CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
RAPORT.
ZARZĄDZAJ JAKOŚCIĄ SWOJEGO ŻYCIA zgodnie z normą ISO 9001:2008
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Coaching dla innowacyjnych firm
„MÓJ WSTĘPNY PLAN ROZWOJU”
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Adam Walicki - 30 września 2010
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
ZARZĄDZANIE POTRZEBAMI KLIENTÓW
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. edycja tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange Warszawa, 6 marca 2013.
CZLOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE POTENCJAŁU.
Czy wiesz…? Czy chcesz…? My Ci podpowiemy! Bezpłatna diagnoza potrzeb Twojej biblioteki i recepta na rozwiązanie większości problemów. Odpowiadaj na zdane.
Szkolenia, Coaching, PR.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Czym jest doradztwo zawodowe?
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
Prezentacja dobrej praktyki
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Magdalena Augustyn - trener zatrudnienia wspieranego,
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Co to jest WOLONTARIAT?.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.
W czasie nauki w ramach projektu już w pierwszej klasie odbyłem staż zawodowy w profesjonalnym salonie fryzjerskim. Miałem bezpośredni kontakt z klientami,
8 zasad postępowania lidera
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Ekologiczne torby bez nadruków lub z nadrukami. Skąd wziął się pomysł na produkt? W dzisiejszych czasach coraz większą uwagę zaczynają zwracać rzeczy.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Nasz wpływ na kwestie globalne
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Co chcieliśmy osiągnąć?
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Zapis prezentacji:

CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ COACHING CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ Ewa Banaś, Włodzimierz Kwasiborski 20 maja 2010

O NM Nowe Motywacje Certyfikaty NM Nowe Motywacje to firma szkoleniowo - doradcza działająca na polskim rynku już 13 lat. Partnerem merytorycznym jest Schouten & Nelissen – największa firma szkoleniowa w Holandii. Certyfikaty NM Nowe Motywacje rokrocznie wyróżniane są przez organizacje branżowe. W ostatnich latach zostaliśmy laureatami Godła „Firma Przyjazna Klientowi” i konkursu „Organizator Szkoleń Najwyższej Jakości”. Wzięliśmy również udział w niezależnym badaniu satysfakcji klientów usług szkoleniowych prowadzonym przez Uniwersytet Jagielloński, a ostatnio przyznano nam tytuł Firma Primus Inter Pares. Jakość naszych usług potwierdza certyfikat ISO 9001:2000.

Misja Dostarczamy praktycznych rozwiązań wspierających osiąganie celów klienta Dostarczamy narzędzi Gwarantujemy efekty

Coaching jako nowoczesne podejście do zarządzania Plan prezentacji Definicja coachingu Mapa coachingu Coaching jako nowoczesne podejście do zarządzania Materiał ilustracyjny (filmy)

Z czym kojarzy się coaching? Doradztwo Pomoc Rozwój Trenowanie Rozwiązywanie problemów

Definicja coachingu „Celem coachingu jest pomaganie ludziom i wspieranie ich w indywidualnym uczeniu się po to, by mogli maksymalizować swój potencjał, doskonalić umiejętności, ulepszać działania i stać się takimi, jakimi chcą się stać” E. Parsloe, M.Wray

Mapa coachingu Coaching Rodzaje: operacyjny rozwojowy styl zarządzania Cel: lepsze wyniki większa efektywność rozwój pracownika Dla kogo: określony poziom umiejętności/kompetencji Coaching Kiedy: pracownik zgłasza problem nowe zadanie szef widzi, że pracownik nie wykorzystuje swoich możliwości W jaki sposób: formułowanie celu zadawanie pytań (vs radzenie) słuchanie informacja zwrotna wypracowywanie pomysłów

Potencjał pracownika   Do 90% Do 100% Do 50% Do 25% Do 75%

Scenka I

Pytania I seria Na czym polega Twój problem? Jakie są przyczyny tego problemu? Czy już kiedyś zdarzyła Ci się podobna sytuacja? Co mogłeś zrobić, żeby uniknąć tego problemu?

Pytania II seria Co będzie rozwiązaniem problemu, co chcesz osiągnąć? Co możesz zrobić, żeby osiągnąć ten cel? Jakie jest alternatywne rozwiązanie? Jaki będzie Twój pierwszy krok? Od czego zaczniesz?

Zamiana problemu na cel ROZWIĄZANIE/CEL za dużo pracuję, nie chcę tyle pracować chcę lepiej organizować sobie pracę tak, żeby wykonywać swoje zadania w godzinach pracy mam problem z agresywnymi klientami, bardzo się denerwuję chcę umieć radzić sobie z agresją klientów w sposób stanowczy i zrównoważony wykonuję ciągle rutynowe zadania, nie rozwijam się w pracy, jestem znużona, mam tego dość chcę mieć większą satysfakcję z pracy, chcę się rozwijać i podejmować wyzwania

Scenka II

Ryba vs wędka  

Szefowie o efektach: cytaty Powstał dobry klimat, komunikacja zdecydowanie skuteczniejsza, łatwiej rozmawiać o celach. Po przeprowadzonych dwóch rozmowach coachingowych najbardziej jestem zadowolony z tego, że moich rozmówców zmusiłem do „myślenia”. Rozmowa przeprowadzona w ten sposób wyzwala w moich ludziach pomysły i chęć ich realizacji Zaskoczony byłem w jednym przypadku. Jeden z pracowników miał ciekawe pomysły na działania, które mnie raczej nigdy nie wpadłyby do głowy – pomysł mi się autentycznie spodobał.  

Podsumowanie Rekomendujemy coaching jako styl zarządzania, dzięki któremu pracownicy osiągają lepsze wyniki i rozwijają swój potencjał W stylu coachingowym: nie doradzamy a inspirujemy pracownika do poszukiwania rozwiązań (wędka zamiast ryby) koncentrujemy się na przyszłości (a nie przeszłości) myślimy w kategoriach celów (a nie problemów) Efekty stosowania stylu coachingowego w zarządzaniu: większe zaangażowanie i motywacja większa odpowiedzialność pracowników wzrost efektywności pracowników  

Dziękujemy