Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Wydział Dofinansowań Rynku Pracy Warszawa, 18 czerwiec 2013 r.
Osoba niepełnosprawna w urzędzie pracy
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO): Osoba niepełnosprawna to osoba, u której istotne uszkodzenia i obniżenie sprawności.
OPÓŹNIONY ROZWÓJ MOWY.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. J. Korczaka w Częstochowie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Prezentacja przygotowana na konferencję
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Integracja w kształceniu zawodowym
Psychometryczna ocena upośledzenia umysłowego
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Pedagogika specjalna dział pedagogiki, którego podmiotem jest człowiek wymagający wsparcia i pomocy w przekraczaniu odchyleń od normy, różnorakich trudności,
Lider Projektu: Uniwersytet Warszawski Partnerzy Projektu: Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani, Prywatny Dom Opieki.
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Specjalna Szkoła Podstawowa Nr 6 im
Dydaktyka ogólna.
Epidemiologia upośledzenia umysłowego. Opracowała: Monika Haligowska
Upośledzenie umysłowe
“Moje muzeum jest Twoim muzeum
Dojrzałość szkolna dziecka 6 letniego
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
UPOŚLEDZENIE UMYSŁOWE WG
UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Pedagogika specjalna dział pedagogiki, którego podmiotem jest człowiek wymagający wsparcia i pomocy w przekraczaniu odchyleń od normy, różnorakich trudności,
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Spotkanie zorganizowane dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym z klasy: II a (8 uczniów) oraz gościnnym udziałem.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Orzecznictwo dzieci i dorosłych
Genetyczne aspekty upośledzenia umysłowego
ANALIZA ORZECZEŃ POD KĄTEM PRZYDATNOŚCI DO SIO Opracowała Hanna Ojcewicz.
“Moje muzeum jest Twoim muzeum.” Zwiedzanie muzeów z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Mireille Defreyne Koordynator Grupy Badawczej „Kultura.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Dzielnica V Miasta Krakowa Krowodrza
Stopnie niepełnosprawności – charakterystyka
Dzielnica VI Miasta Krakowa Bronowice
Dzielnica XIV Miasta Krakowa Czyżyny
Media interaktywne jako źródło wzorców zachowań nastolatków
Kształcenie zawodowe młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Św. Mikołaja w Kole.
Prezentacja PODSUMOWANIE I KWARTAŁU FUNKCJONOWANIA BIUR DIK / Październik-Grudzień 2006 r. /
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
WSPARCIE SYSTEMOWE PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH DLA PRACODAWCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY.
Zapis prezentacji:

Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe) Upośledzenie umysłowe jest niepełnosprawnością charakteryzującą się znacznym ograniczeniem zarówno w zakresie funkcjonowania intelektualnego, jak i zachowań przystosowawczych, które wyrażają się w umiejętnościach poznawczych, społecznych i praktycznych. Niepełnosprawność ta ujawnia się przed 18. rokiem życia

Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej do 1968r.: debilizm imbecylizm idiotyzm po 1968r.-stopnie: lekki umiarkowany znaczny głęboki

stopień u.u. max poziom max poziom rozwoju intelektualnego dojrzałości społecznej w odniesieniu do osób w normie intelektualnej lekki umiarkowany znaczny głęboki 8-12 lat* 7-8 lat** do 3 lat***/5-6 lat**** myślenie niewykształcone 17 lat 10 lat 7-8 lat 4 lata * osiąga w wieku 15-21 lat ** osiąga w wieku 15 lat *** osiąga w wieku 8-10 lat **** osiąga jako osoba dorosła