OCENIANIE SZKOLNEGO UCZENIA SIĘ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
WARSZTATY PRACA Z UCZNIEM
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
JAK PRACOWAĆ Z TEKSTEM LITERACKIM ?
Rozmowa kwalifikacyjna
Prowokacja podstępne, wyzywające i zaczepne działanie, którego celem jest postawienie jakiejś osoby (lub grupy osób) w trudnej, kłopotliwej.
I.RACJONALIZM a RELATYWIZM II. OBIEKTYWIZM
Maps of bounded rationality:
Racjonalizm a relatywizm
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
MAJAMI1 1. MAJAMI2 2 stosuje ogólne reguły sprawdzania zadań otwartych tworzy schematy punktowania zadań otwartych projektuje sprawdzanie zadań otwartych.
Skąd pochodzą zasady moralne?
Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy ?
realizacja VIII punktu
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Czy jesteś osobą otwartą?
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Zarządzanie zespołami ludzkimi
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Bezpiecznego Internetu Jak bezpiecznie korzystac z Internetu?
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
10 wskazówek do pracy z dzieckiem, rozpoczynającym naukę w szkole.
Moduł 6 Poszukiwanie pracy i techniki rozmowy kwalifikacyjnej.
XXV lat WINDOWS A Ty, od której, wersji zaczynałeś ? *j.
Szkolny system wychowawczy
ASERTYWNOŚĆ.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
czyli jak mówić bez oskarżenia
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
Heurystyki Wersja studencka.
Najważniejsze! Zawartość strony Łukasz Stochniał.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Postawa asertywna.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Zygmunt Korzeniewski. O co prosimy? W pierwszej chwili wydawać się może, że prosić można tylko o coś, czego zyskanie zależy tylko od dobrej woli osoby,
OSTROŻNIE -nieznajomy Zasady bezpieczeństwa
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Heurystyki Wersja studencka. Heurystyki Opisane i nazwane w latach 70. XX wieku Daniel KahnemanAmos Tversky.
i obywatelskich uczniów ”
Zbiórka surowców wtórnych – I semestr roku szkolnego 2015/2016.
i sposoby radzenia sobie z nimi
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ROZPOZNAWANIE KŁAMSTWA
Pomysł na promocję książki.
Opresyjna i nieopresyjna
Szkolny plan zachowania
KOMUNUKACJA W NEGOCJACJACJACH
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
…czyli nie taki diabeł straszny
Zapis prezentacji:

OCENIANIE SZKOLNEGO UCZENIA SIĘ

PROBLEMATYKA Ocenianie szkolnego uczenia się- zasady wzmacniania: pierwotne i wtórne bodźce wzmacniające, bezpośrednie i odroczone bodźce wzmacniające; podstawowe zniekształcenia w ocenianiu; zasady oceniania; sposoby na osądzanie Słowa- klucze: obiektywizm oceny, konstruktywna krytyka, błąd tendencji centralnej, efekt kontrastu, efekt pierwszeństwa i świeżości, przenoszenie ocen z jednych zadań na inne „efekt aureoli“; „zasłona dymna“, „poszukiwanie krytyki“ Mietzel, G. (2002). Psychologia kształcenia. Gdansk: GWP.s. 447-472

PLAN WYKŁADU  ZASADY WZMACNIANIA TRADYCYJNE METODY OCENY WYNIKÓW ZASADY OCENIANIAァ SPOSOBY NA OSĄDZANIE

ZASADY WZMACNIANIA pierwotne i wtórne bodźce wzmacniające bezpośrednie i odroczone bodźce wzmacniające

TRADYCYJNE METODY OCENY WYNIKÓW od subiektywizmu do obiektywizmu rozumowanie indukcyjne Heurystyka reprezentatywności Heurystyka dostępności Heurystyka zakotwiczenia Heurystyka symulacji

PODSTAWOWE ZNIEKSZTAŁCENIA W OCENIANIU błąd tendencji centralnej efekt kontrastu efekt pierwszeństwa i świeżości przenoszenie ocen z jednych zadań na inne; „efekt aureoli“ wpływ nazwiska autora na ocenę wytworu wpływ miejsca wykonania na ocenę wytworu

ZASADY OCENIANIA właściwe przygotowanie czas, miejsce, warunki przypomnienie kryteriów staranne formułowanie wypowiedzi uwzglednienie zalet i wad postawa

SPOSOBY NA OSĄDZANIE „Zasłona dymna“ „Poszukiwanie krytyki“

ZASŁONA DYMNA Kiedy? Jak? Ta technika jest przydatna, kiedy ktoś miesza cię z błotem, a ty chcesz to jak najszybciej uciąć. Pozornie akceptujesz krytykę skierowaną do ciebie. Nie próbujesz się otwarcie bronić, nie usprawiedliwiasz się i nie kontratakujesz (każde z tych posunięć grozi bowiem, że rozsierdzona szefowa zacznie sobie przypominać WSZYSTKIE twoje przewinienia i niedociągnięcia). Jak? Zasadniczym elementem jest tu sformułowanie "być może", które przypomina, że możliwe są przekłamania i nieporozumienia, a każdy ma prawo do własnej opinii. Na przykład: "BYĆ MOŻE ma pani rację". Taka reakcja na negatywny komentarz sprawia z reguły, że twój krytyk nie ma nic do dodania

POSZUKIWANIE KRYTYKI Kiedy? Jak? Stosując tę technikę, ty sama jej poszukujesz, zachęcasz narzekającą na ciebie osobę, by narzekała bardziej! Po co? By obronić się przed uogólnioną negatywną oceną typu: "A w ogóle to jesteś beznadziejna" i sprowadzić rozmowę do konkretu. Ogólna krytyka jest i nieprzyjemna i niekonstruktywna, nie daje możliwości poprawy błędów, bo ich nie wskazuje Jak? Jeżeli natomiast poprosisz o wytknięcie ci konkretnych niedociągnięć, zabezpieczysz się przed eskalacją emocji, a przez to pozwolisz rozmowie zachować merytoryczny kierunek. Zdobędziesz informacje, co zrobiłaś źle - a to już można uznać za krytykę konstruktywną, dającą szansę poprawy