1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Planowanie kariery zawodowej mój wybór – moja przyszłość
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
TEMPERAMENT.
TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Technicznych im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dalai Lama Test na osobowość
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM NR 23 W GDAŃSKU
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwy szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących Technikum Zawodowe im. T. Kościuszki Świebodzin ID grupy: 97_76_ P_ G2 Opiekun: Dariusz.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
TYPY OSOBOWOŚCI ZAWODOWEJ
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Co dalej po gimnazjum ? LICEUM..? ZAWODÓWKA..?? TECHNIKUM..?
Temperament – czyli trudny świat emocji
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Co to jest osobowość??? Osobowość to zespół cech psychicznych charakterystycznych dla każdego człowieka. Cechy te w dużej mierze są dziedziczone ale.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Co dalej po gimnazjum ? TECHNIKUM..? LICEUM..? ZAWODÓWKA..??
KIM CHCIAŁBYM BYĆ ?. Zanim zostaniesz dyrektorem, prezesem biznesmenem musisz się ciężko napracować i zacząć od samego dołu czyli od początku!!!
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Dalai Lama Test na osobowość
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Zapis prezentacji:

1

Zespół Szkół Morskich w Świnoujściu Osobowość a rozwój człowieka 2 Nazwa szkoły: Zespół Szkół Morskich w Świnoujściu ID grupy: 97/80_gp1 Opiekun: Maria Paluszkiewicz Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Osobowość a rozwój człowieka Semestr/rok szkolny: III /2010/2011

Spis treści: Osobowość Typy osobowości Szkolenie : Plan szkolenia Szkolenie zrealizowane w szkole podstawowej

Osobowość

Czym jest osobowość ? Zbiór względnie stałych, charakterystycznych dla danej jednostki cech i właściwości, które wyznaczają jej zachowania i pozwalają odróżnić ją od innych Zespół warunków wewnętrznych wpływających na sposób, w jaki człowiek przystosowuje się do otoczenia Źródło: WIEM - Onet

Typy osobowości: Źródło: Google

Typy osobowości c.d.: Melancholik - to osoba o pesymistycznym, lękowym, negatywnym podejściu do przyszłości, życia, samego siebie, a także codziennych spraw. Osoba taka ma trudności z podejmowaniem decyzji, brakuje jej wiary w siebie. Melancholik jest wrażliwy na krytykę swojej osoby, obraźliwy, nerwowy i skłonny do zadumy, spokojny, wyciszony, powściągliwy i mało elastyczny w zachowaniu. Lubi marzyć, oddawać się zadumie. Źródło: Wikipedia

Typy osobowości c.d.: Choleryk -  przeciwieństwo flegmatyka, typ pobudliwy, przejawiający tendencje do ciągłego niezadowolenia i agresji. Charakteryzuje go silne przeżywanie emocji oraz duża energia życiowa i aktywność. Głównym pragnieniem choleryków jest dominacja, od innych z kolei oczekują podporządkowania się i uznania dla swojej ciężkiej pracy. Cholerycy bywają uparci, a ich reakcje na bodźce są szybkie i często nieprzemyślane, bywają też zakompleksieni. Często żałują wypowiedzianych słów. Źródło : Wikipedia

Typy osobowości c.d.: Sangwinik -najbardziej ustabilizowany typ charakteru. Sangwinik to osoba o optymistycznym podejściu do życia, towarzyska, beztroska. Lubi być w centrum zainteresowania, władcza i dominująca, czasem dumna i spoglądająca na innych "z góry". Jest emocjonalna i spontaniczna, ma duże poczucie humoru, potrafi przyciągać do siebie ludzi. Źródło: Wikipedia

Typy osobowości c.d.: Flegmatyk -cechuje się temperamentem reprezentującym silny, zrównoważony i bezwładny układ nerwowy. Flegmatyk to osoba pogodna, o wysokim poziomie samokontroli, łagodna, cicha, dowcipna. Źródło: Wikipedia

Czynniki wpływające na kształtowanie osobowości 1. Środowisko Na środowisko wychowawcze składa się: wczesne środowisko wychowawcze tj. rodzina, otoczenie sąsiedzkie i grupy rówieśników, instytucje wychowawcze, do których zalicza się nauczanie indywidualne, oraz nauczanie szkolne, Źródło: google

2. Geny Często dziedziczymy po naszych przodkach geny osobowości, pewne odruchy, zachowania, odczucia dziedziczone są po członkach rodziny. Źródło: google

Układ sześciokątny zawodowych typów osobowości Źródło: google

Zawodowe typy osobowości według J. L. Hollanda 1. Typ badawczy Człowiek o tym typie osobowości dąży do zrozumienia otaczającego świata, lubi analizować stany, myśli, uczucia. Zagłębia się w abstrakcyjne rozważania, teoretyzuje. Siebie postrzega jako osobę inteligentną, metodyczną , dokładną. Źródło: http://zsiinf.blox.pl

2. Typ realistyczny Są to ludzie, którzy przede wszystkim działają. To dla nich sposób na rozwiązywanie problemów. W pracy używają maszyn, narzędzi, przy obsłudze obiektów, produkcji, przetwarzania surowców, ich wydobywania, uprawie roślin, hodowli zwierząt. Dobrze się czują rozwiązując zadania, w których trzeba się napracować fizycznie

3. Typ konwencjonalny Lubi zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem. Lubi porządek i bezpieczeństwo. Rozwiązuje problemy według ustalonych zasad, instrukcji, reguł i procedur działania, poleceń zwierzchników. Przejawia: uzdolnienia urzędnicze i organizacyjne, rzetelność, dokładność, subordynacja, umiejętność ścisłego przestrzegania instrukcji. Lubi oszczędność, konformizm, zarabianie pieniędzy.

4. Typ artystyczny Lubi zajmować się sztukami pięknymi, muzyką, literaturą, rozwijać pomysły, koncepcje, tworzyć nowe rzeczy. Preferuje zachowania kreatywne, niecodzienne sytuacje, wymianę myśli. Woli pracować w sytuacjach nieplanowanych, wykorzystując swoją wyobraźnię i zdolności twórcze. Problemy rozwiązuje poprzez tworzenie.

Typy osobowości Hollanda a zawody Typ osobowości Typowe zawody Typ społeczny fizykoterapeuta, bibliotekarz, hostessa, ksiądz, kelner, lekarz, logopeda, masażysta, nauczyciel, psycholog, pracownik socjalny, policjant, ratownik, pielęgniarka, stewardesa, trener. Typ przedsiębiorczy adwokat, agent ubezpieczeniowy akwizytor, dyplomata, doradca np. podatkowy księgarz, makler, menedżer, notariusz, prawnik, zaopatrzeniowiec

Typ osobowości Typowe zawody Typ realistyczny elektryk, grawer, kierowca, mechanik, optyk, pilot, tokarz, tapicer i inne zawody rzemieślnicze. Zawody związane z przetwórstwem surowców, leśnik, ogrodnik, rolnik. Typ badawczy antropolog, astronom, archeolog, biolog, chemik, filozof, geolog, geograf, fizyk, farmaceuta, matematyk, historyk, meteorolog, programista, politolog, statystyk, socjolog Typ artystyczny aktor, architekt, dyrygent, dekorator wnętrz, fotograf ilustrator, kompozytor, malarz, muzyk, pisarz, projektant mody, plastyk, reżyser, rzeźbiarz, tancerz, wizażysta Typ konwencjonalny archiwista, bileter, agent celny, agent ubezpieczeniowy, edytor, inkasent, kasjer, kosztorysant, księgowy, notariusz, radca prawny, recepcjonista, rzeczoznawca, statystyk, syndyk, stenograf, urzędnik biurowy, technik BHP, wizytator

Plan Szkolenia Rejestracja uczestników Ustalenie miejsca i czasu szkolenia Rozpoczęcie szkolenia Krótki wstęp Przedstawienie i omówienie przygotowanej prezentacji na temat osobowości Nauki praktyczne (gry i zabawy) Podsumowanie szkolenia Zakończenie

Nasze Szkolenie Zaproponowaliśmy szkolenie na temat : „ Osobowość a rozwój człowieka ”. Szkolenie odbyło się w Szkole Podstawowej nr 1 w Świnoujściu dnia 17 maja 2011 o godzinie 14:40 w Sali 7 (świetlica). Szkolenie rozpoczęło się o godzinie 14:50, przedstawiliśmy się i przeszliśmy do prezentacji. Rozpoczęliśmy przedstawianie i omówienie prezentacji. Oto zdjęcia:

11-6-30

11-6-30

11-6-30

Po zakończeniu prezentacji rozpoczęliśmy gry i zabawy Na początek przedstawiony został test osobowości (według Dalajlamy). Podczas testu trzeba było przestrzegać następujących zasad: Odpowiadaj na pytania w kolejności. To tylko cztery pytania i jeśli przeczytasz je wcześniej. Twoje odpowiedzi nie będą szczere. Weź kartkę i ołówek i zapisuj swoje odpowiedzi. Będziesz ich potem potrzebować.  To jest poważny test pytań i odpowiedzi, który powie Ci wiele prawdy o Tobie samym. Odpowiedz na pytania zgodnie ze swoimi uczuciami.

Podczas testu należało odpowiedzieć na trzy pytania na kartce całkiem szczerze. Pytania brzmiały: Uporządkuj następujących pięć zwierząt w wymyślonej przez siebie kolejności (tak jak Ci się podoba !).  a. krowa b. tygrys c. owca d. koń e. świnia Dla każdego z poniższych słów dopisz jedno określenie, które pierwsze przychodzi Ci na myśl w związku z nim  (pierwsze skojarzenie - czasownik, rzeczownik, przymiotnik  - cokolwiek np. koń -zły, biegnie). a. pies b. kot c. szczur d. kawa e. morze Pomyśl o ludziach z którymi się znasz i porównaj ich z następującymi kolorami, np. różowy - Piotr (nie można porównać tej samej osoby do dwóch kolorów !) a. żółty b. pomarańczowy c. czerwony d. biały e. zielony

Zadanie Zadanie Żółty: ta osoba nigdy Cię nie zapomni Krowa: oznacza KARIERĘ Tygrys: oznacza HONOR, DUMĘ Owca: oznacza MIŁOŚĆ Koń: oznacza RODZINĘ Świnia: oznacza PIENIĄDZE Opis psa to TWOJA WŁASNA OSOBOWOŚĆ Opis kota to OSOBOWOŚĆ TWOJEGO PRZYJACIELA Opis szczura to OSOBOWOŚĆ TWOJEGO WROGA Opis morza to OPIS TWOJEGO WŁASNEGO ŻYCIA Zadanie Żółty: ta osoba nigdy Cię nie zapomni Pomarańczowy: tą osobę uważasz za prawdziwego przyjaciela Czerwony: tą osobę naprawdę kochasz Biały: to pokrewna dusza Zielony: ktoś, kogo będziesz wspominać całe życie

Na zakończenie uczestnikom rozdana została ankieta stworzona w celu sprawdzenia przydatności i jakości przeprowadzonego szkolenia.

Analiza przeprowadzonej ankiety: W ankiecie wzięło udział 20 uczniów szkoły podstawowej w Świnoujściu, w tym 12 dziewcząt i 8 chłopców. W pytaniu pierwszym 8 osób jako swój typ wybrało sangwinika, 5 osób melancholika oraz choleryka, a 2 osoby flegmatyka. Na pytanie drugie 17 osób odpowiedziało twierdząco, a 3 osoby udzieliły odpowiedzi przeczącej. Skuteczność i przydatność ćwiczeń praktycznych w pytaniu trzecim została przez 11 ankietowanych oceniona jako bardzo dobra, 6 osób uznała ją za dobrą a 3 jako średnią. W pytaniu czwartym, 15 osób uznało nabytą podczas szkolenia wiedzę za użyteczną w życiu codziennym, przeciwnie twierdziło 5 respondentów.

Najczęściej pojawiającą się parą odpowiedzi w pytaniu piątym dotyczącym najbardziej udanej części szkolenia była para : gry i prezentacja. Organizacja szkolenia w pytaniu szóstym została przez 18 ankietowanych oceniona jako bardzo dobra, 1 osoba uznała ją za dobrą oraz 1 za średnią. W pytaniu siódmym, 18 ankietowanych uznało szkolenie za interesujące, jedynie 2 osoby stwierdziły inaczej. Jakość przedstawionej prezentacji została w pytaniu ósmym oceniona przez respondentów następująco: 17 osób uznało ją za bardzo dobrą, 2 jako średnią, a 1 jako dobrą. W dziewiątym pytaniu większość ankietowanych uznała, że prowadzący szkolenie byli dobrze przygotowani i zorientowani w omawianym przez siebie temacie

Pytanie 1. Jaki typ osobowości posiadasz?

Pytanie 3. Jak oceniasz skuteczność i przydatność ćwiczeń praktycznych zaprezentowanych podczas szkolenia?

Pytanie 6. Jak oceniasz organizację szkolenia?

Wnioski: Szkolenie zostało przez jego uczestników pozytywnie odebrane oraz uznane za przydatne i interesujące. Doceniona została zarówno część merytoryczna ( prezentacja ) jak również część praktyczna ( ćwiczenia, gry). Pozytywną ocenę uzyskali również prowadzący szkolenie, których wiedza i przygotowanie do prezentowanego tematu odebrane zostało jako bardzo dobre.