Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Leśnicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zanieczyszczenia powietrza.
Advertisements

Kwaśne deszcze Agata Musiał Klasa II B.
Przygotował Wiktor Staszewski
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
KOŁO EKOLOGICZNE KLAS III SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W BRODNICY
Chcę żyć ekologicznie.
Zanieczyszczenia powietrza i radzenie sobie z nimi
KWAŚNE DESZCZE.
KWAŚNE DESZCZE.
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Prezentacja multimedialna na podsumowanie Ekologicznego Tygodnia
POWIETRZA ATMOSFERYCZNEGO
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
Zanieczyszczenia powietrza – przyczyny powstawania
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Czy oddychamy tym samym powietrzem co Maria Skłodowska-Curie..?
Zanieczyszczenie powietrza, gleby i wody
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
Zanieczyszczenia powietrza i sposoby ich zwalczania
EFEKT CIEPLARNIANY.
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Czy chcemy aby tak wyglądał nasz świat? Odpowiedź jest chyba rzeczywista.
Zagrożenia Planety Ziemi
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Kwaśne deszcze.
W jaki sposób i dlaczego należy chroni powietrze?
Ziemia – planeta ludzi.
Ochrona środowiska całokształt działań (także zaniechanie działań) mających na celu właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników środowiska.
Pracę wykonała: Karolina Greniuk.
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
Ochrona Środowiska, a Zdrowie Człowieka
Zanieczyszczenia powietrza
Dziura ozonowa Dziura ozonowa – zjawisko spadku stężenia ozonu (O3) w stratosferze atmosfery ziemskiej. Występuje głównie w obszarach podbiegunowych. Tworzenie.
1.
Kwaśne opady.
Niekorzystne zjawiska związane z zanieczyszczeniem atmosfery
WODA Maja Janiszewska kl. VI c, SP-45.
ZANIECZYSZCZENIA ŚRODOWISKA
Siły natury (zdjęcie wodospadu).
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Zanieczyszczenie powietrza
Kwaśne deszcze Autor: Krzysztof Wójt, IId G.
Autor: Julia Smodrzak kl. 2e
Dziura ozonowa.
Ekologia Prezentacja.
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Fizyka a ekologia. W kilku słowach o zanieczyszczeniach W powietrzu znajduje się kilka składników takich jak: tlen, azot i dwutlenk węgla –w których znajdują.
Ekologia wokół nas..
Efekt cieplarniany.
EKOLOGIA.
Fizyka a ekologia.
Ekologia.
Efekt cieplarniany.
Najpopularniejsze zanieczyszczenia powietrza
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
ZANIECZYSZCZENIA.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
EKOLOGIA. CZYM JEST EKOLOGIA? – to jest nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem.
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Leśnicach ID grupy: 96_85_G1 Opiekun: Emilia Ziółkowska Kompetencja: Matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy: Akademia odkrywców Semestr/rok szkolny: 2011/12

Spis treści. Czym jest nauka o środowisku? Ekologia Recykling. Energetyka w Polsce. Kwaśne opady. Dziura ozonowa Efekt cieplarniany. Ankieta. Wyniki badań deszczu.

Czym jest nauka o środowisku? całokształt działań (także zaniechanie działań) mających na celu właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników środowiska naturalnego, zarówno jego składników abiotycznych, jak i żywych (ochrona przyrody). 

Sposoby ochrony środowiska: racjonalne kształtowanie środowiska i gospodarowanie zasobami środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju przeciwdziałanie zanieczyszczeniom. utrzymywanie i przywracanie elementów przyrodniczych do stanu właściwego. recykling.

Ekologia Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz wzajemnie między tymi organizmami.

Ekolog. Ekolodzy to osoby, które: dbają o zużycie energii - pamiętają, aby jej nie marnować podczas codziennych czynności, zmniejszają zanieczyszczenia - pamiętają, aby codzienne czynności nie powodowały nadmiernej emisji szkodliwych substancji używają produktów przyjaznych środowisku - pamiętają, że opakowania i torby mogą być poddane recyclingowi, korzystają ze śmietnika - pamiętają, że na śmieci przeznaczone są specjalne pojemniki, a nie okoliczna roślinność.

Globalny i lokalny problem środowiska:

Recykling. jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych oraz zmniejszenie ilości odpadów. Zasadą działania recyklingu jest maksymalizacja ponownego wykorzystania tych samych materiałów, z uwzględnieniem minimalizacji nakładów na ich przetworzenie. Recykling jest systemem organizacji obiegu materiałów, które mogą być wielokrotnie przetwarzane.

Energetyka w Polsce. Podstawowe surowce energetyczne Polski to: węgiel kamienny, węgiel brunatny, ropa naftowa, gaz ziemny, torf, drewno, energia wód, energia słońca, energia wiatru, pierwiastki promieniotwórcze.

Kwaśne opady

Opady atmosferyczne, o odczynie pH mniejszym niż 5,6 czyli kwaśnym Opady atmosferyczne, o odczynie pH mniejszym niż 5,6 czyli kwaśnym. Zawierają kwasy wytworzone w reakcji wody z pochłoniętymi z powietrza gazami, takimi jak: dwutlenek siarki, trójtlenek siarki, tlenki azotu, siarkowodór, dwutlenek węgla, chlorowodór, wyemitowanymi do atmosfery w procesach spalania paliw, produkcji przemysłowej, wybuchów wulkanów, wyładowań atmosferycznych i innych czynników naturalnych.

Skutki kwaśnych opadów. Kwaśne deszcze wywierają negatywny wpływ na faunę i florę. Są niewątpliwą przyczyną licznych chorób układu oddechowego. Znacznie przyspieszają korozję różnego rodzaju konstrukcji metalowych oraz zabytków.

Skutki kwaśnych deszczy

Wpływ tlenku siarki IV na rośliny - Uszkodzenie aparatów szparkowych - Zakwaszenie gleby - Obniżenie żywotności drzew i odporności na szkodniki + = Wskaznikiem zanieczyszczenia tlenku siarki IV są mchy i porosty.

Zapobieganie kwaśnym deszczom Oszczędzanie energii i korzystanie z niej z umiarem Wprowadzenie efektywnych metod spalania o oczyszczania Obniżenie emisji gazów powstających na skutek spalania węgla i ropy naftowej Zakładanie filtrów ochronnych na kominy TY TEŻ MASZ WPŁYW NA POWSTAWANIE KWAŚNYCH DESZCZY !!!

Dziura ozonowa:

Dziura ozonowa Zjawisko spadku stężenia ozonu w stratosferze atmosfery ziemskiej. Występuje głównie w obszarach podbiegunowych. Tworzenie się i rozpad ozonu zachodzi pod wpływem światła, którego natężenie różni się dla danego obszaru w poszczególnych porach roku. Ozon pochłania promienie ultrafioletowe docierające do Ziemi od Słońca.

Skutki dziury ozonowej Ozon nie będzie pochłaniał promieni ultrafioletowych co spowoduje: Uszkodzenie komórek i oparzenia skóry Zmiany w materiale genetycznym Nowotwory Osłabienie odporności organizmu Przyspieszenie starzenia się skóry Zaćmę

Efekt cieplarniany

Elektrownie też zanieczyszczają!

Więc może lepiej tak ?

Przeprowadziliśmy ankietę Środowisko i ja – Ankieta 1.Czy dbasz o środowisko? a) Tak b) Nie c) Nie chce mi się d) Czasami 2.Czy segregujesz śmieci? a) Tak b) Nie c) Nie chce mi się d) Czasami 3.Czy wiesz co to są kwaśne opady? a) Tak b) Nie c) Trochę 4.Czy wiesz coś o dziurze ozonowej? a) Tak b) Nie c) Trochę 5.Jakie skutki niosą za sobą kwaśne deszcze? a) Niszczą konstrukcje budowlane b)Zakwaszają glebę c) Obydwie odpowiedzi są prawidłowe 6.Czy ochrona środowiska jest ważna? a) Tak b) Nie c) Nie wiem 7.Czy nie dbanie o środowisko szkodzi zwierzętom? a) Tak b) Nie c) Nie mam pojęcia 8.Czy wiesz czym zajmuje się Ekolog? a) Tak b) Nie c) Nie mam pojęcia 9.Czy wiesz w jaki sposób powstaje dziura ozonowa? a) Tak b) Nie c) Nie kojarzę d) coś tam wiem 10.Na czym polega degradacja gleb? a) Wiem b) Nie wiem c) Nie chcę wiedzieć

opracowaliśmy wyniki ankiety

Zbieraliśmy próbki wody i odczytywaliśmy z nich następujące dane a następnie opracowywaliśmy wyniki Data i godzina badań Numer próbki wody Kolor wskaźnika (papierek uniwersalny) Temp. Powietrza Stopień zachmurzenia Objętość wody Wartość pH Odczyn wody

Byliśmy na wycieczce w Krajobrazowym parku doliny Słupi

Uczestniczyliśmy w nocy odkrywców w Nowej Wsi Lęborskiej

Przeprowadziliśmy konkurs ekologiczny

Oto praca która wygrała

Mieliśmy też wykłady

Zaprezentowaliśmy naszą pracę i promowaliśmy naszą szkołę

Zorganizowaliśmy akcję sprzątania ścieżki edukacyjnej w pobliskim lesie

Zaangażowaliśmy do tej akcji wszystkich chętnych uczni z naszej szkoły

Dokonaliśmy podsumowania semestru na forum szkoły

Obejrzeliśmy prezentację grupy II