Bliżej Muzyki Bliżej Dziecka Opracowanie: Alicja Molitorys Anna Sieczkowska
U większości dzieci z powodu niedorozwoju instynktu muzycznego zmysł ten stopniowo zanika i gros ludzi przechodzi przez życie bez muzyki, nawet nie podejrzewając co straciło. Z.Kodaly Radość dziecka stanowi punkt wyjścia w teorii i praktyce wychowania muzycznego. J.Dalcroze
Wpływ edukacji muzycznej na rozwój dziecka kształtuje wrażliwość muzyczną, rozwija zdolność logicznego myślenia, koncentracji, uwagi, pamięci muzycznej jak i pozamuzycznej oraz mowy, kształtuje aktywną i twórczą postawę, wzbogaca swoje przeżycia i wyobraźnię, wyrabia zdolności współpracy, uczy odpowiednich postaw moralnych i zasad etycznych.
Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Grażyny Bacewicz w Jaworznie
Osiągnięcia uczniów Prawie 1500 absolwentów Sukcesy uczniów na międzynarodowych, ogólnopolskich konkursach muzycznych w tym roku ogólnopolskie przesłuchania Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie: 9 uczniów w finale, 3 laureatów
Wybór instrumentu skrzypce, wiolonczela, gitara akordeon, perkusja dęte flet, obój, klarnet, saksofon, trąbka, puzon, waltornia drewniane, blaszane strunowe skrzypce, wiolonczela, gitara smyczkowe, szarpane fortepian akordeon, perkusja instrument główny lub dodatkowy pozostałe
Wybór Ścieżki kształcenia Cykl 6-letni Dzieci urodzone w latach 2005, 2006 i 2007 Cykl 4-letni Dzieci urodzone w latach 1997-2005
Cykl 6-letni Klasy I-III Instrument główny 2 x 30 minut Kształcenie słuchu 2 x 45 minut Rytmika 1 x 45 minut Klasy IV-VI Instrument główny 2 x 45 minut Audycje muzyczne 1 x 45 minut
Cykl 4-letni Klasa I Instrument główny 2 x 45 minut Kształcenie słuchu 2 x 45 minut Klasy II-IV Audycje muzyczne 1 x 45 minut
Zajęcia ogólnomuzyczne Podział na grupy: poniedziałek, czwartek wtorek, piątek Godziny popołudniowe między 15:00-19:00
Muzykowanie zespołowe Starsze klasy: II-IV/4 oraz IV-VI/6 Rozwój doświadczeń muzycznych (wykonawczych), Rozwój osobowości i wzmocnienie poczucie własnej wartości Wdrażanie do współdziałania i współodpowiedzialności Kształcenie poczucia solidarności i więzi jednostki ze wspólnotą
Muzykowanie zespołowe chór zespół kameralny orkiestra smyczkowa orkiestra dęta
Fortepian dla każdego fortepian dodatkowy dwie ostatnie klasy 30 minut raz w tygodniu
Zapisy do szkoły Złożenie podania Badanie przydatności do szkoły w dniach 6-10 maja Informacja o przyjęciu do szkoły pod koniec maja
Koniec Dziękujemy za uwagę