Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
Edyta Bańczyk Przedszkole w Krzyżanowicach
Przedszkolak Pełen Zdrowia
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
w okresie 1 lipca 2011 do 28 lutego 2013”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
Program literacki Gąsienice
Adriana Otawa Przedszkole Bieńkowice
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
nauczyciel: mgr Justyna Gorzkowicz Przedszkole Miejskie nr 54
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
KLOCKOMANIA.
Małgorzata Nikiel-Czyż Szkoła Podstawowa nr 23 w Gliwicach
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
- Agnieszka Janiszewska
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
Przedszkolanka.
MĄDRY PRZEDSZKOLAK Projekt realizowany przez Stowarzyszenie „ Człowiek Człowiekowi…” Piotrowice 18 w Przedszkolu Samorządowym w Zawichoście na podstawie.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Innowacja pedagogiczna
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
TYDZIEŃ Z TECHNOLOGIĄ #NAUCZYCIEL Odkrywanie technologii i świetna zabawa.
TYDZIEŃ Z TECHNOLOGIĄ #NAUCZYCIEL Odkrywanie technologii i świetna zabawa.
Zapis prezentacji:

rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej w Będzinie Nauczyciela prowadzący: mgr Ramona Włoch Grupa wiekowa przedszkolaków: 4 latka – KRASNOLUDKI Okres trwania: od października do grudnia 2012

Dzieci z ciekawością i zainteresowaniem wykonywały zadania, większość z nich nie sprawiało im problemów. Do większości zadań dzieci nie potrzebowały instrukcji nauczyciela, w razie potrzeby pomagały sobie nawzajem. W czasie zajęć matematycznych dzieci nabywały umiejętności z zakresu rozróżniania kolorów – wyłaniania odpowiedniego z wielu, kształtów oraz wielkości. Dzieci miały możliwość nauki poprzez zabawę, do zajęć wykorzystywane były gotowe pomoce ale także pomoce przestrzenne – zabawki (matrioszki, autka, maskotki, lalki) znajdujące się w sali, którymi Krasnoludki bawią się na co dzień.

Największy problem stanowiło nazewnictwo klocków, które dla większości dzieci było nieznane. Dzieci w różnym tempie pracy budowały według wzoru, w większości budowle były poprawnie wykonane. Przedszkolaki podczas tych zajęć rozwijały swoją kreatywność oraz zdolność myślenia przestrzennego. Uczyły się również wznosić budowle w wyznaczonych dla siebie obszarach (taca). Największą radość z klockami sprawiały 4 - latkom zabawy dowolne.

Dzieci podczas tego programu rozwijały swoje zamiłowanie do słuchania bajek, w trakcie czytania w grupie panowało skupienie. Grupa bardzo szybko zapamiętała w jakiej kolejności są prowadzone tematy z literatury, chętnie układali obrazki według odpowiedniej kolejności, ale największą radość sprawiało im przedstawianie bajki – z możliwością używania rekwizytów. Podczas tych zajęć dzieci mogły poszerzać swój zasób słów, wyobraźnię, uczyły się systematyczności oraz współpracy w grupie. Krasnoludki po zakończonych zajęciach mogły utrwalić sobie sceny z bajek przy kolorowaniu kolorowanek.

Podczas zajęć otwartych rodzice mogli zobaczyć jak ich dzieci pracują podczas modułu Matematyka Sensoryczna 1 – Gąsienice oraz Programu Literackiego. Na koniec zajęć był czas na pytania oraz opinie, które ze strony rodziców były pozytywne. Rodzice zauważyli, że zadania nie stwarzają dzieciom żadnego problemu – rozwiązanie przychodzi bardzo szybko a zarazem jest to moment miłej, przyjemnej i beztroskiej zabawy.

Ten projekt to dla Dzieci świetna zabawa. Każde zajęcia są nowym wyzwaniem. Udział w zajęciach wspiera rozwój Dziecka, ale nie przyspiesza go. Podczas zajęć odkrywamy i uruchamiamy zdolności tkwiące w Dziecku. Maluchy zdobywają wiedzę i umiejętności, ale przede wszystkim uczą się jak zdobywać wiedzę.