Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Rachunek prawdopodobieństwa 2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Międzyszkolna Grupa Projektowa
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Wzory ułatwiające obliczenia
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Kombinatoryka w rachunku prawdopodobieństwa.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa Szkoły Zespół Szkół w Mosinie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Statystyka ©M.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

PUBLICZNE GIMNAZJUM W TOMASZOWIE, Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM W TOMASZOWIE, 98/21_MF_G1 ID grupy: 98/21_MF_G1 MATEMATYKA I FIZYKA Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA OPIS STATYSTYCZNY KLASY Temat projektowy: OPIS STATYSTYCZNY KLASY 2011/2012 Rok szkolny: 2011/2012

HISTORIA STATYSTYKI

Słowo statystyka pochodzi od łac. status, które oznacza stan rzeczy, państwo. W łacinie średniowiecznej słowa status używano dla wyrażenia politycznego stanu rzeczy.

W historii statystyki istnieją dwa okresy: statystyka jako sztuka, oraz statystyka jako nauka. Za datę narodzin statystyki jako dyscypliny naukowej przyjmowana jest data ukazania się książki (1662), opartej na londyńskich biuletynach śmiertelności, J. Graunta Naturalne i polityczne obserwacje poczynione nad biuletynami śmiertelności". Graunt był pierwszym, który wykrył, że wnikliwa analiza liczb prowadzi do ukazania prawidłowości rządzącymi zjawiskami, przy założeniu, że jest rozpatrywana w dużej masie. Statystyka została formalnie uznana za naukę w początkach XIX wieku, kiedy to włączono ją jako sekcje do Brytyjskiego Towarzystwa Postępu Nauki i utworzono w roku 1834 Królewskie Towarzystwo Statystyczne.

Współczesna statystyka złożona jest z dwóch działów: statystyki opisowej oraz statystyki matematycznej. Statystyka opisowa zajmuje się gromadzeniem, opracowaniem i prezentacją danych o obserwowanej zbiorowości. Opisuje zbiorowość przy wykorzystaniu narzędzi statystycznych. Statystyka matematyczna (wnioskowanie statystyczne) pozwala określić prawidłowości i scharakteryzować populację generalną za pomocą zredukowanej liczbie danych (próby), przy zastosowaniu rachunku prawdopodobieństwa.

ELEMENTY STATYSTYKI OPISOWEJ

ŚREDNIA ARYTMETYCZNA Średnią arytmetyczna liczb x 1, x 2, … x n nazywamy liczbę:

MEDIANA Mediana (wartość środkowa) n liczb x 1, x 2, … x n uporządkowanych niemalejąco to liczba dzieląca ten zestaw na dwie części o równej liczebności. Jeśli: n jest liczbą nieparzystą, to medianą jest liczba środkowa n jest liczbą parzystą, to medianą jest średnia arytmetyczna dwóch liczb środkowych.

DOMINANTA Dominanta opisuje wartość najczęściej występującą w zbiorze danych. Dominantę również nazywa się modalną lub modą, czyli "najmodniejszą wartością".

ELEMENTY RACHUNKU PRAWDOPODOBIEŃSTWA

DOŚWIADCZENIE LOSOWE Doświadczenie, które może być powtarzane wielokrotnie w jednakowych (lub zbliżonych) warunkach i którego wyniku nie można przewidzieć. ZDARZENIE ELEMENTARNE ( ) Każdy możliwy wynik doświadczenia losowego.

DOŚWIADCZENIE Rzucamy dwiema symetrycznymi kostkami. Obliczamy sumę oczek obu kostek. Doświadczenie to przeprowadziliśmy 50-krotnie, a otrzymane wyniki wykorzystaliśmy do wyznaczenia mediany i dominanty. 12suma Mediana7 Moda7

PRZESTRZEŃ ZDARZEŃ ELEMENTARNYCH ( ) Zbiór wszystkich możliwych zdarzeń elementarnych dla danego doświadczenia losowego. ZDARZENIE LOSOWE (A) Dowolny podzbiór przestrzeni zdarzeń elementarnych.

KLASYCZNA DEFINICJA PRAWDOPODOBIEŃSTWA Jeśli: - skończony zbiór zdarzeń elementarnych jednakowo prawdopodobnych, A zawiera się w, to prawdopodobieństwem zdarzenia A nazywamy liczbę P(A) taką, że: gdzie jest liczbą elementów zbioru A oraz jest liczbą elementów zbioru

ZADANIE Rzucamy dwukrotnie symetryczną kostką. Oblicz prawdopodobieństwo polegające na tym, że suma liczb oczek, które wypadły w obu rzutach jest większa od 10. Suma wyrzuconych oczek rzut II /rzut I A – zdarzenie polegające na tym, że suma liczb oczek, które wypadły w obu rzutach jest większa od 10. = 3 P(A) = 3/36 = 1/12 = 36

OPIS STATYSTYCZNY NASZYCH KLAS

Nasza grupa projektowa składa się z uczniów klasy IIIA, III B, IIIC. Dlatego postanowiliśmy przedstawić opis statystyczny naszych klas. Liczba ankietowanych: III A – 19 III B – 17III C – 18 Naszą ankietę podzieliliśmy na trzy części: o rodzinie o szkole ogólną

CZĘŚĆ O RODZINIE

IIIAIII BIII C Gdzie mieszkasz? na wsi w mieście002 Ile masz rodzeństwa? nie mam424 jedno847 dwoje355 troje241 więcej221 Jakie masz stosunki z rodzicami? bardzo dobre117 dobre864 złe010 zależy od sytuacji033 inne000 W jaki sposób pomagasz rodzicom? opiekuję się młodszym rodzeństwem320 wypełniam tylko swoje obowiązki124 zawsze robię to o co mnie poproszą nie pomagam110 Z kim z rodziny najlepiej się dogadujesz? z mamą967 z tatą444 z siostrą122 z bratem343 inne212

W klasie III A i C większość ma tylko po jednym rodzeństwie, za to w klasie III B dosyć równomiernie rozłożyły się wyniki jeśli chodzi o posiadanie jednego, dwoje bądź troje rodzeństwa.

Z diagramów wynika, że nasze stosunki z rodzicami są bardzo dobre i najlepiej dogadujemy się z mamą.

CZĘŚĆ O SZKOLE

Który przedmiot jest dla Ciebie najtrudniejszy? matematyka 16 fizyka 10 chemia 16 niemiecki 4 angielski 5 geografia 0 biologia 1 inne 2 Z tych danych wynika że najtrudniejszym dla nas przedmiotem jest zarówno matematyka jak i chemia, a najłatwiejsza geografia.

Do jakiej szkoły zamierzasz pójść po ukończeniu gimnazjum? Liceum Ogólnokształcące 25 Technikum 21 Szkoła zawodowa 6 Liceum profilowane 2 Najpopularniejszą szkołą okazało się liceum ogólnokształcące, ale równie blisko uplasowało się także technikum.

Czy odpowiada Ci atmosfera panująca w szkole? tak 2954% nie 47% zależy od sytuacji 2139% Czy organizowane zajęcia pozalekcyjne są ciekawe? tak 2139% nie 815% niewiem bo nie korzystam 1120% czasami 1426%

CZĘŚĆ OGÓLNA

razemkobietamężczyzna Jakie są Twoje zainteresowania? sport21813 muzyka22148 taniec240 śpiew110 malarstwo220 inne604 Co robisz w wolnym czasie? czytam835 spędzam czas z przyjaciółmi gram na komputerze927 inne *303 Jak często wychodzisz z przyjaciółmi? codziennie widzę się z nimi tylko w szkole624 raz na tydzień743 inne330 Masz zwierzątko domowe? tak nie422 chciałbym/chciałabym101 miałem/am211

Interpretując powyższe dane możemy stwierdzić, że większość z nas interesuje się muzyką, a zaraz potem sportem. Gdy zdecydujemy się spojrzeć na te dane ze względu na płeć to okazuje się, że wśród mężczyzn największe zainteresowanie jest sportem.

Analizując dane okazuje się że większość z nas wolny czas spędza z przyjaciółmi bez względu na płeć, choć dla mężczyzn ważna jest także gra na komputerze. * inne: motoryzacja, budownictwo

Dorota Balcer Michał Bis Marta Daniel Barbara Dzieżyc Dorota Garnek Iwona Kłos Monika Rygielska Kinga Strugaru Bartosz Twardowski Agnieszka Wilczyńska Opiekun: Agnieszka Petzel