pomysłów w życie.

Etapy realizacji projektu

Nie bój się marzyć … tak jak oni …

Od pucybuta do milionera vs. pieniądz robi pieniądz

InIngvar Kamprad Pochodził z mało zamożnej rodziny, która nie była w stanie zapewnić mu należytego wykształcenia. Jako mały chłopiec sprzedawał zapałki, które rozwoził na rowerze. Z czasem swój asortyment powiększył o m.in. nasiona, ołówki, długopisy oraz ozdoby choinkowe. W 1943r. założył firmę IKEA. Nazwa pochodzi od jego inicjałów, pierwszej litery jego rodzinnego miasta i pierwszej litery parafii w której się wychował. Obecnie jest uważany za piątego najbogatszego człowieka świata, którego majątek szacuje się na 53,5 mld$.

Wychowywał się w bogatej rodzinie, która zapewniła mu solidne wykształcenie, dzięki czemu miał łatwy start w życiu. W 1999 jego majątek przekroczył wartość 100 miliardów dolarów. Obecnie zajmuje drugie miejsce w rankingu najbogatszych ludzi na świecie. Według tygodnika Time należy do 100 ludzi, którzy najbardziej wpłynęli na losy świata w XX wieku oraz jednym z 100 najbardziej wpływowych ludzi w latach 2004, 2005 i Bill Gates

Biznes ma tylko dwie funkcje - marketing i innowacje

21-letni Alex Thew szukał sposobu, aby w krótkim czasie zarobić na studia. Wpadł na rewelacyjny pomysł, postanowił założyć stronę internetową, na której wynajmował miejsce reklamowe. Podzielił je na milion pixeli, z którego każdy pixel kosztował dolara. Aby wynająć miejsce reklamowe należało zakupić co najmniej 100 pixeli. Z czasem strona stała się bardzo popularna i reklamowały się na niej firmy takie jak gazeta The Times czy Yahoo. Po roku Alex stał się milionerem. Alex Thew

Wal-Mart vs. ZARA

Wal-Mart Jedna z najpopularniejszych sieci amerykańskich supermarketów, którego sklepy można znaleźć za każdym rogiem. Supermarket został założony przez Sama Waltona w 1962r. Myślą przewodnią sieci marketów, która przyczyniła się do zanotowania czystego zysku na poziomie 12,7mld USD, przy obrotach 378,8 mld USD, jest Istnieje tylko jeden szef - Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.

ZARA Flagowa marka hiszpańskiej firmy Inditex Group – szybko rozwijającej się firmy odzieżowej, która posiada ponad sklepów w 60 krajach. Jej założycielem jest najbogatszy Hiszpan (10 miejsce na świecie) - Amancio Ortega. Jego strategią była szybkość projektowania, dostaw oraz szybkości reakcji na zmianę mody. Dziś marką ZARA opatrzonych jest ponad 650 sklepów w 50 krajach świata, których obroty sięgają ok. 5 mld dolarów w skali roku.

Zakładanie Działalności

Każda z grup dokonała wyboru przedmiotu działalności, skompletowała niezbędną dokumentację potrzebną do wdrożenia projektu w życie, sporządziła prosty biznesplan i kalkulację ceny, a także określiła próg rentowności dla zakładanego przedsiębiorstwa. Następnie obie grupy zajęły się konstruowaniem kampanii reklamowych i wykonały krótkie formy reklamowe w różnych technikach, w tym z wykorzystaniem technik informacyjnych i technik graficznych przydatnych w konstruowaniu przekazu reklamowego.

Marketing 4 P

Kampania reklamowa i wizytówki

Podsumowanie

Opracowywany przez nas w trakcie obozu naukowego w Augustowie temat Nie bój się marzyć ukazał nam jak efektywnie funkcjonować w warunkach gospodarki rynkowej oraz wzbogacił nas w umiejętność diagnozowania potrzeb rynku i weryfikowania marzeń z realiami życia codziennego. Uczestnicy projektu zostali wyposażeni w wiedzę dotyczącą wymogów prawnych zawiązanych z założeniem własnej firmy, w podstawowe pojęcia i zasady działalności marketingowej firmy oraz (na kilku przykładach) zaprezentowano im jak bardzo w obecnym świecie, zwanym gospodarka rynkową, liczy się fakt bycia innowacyjnym i konkurencyjnym.

Dziękujemy!!