MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Jak przekazywać wiedzę z zakresu psychoprofilaktyki uzależnień
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Podstawy Pomocy Psychologicznej
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Uzależnienia a rozwój dziecka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
PROFILAKTYKA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
w praktyce pedagogicznej
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Tydzień działań profilaktycznych
mgr Małgorzata Piasecka
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
I Kwartalne Spotkanie w sprawie realizacji projektów systemowych w latach 2011 – 2013 Podziałanie i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Rekomendacje dla Gminnych Programów Przeciwdziałania Narkomanii.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Pracownia Terapii i Psychoedukacji
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
akcja- STOP dopalaczom
Szkoła Promująca Zdrowie
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Opracowała Nowakowska Sylwia – powiatowy koordynator programów
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM

Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci substancji psychoaktywnych i innych uzależnień ? 2.Co chroni przed zachowaniami, które w konsekwencji powodują nie tylko sięgnięcie po alkohol lub narkotyki, ale przede wszystkim skutkują ucieczką od realnego świata, w świat zastępczy, z którego często nie ma powrotu ? 3.Jakie cechy osobowości oraz formy aktywności należy wzmacniać poprzez programy wychowawcze i profilaktyczne ? 4.Jakie są oczekiwania młodych ludzi wobec instytucji i organizacji w kwestii form spędzania wolnego czasu, organizowania wypoczynku ?

GIMNAZJALISTA W STEREOTYPACH Pozbawiony zainteresowań i pasji, Odrzucający wszelkie autorytety, Bierny, apatyczny, Destrukcyjny buntownik, Samotnik, indywidualista, Arogant

GIMNAZJALISTA W STATYSTYKACH Na podstawie badań nad zachowaniami zdrowotnymi młodzieży szkolnej HBSC realizowanych we współpracy z Europejskim Biurem Światowej Organizacji Zdrowia przez Instytut Matki i Dziecka w Warszawie.

Co wynika ze statystyk ? Z badań HBSC nad zachowaniami zdrowotnymi młodzieży szkolnej wynika, że gimnazjalista to człowiek: Aktywny, zaangażowany w działalność różnych organizacji, mający pozytywny stosunek do wartości i autorytetów

Z tych samych badań nad zachowaniami zdrowotnymi młodzieży HBSC wynika, że bardzo silnymi czynnikami chroniącymi przed podejmowaniem zachowań ryzykownych są: Pozytywny stosunek do wybranych wartości, autorytetów Przynależność do organizacji religijnych i stowarzyszeń Posiadanie konstruktywnych zainteresowań

Co my, dorośli - szkoła i inne instytucje – możemy zrobić dla młodzieży w kwestii form spędzania wolnego czasu i organizowania wypoczynku ? na podstawie,,Białej Księgi młodzieży polskiej Dokonać ewaluacji oferty i form działań wszystkich placówek zajmujących się młodzieżą na terenie gminy lub powiatu, Przeprowadzić ocenę kwalifikacji kadr, Zwiększyć udział młodzieży w decydowaniu o kierunkach pracy instytucji kulturalnych, Upowszechnić projekt edukacyjny jako metodę aktywizującą.

Wnioski i rekomendacje Budować programy profilaktyczne i wychowawcze oraz ofertę dla gimnazjalistów, które opierają się na ich potencjale i naturalnych aktywnościach. Wzmacniać te cechy, które chronią przed podejmowaniem zachowań ryzykownych, na tym budować system oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych.