Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
uczyć się języka angielskiego
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
Magia słowa, czyli jak zaczarować ucznia?
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Osiąganie celów krok po kroku
Wprowadzenie teoretyczne Podstawowe informacje
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Badanie potrzeb dzieci i młodzieży w środowisku lokalnym
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zasady efektywnego uczenia się
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Zadawanie pytań.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak uczyć się skutecznie?
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ocenianie holistyczne
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Zmysły i ich formy językowe
Kodeks 2.0 klasy 5 Rok szkolny 2013/2014.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Źródło: Microsoft Clip Organizer Zacznijmy od samego początku… Do czego używamy komputera?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Szkolny plan zachowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Szkoła z mocą zmieniania świata!
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Budowa ucha Ucho składa się z: Kanału słuchowego Błony bębenkowej
Zapis prezentacji:

Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication „Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela.” Strategie uczenia się Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication

STRATEGIE UCZENIA SIĘ „Maciek i efektywne czytanie” „W jaki sposób Maćku czytasz książkę?” Oczy zrobiły dwa ruchy: w lewo w bok i w prawo w dół, czyli wykorzystał najpierw styl myślenia słuchowy, a potem czuciowy

Proces uczenia się System edukacji zazwyczaj skupia się na tym, czego trzeba uczyć, natomiast nie koncentruje się na samym procesie uczenia się. To sprawia, że jest otwarty na informację, ale zamknięty na naukę.

STRATEGIE Dobra i wydajna strategia przynosi rezultaty i sprawia, że uczenie się jest procesem łatwym i lekkim.

STRATEGIE Wzajemne relacje ruchów oczu są osobną dziedziną wiedzy zwaną strategiami.

Strategie a przekonania Jeśli uczeń pracuje wg nieefektywnej strategii wówczas buduje przekonania na temat własnej niedoskonałości.

Strategie Strategia bycia akceptowanym jest strategią jednego kroku. Wzrokowe Słuchowe Czuciowe

Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl wzrokowy: Co widzisz? Co widzisz, gdy myślisz o … ? Jakie widzisz rozwiązania? Jakie obrazy ci się pojawiają? Jakie myśli ci się pojawiają? Jaką widzisz odpowiedź na to pytanie? Co dostrzegasz jak o tym myślisz? Jakie obrazy ci się przypominają? Co sobie wyobrażasz? Jaką widzisz odpowiedź na to pytanie? Co dostrzegasz jak myślisz o tym problemie?

Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl słuchowy: Co słyszysz? Co ci podpowiada twój umysł? Gdybyś miał to usłyszeć? Jakie dźwięki słyszysz? Co brzmi ci lepiej? Co słyszysz jak myślisz o odpowiedzi na to pytanie?

Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl kinestetyczny: Co czujesz? Jakie masz odczucie? Co czujesz gdy tak myślisz? Gdybyś miał to poczuć, to co by to było?

Pytania związane ze stylem uczenia się: Gdy uczeń prowadzi dialog wewnętrzny : Co mówisz do siebie? Jakie słowa wypowiadasz do siebie w swoich myślach? Co powiedziałbyś do siebie? Jak odpowiedziałbyś sobie na to pytanie?

Przykładowe strategie Gdy pracuję jako coach posługuję się głównie słuchowym i czuciowym sposobem myślenia. Sprawdzam spójność głosu osoby, z którą rozmawiam, badam swoje odczucia w odniesieniu do tego, co mówi ta osoba.

Przykładowe strategie Gdy piszę książkę, to uruchamiam kilka stylów myślenia w takiej kolejności: najpierw potrzebuję usłyszeć wewnątrz siebie słowa (słuchowy), które potem piszę, potem je szybko czytam (wzrokowy) i na końcu sprawdzam uczucia (czuciowy), czy słowa pasują do siebie .

Jak osiągnąć doskonałość? Jak to robić? Poznaj doskonale systemy reprezentacji. Świetnie obserwuj oczy. Poznaj efektywne strategie w dysortografii i dysleksji. Wprowadź pytania skierowane bezpośrednio do systemów reprezentacji.

Materiały do pobrania na stronie: szkolacoachingu.edu.pl Szkoła Coachingu www.szkolacoachingu.edu.pl lkupaj@szkolacoachingu.edu.pl tel. 14 692 88 07, 609 910 991

Lilianna Kupaj Szkoła Coachingu www.szkolacoachingu.edu.pl lkupaj@szkolacoachingu.edu.pl tel. 14 692 88 07, 609 910 991