Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ZABAWA KLOCKAMI LEGO JAKO PRZYKŁAD AKTYWNEJ FORMY SPĘDZANIA CZASU RODZICÓW Z DZIECKIEM Janusz Andrzej Czuba – TRENER.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Malowanie spontaniczne
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Kwiecień 2014 r. Debata.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Plac zabaw na medal Rejon 8 Projekt nr 35. Plac zabaw na medal W ramach naszego projektu chcemy stworzyć kolorowe, bezpieczne miejsce do zabawy dla naszych.
Przedszkolanka.
Aktywność w czasie ciąży – wpływ na organizm Matki i Dziecka
W zdrowym ciele zdrowy duch
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
17.X r. DEBATA S.O.S. RUCH to: Czynność warunkująca prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Umożliwia nasz rozwój umysłowy, poprzez tworzenie się.
Na deszczową nudę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Zajęcia plastyczne stanowią ważny element w rozwoju przedszkolaka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem wiedzy o otaczającym go świecie i formą.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak Sekrety dobrej zabawy Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Nieco o zabawie ..... zabawa dla dziecka w wieku przedszkolnym jest działalnością najważniejszą, wpływającą na jego wszechstronny rozwój i niczym nie da się jej zastąpić.

Jest ona tak silną i trwałą potrzebą dziecka, jak potrzeba pokarmu, ruchu, towarzystwa innych dzieci. Na zabawę i inną działalność dowolną dziecka musi się znaleźć dużo czasu w rozkładzie dnia, ponieważ w rozwoju małego dziecka są one niezbędne.

Bez zabawy oraz swobody ekspresji i spontanicznego działania nie da się wychowywać człowieka aktywnego, samodzielnego, zdolnego do inicjatywy.

Cechy zabawy: - przyjemność i radość z wykonywania czynności, - dobrowolność uczestnictwa, - poznanie nowych wartości i informacji, - kreatywność, - stworzenie odrębnego świata fikcji, - zaspokojenie różnych potrzeb ludzkich.

Rola zabawy: wprowadza dziecko w dobry, radosny nastrój, właściwie zorganizowana, zapewnia dziecku harmonijny rozwój umysłowy, emocjonalno – społeczny i ruchowy; kształtuje wyobraźnię i kreatywność dziecka, rozwija inicjatywę i samodzielność, rozwija zainteresowania; przygotowuje do nauki w szkole; wyrównuje braki rozwojowe; Grupowe zabawy wzmagają wrażliwość na potrzeby innych i rozwijają współpracę, pokazują, że pewne zachowania są oczekiwane i należy przestrzegać reguł Zabawy pomagają zrezygnować z traktowania siebie jako centrum

Moje dziecko – jego talenty, zdolności i umiejętności. tu dla rodziców formularz do zaznaczenia podnoszący mam nadzieje poziom endorfin + sprawczość rodziców w tworzeniu zabaw „ludzik z papieru”

Ważne: MAŁE DZIECKO POTRZEBUJE POMOCY DOROSŁEGO, KTÓRY ZORGANIZUJE ZABAWĘ I WEŹMIE W NIEJ UDZIAŁ. Czasem masz po prostu przynieść klocki i sobie pójść, a czasem musisz pomóc w przygotowaniu, budowie i rozbiórce klockowych konstrukcji! Na rozwój najmłodszych dzieci decydujący wpływ mają rodzice. To oni uczą dziecko chodzić, mówić, jeść i korzystać z toalety. Umiejętności rodziców całkowicie wystarczą do zorganizowania świetnej zabawy o dużych walorach edukacyjnych. Wysłanie malucha do żłobka bez pieluchy świadczyłoby o karygodnym niedbalstwie, prawda? Podobnie jak wysłanie tam dziecka, któremu nigdy się nie przeczytało bajeczki.

Nie mamy obowiązku bawić się z dzieckiem, jednak pamiętajmy, że wspólna zabawa przyśpiesza jego rozwój. Możesz spędzić mnóstwo czasu w kuchni, a twoje dziecko i tak nie będzie chciało nic zjeść. Ale po- święć tylko kwadrans na przygotowanie absorbującej zabawy, a zobaczysz, jak będzie podziwiać twoje umiejętności.

DLA DZIECKA KAŻDE ZAJĘCIE JEST PO TROSZE ZABAWĄ. Bujanie na kolanie … DLA DZIECKA KAŻDE ZAJĘCIE JEST PO TROSZE ZABAWĄ. Twojemu dziecku podobnej przyjemności może dostarczyć uczestniczenie w pracach domowych lub rozmowa po drodze do sklepu. Gdy masz małe dziecko, nie możesz dowolnie dysponować swoim czasem – maluch domaga się nieustannej uwagi i nie myśli o twoich potrzebach. Zabawki to rekwizyty – pomagają rozwijać umiejętność zabawy, ale wcale nie są niezbędne. Dziecko się rozwija, jeśli umie samodzielnie zaplanować swoje działanie i wytrwale realizuje to, co zaplanowało. Możesz mu w tym pomóc, organizując dla niego ciekawe zajęcia już od najmłodszych lat

WSPÓLNA ZABAWA TO TEŻ WSPÓLNA NAUKA Wszystkie dzieci umieją się bawić, ale jakość ich wysiłków w dużym stopniu zależy od dorosłych. To oni mogą dostarczyć potrzebnych materiałów, natchnąć do działania i otworzyć nowe perspektywy poznawcze.

Propozycje zabaw w domu Teatrzyk kukiełkowy, odgrywanie scenek Orgiami (duszek z chusteczek) Malowanie, klejenie, lepienie, wycinanie Tory zręcznościowe, tory przeszkód Szukanie skarbów, robienie skarbów Budowanie z klocków i klocuszków

Propozycje zabaw w domu Czytanie bajeczek i ich tworzenie Wierszyki – masażyki Muzykowanie – granie i śpiewanie Tańczenie i tworzenie układów Piotruś, Uno, kółko-krzyżyk, labirynt Różne gry planszowe Łamigłówki i zagadki Kalambury Zabawa w skojarzenia Zabawy z masa solną

Coś na dobry sen … "Na Wojtusia z popielnika iskiereczka mruga..." Wyobraź sobie...  Uspokajający masaż. Czytanie bajek relaksujących.

Pamiętaj! Nie trzeba być super – rodzicem, by mądrze bawić się z dzieckiem. Niektórym rodzicom trudno jest znaleźć w sobie tyle spontaniczności i kreatywności, żeby z ochotą rzucić się w wir zabawy z dzieckiem, na pewno warto spróbować. Każdy dorosły z pewnością znajdzie taką formę zabawy, która sprawi mu radość. 

Nie musisz poświęcać na zabawę dzieckiem połowy dnia. Ty decydujesz o czasie na zabawę.

Cytując za A. Brzezińską: „ Dziecko nie bawi się, dlatego, że jest dzieckiem, ale bawi się, dlatego, by stać się dorosłym”.

Miłej zabawy! 