XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – zadanie rekrutacyjne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
? ? Ogrzewanie Domu Skąd bierze się energia cieplna?
Advertisements

Zanieczyszczenia powietrza.
Szanuj przyrodę zawsze i wszędzie bo czym oddychać będziesz?
EFEKT CIEPLARNIANY ( efekt szklarni )
Efekt cieplarniany w Układzie Słonecznym
Dieta energetyczna - dlaczego?
Ograniczenia dla przemysłu energetycznego
...Efekt cieplarniany... Czym jest efekt cieplarniany?
Przygotował Wiktor Staszewski
TEMAT: PODSTAWOWE ŹRÓDŁA I SKUTKI ZANIECZYSZCZEŃ ATMOSFERY
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
GLOBALNE OCIEPLENIE KLIMATU
Efekt cieplarniany.
Efekt cieplarniany Danuta Kozińska Gimnazjum Tyczyn.
KOŁO EKOLOGICZNE KLAS III SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W BRODNICY
Väder- och Klimatförändringar
i t a m W s z y s t k i c h ! ! ! W Zapraszam do obejrzenia
Zanieczyszczenia środowiska naturalnego
Zmiany Klimatyczne.
Dziura ozonowa Kamila Mienciuk Andżelika Wasilewska Gr. II.
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
Maciej Jamiołkowski IIc
Efekt cieplarniany.
Czy oddychamy tym samym powietrzem co Maria Skłodowska-Curie..?
Daria Gaust Barbara Tolak
Szkoła z energią.
ZIEMIA Przyczyny Zanieczyszczenia powietrza.
EFEKT CIEPLARNIANY.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Zagrożenia cywilizacyjne: dziura ozonowa, efekt cieplarniany, zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, kwaśne deszcze. Grzegorz Wach kl. IV TAK.
Co zrobić z niepotrzebnym sprzętem elektrycznym i elektronicznym?
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Zagrożenia Planety Ziemi
Co to jest globalne ocieplenie?
Ekologia naszymi oczami
Karolina Kopczyńska i Ola Lichocka
W jaki sposób i dlaczego należy chroni powietrze?
Ziemia – planeta ludzi.
Dzień Ziemi.
Efekt cieplarniany Zjawisko, polegające na zwiększaniu temperatury planety w wyniku zatrzymywania promieniowania cieplnego przez atmosferę. Dalej.
ZANIECZYSZCZENIE ŚRODOWISKA
Ochrona Środowiska, a Zdrowie Człowieka
Energia wodna hydroelektrownie Filip Lamański Cezary Wiśniewski
Globalne zagrożenia planety
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
ZMIENIAM NAWYKI DBAM O KLIMAT W SZKOLE
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Naszym zadaniem było przeprowadzenie ankiety na temat wiedzy o efekcie cieplarnianym i jego przyczynach. Jej celem było sprawdzenie tego, czy mieszkańcy.
Samoloty A zanieczyszczenie powietrza.
Marcin Domagalski Fizyka medyczna
DZIURA OZONOWA Ozonosfera (warstwa ozonowa, powłoka ozonowa jest warstwą zwiększonej koncentracji ozonu w stratosferze. Znajduje się ona na wysokości.
Powietrze atmosferyczne
EFEKT CIEPLARNIANY I ZANIECZYSZCZENIE POWIETRZA
WPŁYW CZŁOWIEKA NA KLIMAT
Dziura ozonowa.
Fizyka a ekologia. W kilku słowach o zanieczyszczeniach W powietrzu znajduje się kilka składników takich jak: tlen, azot i dwutlenk węgla –w których znajdują.
Ekologia wokół nas..
Efekt cieplarniany.
Fizyka a ekologia.
Efekt cieplarniany.
Powietrze Mateusz Wiśniewski.
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Prognozy przewidują, że jeśli tempo emisji dwutlenku węgla utrzyma się, to w ciągu lat może nastąpić wzrost powierzchniowej temperatury Ziemi o ok.
Jak przeciwdziałać zmianie klimatu?
Dziura Ozonowa.
Dziura ozonowa Milena Kubiczek 1aG.
Co możesz zrobić, by walczyć ze zmianami klimatu?
ZANIECZYSZCZENIA.
Co każdy z nas może zrobić dla ochrony klimatu
Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa
Zapis prezentacji:

XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – zadanie rekrutacyjne Ekorozwój lokalny XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży – zadanie rekrutacyjne

Temat debaty: „Nas jest wielu, Ziemia tylko jedna. Co jeszcze możemy zrobić, a co już zostało zrobione?”

Zanim rozpoczniemy dyskusję, chcieliśmy sprawdzić poziom wiedzy ekologicznej uczniów naszego gimnazjum. W tym celu przeprowadzimy krótki quiz składający się z 7 pytań, które kolejno będą wyświetlane na tablicy. Waszym zadaniem jest wybranie prawidłowej odpowiedzi spośród „a”, „b” i „c” oraz uniesienie dłoni w odpowiednim momencie. Powodzenia ;)

1. Czy efekt cieplarniany i globalne ocieplenie to to samo?  a) To zupełnie to samo.  b) To dwie różne rzeczy.  c) Globalne ocieplenie to konsekwencja efektu cieplarnianego.

2. Główne gazy cieplarniane to: a) metan, ozon, dwutlenek węgla, tlenki azotu, freony. b) ozon, hel, metan, freony, dwutlenek węgla. c) tlen, hel, dwutlenek węgla, freony, wodór.

3. Czym jest dziura ozonowa? a) Zjawisko spadku stężenia ozonu (O3) w stratosferze atmosfery ziemskiej b) Warstwa w stratosferze ziemskiej na wysokości od 10 - 50 km o podwyższonej koncentracji ozonu (O3) c) Dziura ozonowa nie istnieje.

4. Jakie zagrożenia niesie globalne ocieplenie? a) Postępujące topnienie  lodowców, zanieczyszczenie atmosfery tak, iż będzie niezdatna do oddychania, trzęsienia ziemi. b) Trzęsienia ziemi, zanieczyszczenie mórz i rzek oraz mór wielu ryb, zmiana klimatu. c)Postępujące topnienie lodowców, zmiana klimatu, epidemie wielu chorób.

5. Jakie są źródła emisji gazów przyspieszających globalne ocieplenie? a) Samochody, telewizory, komputery. b) Samochody, klimatyzatory, lodówki. c) Samochody, fabryki, ogniska.

6. Czy efekt cieplarniany szkodzi nam i Ziemi? a) Szkodzi, i to bardzo. b) Bez niego nie byłoby życia, ale w nadmiarze szkodzi. c) Wcale nam nie szkodzi.

7. Do epidemii jakich chorób w Europie doprowadzi globalne ocieplenie? a) Żadnych. b) Grypy, anginy, zapalenia płuc, SARS. c) Dengi, malarii, cholery, zapalenia mózgu.

Efekt cieplarniany a globalne ocieplenie Globalne ocieplenie to zjawisko występujące w skali globalnej polegające na wzroście średnich temperatur na powierzchni Ziemi zarówno atmosfery jak i wód powierzchniowych. Efekt cieplarniany – zjawisko podwyższenia temperatury  planety powodowane obecnością gazów cieplarnianych w atmosferze. Zmiany powodujące wzrost roli efektu cieplarnianego mogą być jedną z przyczyn globalnego ocieplenia.

Źródła emisji gazów cieplarnianych – dziedziny życia

FAKTY

Są ci co ostrzegają oraz ci co zaprzeczają. Kto ma rację? „Globalne ocieplenie ISTNIEJE!” „Globalne ocieplenie NIE ISTNIEJE!” Jest grupa naukowców, którzy twierdzą, że nie mamy problemu z efektem cieplarnianym. Jest to ich zdaniem naturalnym zjawiskiem, a wszystko wymysłem polityków, by zmniejszyć emisję tych gazów, za które trzeba płacić kary , bowiem [jako państwo] przekraczamy wyznaczony limit. Zarzucają pozostałym naukowcom manipulację wynikami badań. Natomiast ta grupa naukowców uważa, że argumenty podawane przez sceptyków są nieprawdziwe, a globalne ocieplenie może zagrażać naszej planecie. Wszystkie badania są udokumentowane i ewidentnie wskazują kto ma rację. Prawdą jest, że efekt cieplarniany w pewnym stopniu jest pożądany, ale też może nam poważnie zagrażać.

Nasze pomysły

Fanpage facebookowy Fanpage to profil publiczny, który został stworzony na Facebooku w celu promowania marki, firmy, bądź osoby publicznej – np. polityka lub aktora, a także organizacji społecznych, które zamierzają promować i reklamować określoną działalność.

Kółko ekoloiczno-artystyczne -„Zanim wyrzucisz – artystyczny recykling” Zalety: -pobudzanie kreatywności -rozwój inwencji twórczej -wspomaganie wszechstronnego rozwoju, a także harmonijny rozwój osobowości -możliwość rozwijania zainteresowań i uzdolnień -kształtowanie odpowiednich cech w psychice takich jak: wrażliwość na piękno, wyobraźnię, pamięć wzrokową, pomysłowość, cierpliwość oraz sprawność manualną -wpajanie odpowiednich norm postępowania ekologicznego: przedstawia wartość recyklingu, -uczy żyć zgodnie z zasadami ekologii

Przykłady prac wykonanych z materiałów wtórnych

A może coś innego?

Kampania edukacyjna Wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym Co możemy zrobić? -przeprowadzić lekcję „Warto żyć ekologicznie” -przygotować i rozwiesić plakaty na ten temat -zorganizować „eko-bal dla Ekoludków” -zorganizowanie konkursu ekologicznego

Wśród mieszkańców Jaszczwi Co możemy zrobić? -Przeprowadzić spotkanie informacyjne (dla sceptyków oraz tych zainteresowanych problemami Ziemi); -Przygotować i roznieść po domach książeczki informacyjne z radami jak oszczędzać zasoby wody i energii oraz dlaczego warto żyć ekologicznie;

ZSEE – zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego Zorganizujemy zbiórkę elektrośmieci w naszej szkole. Najpierw rozpowszechnimy naszą akcję wśród mieszkańców Jaszczwi za pomocą wcześniej przygotowanych przez nas ulotek. Zachęcimy do oddania zbędnego sprzętu, oferując swoją pomoc. Zebrany sprzęt przekażemy do punktu odbioru w JPGKiM.

Nagrody w postaci… kwiatów Aby wynagrodzić mieszkańców zaangażowanych w akcję przygotujemy dla nich upominki. Będą to posadzone odpowiednio wcześniej kwiaty w doniczkach. Sadzonki dostarczone będą przez uczniów naszej szkoły, którzy w zamian dostaną zachowanie wzorowe do dziennika lekcyjnego. Każdy kto odda niepotrzebny mu sprzęt elektryczny lub elektroniczny dostanie kwiat doniczkowy.